Zavrieť

Porady

má skončenia živnosti v priebehu roka vplyv na RZZP ?

V máji 2014 som skončil podnikanie, čo som aj ohlásil ZP. Neviem či pri RZZP toto bolo zohľadnené : V RZZP mi ZP poslala nasledovné : ZD §6 ods, 1 a 2 : 2619,48, výdavky na ZP :48,50, na SP : 706,53; vymeriavací základ SZČO : 2109,31; sadzba 7 % (osoba ZŤP); SZČO poistné : 147,65; preddavky 48,50, nedoplatok 99,15.
Nie je to poistné vo výške 147,65 vyrátané na celý rok ? Nemalo by to byť vydelené 12 mes.krát 5 mes. ? Ja som preddavky platil iba 5 mesiacov do skončenia podnikania . Som v tom laik, prosím ak mi môžete poradiť, budem vďačný. Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Nie, nemalo. V RZZP sa počet mesiacov podnikania berie do úvahy len pri výpočte preddavkov, platných od 1.1.2016 (ak ide o RZZP za rok 2014).

    Poistné je vypočítané za celý rok (bez ohladu na počet mesiacov podnikania) a sú z neho odpočítané zaplatené preddavky. Výsledkom RZZP je nedoplatok, alebo preplatok