Lubomir1
Konkrétne: v reklamácii kupujúci navrhol len 2 riešenia:
1) poskytnutie zľavy, ktorá korešponduje s hodnotou predmetnej veci
2) opravu na naše náklady
My sme realizovali - vybrali si 1. návrh (je výhodnejší) a poskytli sme zľavu v hodnote predmetnej veci podľa znaleckého posudku. Kupujúcemu sa však zdá zľava neprimeraná a sumu odmietol. Kedže písomne nestiahol tento návrh, spochybnil len sumu, je preňho náš výber 1. návrhu už záväzný?
Zase Ti trochu zamotám hlavu. Ten kupujúci bol podnikateľ a uzavreli ste s ním zmluvu podľa obchodného zákonníka? Ak áno, aké ustanovenia ste si do zmluvy dali pre prípad reklamácie? Ak žiadne, tak si musíš pozrieť znenie Obch.zák. - všeobecné ustanovenia sú napr. od § 373 a potom sú takmer pri každom type zmluvy samostatné ustanovenia o zodpovednosti za vady, resp. škodu.
Ak bol kupujúci občan-nepodnikateľ, tak si pozri ustanovenia o zodpovednosti za škodu v občianskom zákonníku. Zase okrem všeobecných ustanovení o zodpovednosti za škodu, sú takmer ku každému typu zmluvy aj samostatné ustanovenia. Ak poskytujete služby alebo predávate tovar občanom, mali by ste mať vypracovaný Reklamačný poriadok, ktorý musí byť v súlade s Obč.zákonníkom.
Prepáč, nie je to jednoznačná odpoveď, ale už aspoň vieš, prečo je dobré vždy sa poradiť s právnikom
.
Ak sa vrátim k zneniu Tvojej prvej otázky, vychádza mi, že kupujúci požaduje odstránenie nejakej vady kupovanej veci a tu už musíš postupovať podľa toho, čoho sa to týka. Podľa konkrétnych okolností sa tu už veľmi nedá hovoriť o návrhu, Vy ste ako predávajúci (aledo dodávateľ) predali-dodali tovar s vadami, preto ste zodpovední za škodu, ktorú ste kupujúcemu spôsobili.