Zavrieť

Porady

pausalne vydavky a odvody pri autorskych zmluvach

Tento mesiac som si zalozila zivnost. Budem fakturovat, ale aj pracovat na licencne zmluvy. Chapem to dobre, ze od tychto zmluv si budem moct odpocitat pausalne vydavky a odvody platit nebudem? Do juna som vsak bola student a tento rok som uzatvorila v marci Zmluvu o vytvoreni, pouzivani a sireni diela. V aprili som uzavrela Zmluvu o vytvoreni diela. Budem musiet platit odvody z tychto 2 zmluv? Mozem si pri nich uplatnit pausalne vydavky?
Naposledy upravil Michaela Beňová : 26.09.17 at 15:15
veronikasad To že si študent nemá na platenie odvodov žiadny vplyv, resp.len to, že preddavky do ZP nemusíš platiť z minimálneho vymeriavacieho základu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

    Katy a R
    Keďže máš viac druhov príjmov - a zjavne ti nie sú jasné ani základné veci - hádam by bolo dobre niekoho si na to nájsť??
    Aspoň takto - pozri zák o DzP - v § 6 nájdeš, že ako si máš tie tvoje príjmy zaradiť. toto je dôležité.
    A k odvodom - odvody sa platia z príjmov podľa odst 1 a 2 (tzv aktívne príjmy) ... z príjmov podľa odst 4 (pasívne príjmy) sa odvody neplatia .
    No a čo sa výdavkov týka - každá szčo si môže vybrať, že či bude viesť účtovníctvo, alebo daňovú evidenciu, alebo si uplatní výdavky % z príjmov.