Zavrieť

Porady

zaciatky zivnosti

Zdravim vas,

mam zopar nezrovnalosti so zivonostou (som student VS). Primarne sa venujem predaju licencii jedneho softveru (krom toho i webdizajn a outsourcing)

1) mozem ako zivnostnik vydavat faktury, alebo musim vydavat prijmove doklady (kamarat, co ma uz s.r.o. tvrdil, ze v zaciatkoch sa naplil a vydaval faktury, ale tam bol vraj problem na konci roka s danovym priznanim). Ak staci faktura, napiste prosim co vsetko som ako zivnostnik povinny na nu zadat.

2) pri predaji licencii svojho softveru sa castokrat ani len nedostanem do kontaktu s klientom, akym sposobom mozem taketo platby evidovat? Musim mu zasielat nejaky doklad (zalezi od odpovede na otazku c 1 ci fakturu alebo prijmovy...). Predaj bude prebiehat nasledovne - klient dostane pristup do chranenej casti internetovej stranky, odkial si stiahne program a za kazdu nasadenu licenciu musi zaplatit. Teda len zaplati (prevodom na ucet, tatrapay, alebo podobne sluzby - pls poradte ake by este mohli byt) a dostane pristup... Idealne by bolo, keby mu stacilo poslat len nejaku elektornicku verziu dokladu.

3) Akym sposobom ochranim zdrojaky svojho programu, totiz k nim bude mat pristup kazdy, kto zaplati za licenciu a ja ich potrebujem ochranit - staci sa na to autorsky zakon, alebo nieco ine (nejakym inym sposobom sa zaregistrovat ako autor?) (ak staci autorsky zakon - mam s nim problemy - nevedomost, uz som sice cital autorsky zakon, ale kde sa mozem takto zaregistrovat?)

Vdaka za rady

Tomas
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.