Zavrieť

Porady

Nerozdelený zisk minulých rokov z ničoho nič?

Dobrý deň, prezeral som si účtovnú závierku jednej spoločnosti a natrafil som na niečo čomu nerozumiem a čo mi nedáva zmysel v porovnaní s tým, čo sme sa učili v škole. Preto by som poprosil vás odborníkov, aby ste mi moju nejasnosť objasnili. Problém je takýto:

Ku koncu roka 2011 mala firma v súvahe Nerozdelený zisk minulých rokov vo výške 8 800 000 EUR a v bezprostredne predchádzajúcom období mala 0 EUR

A teraz, odkiaľ sa vzala tak vysoká suma, keď VH za účtovné obdobie po zdanení (tiež položka v súvahe) za rok 2010 bola len 1 500 000 EUR?

Však predsa ako už z názvu "Nerozdelený zisk minulých rokov" vyplýva, že ide o kumuláciu predošlých ziskov. Ale ako môže mať firma v roku 2010 nulový VH min. rokov a v roku 2011 zrazu vyše 8 mil. EUR, keď za rok 2010 vykázala zisk iba 1,5 mil. EUR?

Z čoho teda vznikol ten nerozdelený zisk minulých rokov, keď nie z nerozdeleného zisku?

Ďakujem
5 komentárov     zbaliť
KloferHladny Možno sa v roku 2011 opravovali účtovné prípady z roku 2010 cez účet nerozdelený zisk (napr. chybne zúčtované náklady) - musí k tomu existovať zápis (a dodatočné DP ak to boli položky ovplyvňujúce ZD)!
Consultix Znie to ako najrozumnejsie a najpravdepodobnejsie vysvetlenue. Tieto roky by si uz mala najst na RUZ. Pozri sa aj tam, ci nahodou nenajdes opravovane zavierky.
R.U.R Ďakujem. Ale rozumiem správne, že nerozdelený zisk minulých rokov môže vzniknúť LEN a LEN z rozdelenia zisku ?? Určite nemôže vzniknúť nijak inak, len cez účet 431, že ?
Tweety ino, tak
Tweety len zo zisku,ako už napovedá názov
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.