Tento predpis ma niekolko tisic stran a ako prilohu zase tisice druhov nebezpecnych tovarov. Istotne ho nebudes citat cely, aj tak to nepochopis. Dodrzovat by sa ale mal aj vo vnutrostatnej preprave. Pokial sa nic nestane je to v pohode. Je len mala pravdepodobnost, ze narazis na kontrolu na ceste, ktora tomu rozumie. Horsie je ak sa nieco stane. Ja som zazil poziar vozidla, prave od tychto flias. Poziarnici a poistovna uz dotiahli vysetrovatelov, ktori tomu rozumeli. Nastastie to auto bolo od vyroby usposobene na prepravu flias. Ale k veci. ADR uvadza pre konkretne latky a mnozstva sposob prepravy. Ak je to mnozstvo mensie, u acetylenu tusim ako 300 kg, alebo istotne viac ako v jednej zvaracej suprave aj s nahradnou flasou, su tie podmienky na vozidlo a hlavne vodica nizsie. V podstate ich splnite ak budu flase dostatocne zabezpecene proti pohybu a poskodeniu od ineho nakladu. Dnes uz tento problem nemusim riesit, ale ked som sa tym zaoberal, riesili sme to zadanim prestavby autorizovanej firme, ktora vystavila papiere a hlavne navody pre obsluhu, s ktorymi musite preukazatelne oboznamit vodica. Pravdepodobne tam bude napisane, ze pri zvarani musia byt flase mimo vozidla, hadice a cele zariadenie musi obsluha pravidelne preskusavat a viest o tom zapis a mnoho inych uloh pre vodica. Pravdepodobne je to on, ktory Vas tlaci do riesenia problemu, asi si mysli, ze by mal byt za to nejako lepsie plateny. Ked ale uvidi vsetky podmienky na neho kladene, bude rad ak bude tie flase zase potichu vozit tak ako doteraz.