Zavrieť

Porady

Reklamacia na poste - bordel?

Dna 1.12.07 som podal reklamaciu na zle dodanie zasielky, dodnes mi neprislo nic.

Článok 63
Reklamačné konanie
(1) Reklamačné konanie je činnosť, v rámci ktorej podnik rozhoduje o
opodstatnenosti podanej reklamácie. Reklamačné konanie začína plynúť
dňom prijatia reklamácie.
(2) Podnik ukončí reklamačné konanie do 30 kalendárnych dní. Do lehoty
na vybavenie reklamácie sa nezapočítava čas, počas ktorého nemôže
podnik vo vybavovaní reklamácie pokračovať z dôvodu na strane
odosielateľa alebo adresáta a čas, ktorý je potrebný na odborné
posúdenie reklamácie. Pokiaľ si reklamačné konanie vyžaduje lehotu
dlhšiu ako 30 kalendárnych dní, pošta o tejto skutočnosti písomne
informuje osobu podľa ods. 5. Maximálna lehota na reklamačné konanie
je 60 kalendárnych dní.


Kedze je to 30 kalendarnych dni, co mam robit? Zase sa zamestnavat, stazvat sa? Aj tak z toho nic nebude...

čl.66
(2) Ak bola reklamácia opodstatnená, reklamujúci má právo na vrátenie
sadzieb podľa Čl. 9 ods. 9 písm. b).


http://www.posta.sk/storage/File/pos...ky20070101.pdf
nasli ste cl. 9 odstavec 9?? ja nie...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    7iro Pozri príspevok
    Dna 1.12.07 som podal reklamaciu na zle dodanie zasielky, dodnes mi neprislo nic.

    Článok 63
    Reklamačné konanie
    (1) Reklamačné konanie je činnosť, v rámci ktorej podnik rozhoduje o
    opodstatnenosti podanej reklamácie. Reklamačné konanie začína plynúť
    dňom prijatia reklamácie.
    (2) Podnik ukončí reklamačné konanie do 30 kalendárnych dní. Do lehoty
    na vybavenie reklamácie sa nezapočítava čas, počas ktorého nemôže
    podnik vo vybavovaní reklamácie pokračovať z dôvodu na strane
    odosielateľa alebo adresáta a čas, ktorý je potrebný na odborné
    posúdenie reklamácie. Pokiaľ si reklamačné konanie vyžaduje lehotu
    dlhšiu ako 30 kalendárnych dní, pošta o tejto skutočnosti písomne
    informuje osobu podľa ods. 5. Maximálna lehota na reklamačné konanie
    je 60 kalendárnych dní.


    Kedze je to 30 kalendarnych dni, co mam robit? Zase sa zamestnavat, stazvat sa? Aj tak z toho nic nebude...

    čl.66
    (2) Ak bola reklamácia opodstatnená, reklamujúci má právo na vrátenie
    sadzieb podľa Čl. 9 ods. 9 písm. b).


    http://www.posta.sk/storage/File/pos...ky20070101.pdf
    nasli ste cl. 9 odstavec 9?? ja nie...
    No... majú ten dokument trochu dovrzaný, najmä to číslovanie odstavcov.

    Ale napriek tomu sa tam dá vyčítať, že reklamačný poriadok je v článkoch 62-68. To, na čo sa ten citovaný článok odvoláva, je zase len zle očíslovanie článku. Konkrétny čl. 9 ods. 9 psím. b. nájdeš na strane 26. Akurát, že tie odstavce idú od 1 po 7 a potom miesto pokračovania 8 a 9 idú zase za sebou dvakrát ods. 1 a ods. 1. Tie mali byť odstavce 8 a 9. Takže je tam aj ten čl. 9 ods. 9 písm. b, len je to inak značené. Treba byť trochu domýšľavý a mať schopnosti dešifrovača CIA, aby si zistil, ktoré číslo odstavca k čomu patrí.

    Dá sa to vysvetliť tým, že v pôvodmom dokumente (ktorý tvorili asi viacerí ľudia) mali ponastavované automatické číslovanie odsekov a sem tam im to zblblo. Po skonvertovaní do PDF formátu to už nikto neskontroloval, preto je v tom taký hokej. Firme ako Slovenská pošta by sa to stať nemalo...

    Ak to bola významnejšia suma, nič ti nebráni opýtať sa, čo je s tvojou reklamáciou.

    Reklamacia na poste - bordel?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.