Orsz Vieš, možno ide len o detail, ale keď nad tým uvažujem, predpisom bločku v deň nákupu mi nemôže vzniknúť pohľadávka voči zamestnancovi - ale skôr záväzok, pretože on zakúpil PHL do firemného auta, a spoločnosť mu dlží peniaze do dňa, kým to banka nevysporiada, čo je deň stiahnutia z účtu.
Vy si musíme pomenovať, aký účtovný prípad Vám vznikol. Ak v súvislosti s PHL hovoríme o pohľadávke tak predpokladám, že preto, lebo nevieme, ako zamestnanec PHL použil ... až keď predloží vyúčtovanie spotreby, je táto skutočnosť zrejmá. Každý prípad je individuálny. Každý POS nákup nemusí byť nevyhnutne pohľadávka. Nie vždy sa však jedná o PHL.
A vznik účtovného prípadu? Predpokladajme, že kartou zaplatíme dlhodobý majetok na prelome účtovných období a aj ho zaradíme do používania. Čo poviete? Účtujeme v čase zaradenia do používania alebo neskôr. Opäť je to o dátume vzniku účtovného prípadu. Mám majetok ... zaradím do používania ... mám účtovný prípad. A aj dátum jeho uskutočnenia.