Zavrieť

Porady

jú. v autodoprave

Prosím Vás, som začiatočník, živnostník v autodoprave do 3,5t , čo potrebujem k vedeniu účtovníctva, aké tlačivá a pod. ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    Účtovné knihy v sústave jednoduchého účtovníctva
    (1) Účtovná jednotka účtujúca v sústave jednoduchého účtovníctva účtuje v týchto účtovných knihách:

    a) v peňažnom denníku,
    b) v knihe pohľadávok,
    c) v knihe záväzkov,
    d) v pomocných knihách, ak je ich vedenie potrebné na preukázanie a vykazovanie predmetu účtovníctva v účtovnej závierke, napríklad pomocná kniha o zložkách majetku, o záväzkoch z pracovnoprávnych vzťahov.

    (2) Peňažný denník obsahuje najmä údaje o
    a) stave peňažných prostriedkov účtovnej jednotky v hotovosti a na účtoch v bankách,
    b) príjmoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
    c) výdavkoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
    d) priebežných položkách zachytávajúcich pohyby peňažných prostriedkov, ktoré nie sú ešte príjmom alebo výdavkom podľa písmen b) a c).

    (3) Kniha pohľadávok obsahuje najmä údaje o
    a) dlžníkoch,
    b) pohľadávkach v peňažnom vyjadrení,
    c) poskytnutých preddavkoch,
    d) poskytnutých úveroch,
    e) pohľadávkach dane z príjmov,