Predpokladám, že v objednávke je odvolávka na obchodné podmienky daného zákazníka. A akceptovaním objednávky (ktorú väčšinou treba poslať potvrdenú naspäť) súhlasíte aj s obchodnými podmienkami.
Pozri si tú objednávku, či je tam odvolávka na obchodné podmienky. Ak áno, tak smola. Ak náhodou nie, máš šancu. Pošlite doporučene dopis, na akom základe si uplatňujú zábezpeku a zádržné. Oni ti to už ozrejmia (alebo si to sami ujasnia)
A ešte jedna možnosť je - že ste nerobili priamo pre generálneho dodávateľa, ale pre ďalší článok. A jemu gen. dodávateľ uplatnil zádržné + zábezpeku. V tom prípade postupuj normálne, ako keby bol neplatič - upomienky, výzva na zmier, výzva pred platobným rozkazom, bla bla bla. Prípadne to rovno postúp špecializovanej firme.
Naposledy upravil jslancik : 03.12.15 at 09:43