Nenašiel som nikde podobnosť tém, a nevedel som kam to mam zaradiť, tak dúfam, že nevadí, že to píšem sem.
- Kupoval som auto z autobazáru D. ktorý si zo mňa urobil "panáčika". Keďže pri kúpe auta mi bolo povedané, citujem: "
Na automobil sa Vám vzťahuje 12 mesačná záruka." a takto je to formulované v zmluve: "
Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škoda na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase a poskytuje tým záruku kupujúcemu záruku na skryté vady tovaru so záručnou dobou 12 mesiacov."
- Po prejdení 1500km (cca 2 mesiace), mi začala miznúť voda z chladiča, motor klepal (chybná škrtiaca klapka) a prehrieval sa. Nakoniec som ho ani nemohol naštartovať (nefunkčný snímač otáčok na kľuke + muselo sa meniť tesnenie pod víko ventilov + sviečky), tak som odťahovou službou nechal auto odtiahnuť do bazáru. Pri preberaní auta, mi už bolo ale povedané, že
záruka sa vzťahuje len na servisné služby a náhradné diely si kupujem sám. Krútil som očami, povedal som, že pri kúpe boli ale iné podmienky. Šéf bazáru J.H. mi povedal, že to nie je možné. Tak som ostal ticho, pretože som mu to nemal ako dokázať.
- Oprava auta trvala 27 dni !!! Ale aj tak som sa potešil telefonátu a s radosťou som šiel pre auto. Ibaže auto mi nechceli vydať, pretože som mal platiť faktúru za servisné služby (50%), o náhradných dieloch ani nehovorím (ktoré som si zháňal sám, pretože servis bol neschopný). Tak vtedy som sa už nevedel zdržať a chytil som nervy, zatelefonoval som šéfovi autobazáru J.H.
ktorý mi povedal, že my sme sa dohodli tak, že budem platiť servisné služby, a samozrejme mu to opäť nemám ako dokázať, že to bolo ináč!!! Tak som zaplatil jak náhradné diely tak aj 50% hodnotu servisných služieb. A som si povedal, že končím s týmto autobazárom a radšej si auto budem servisovať inde. Pretože opraviť auto za 27dní, stále hovoriť niečo iné a vrátiť auto špinavé a ešte aj s poškodeným zadným brzdným svetlom, ktoré viselo na kábloch..... hm..... jednoducho som bol rád, že si beriem auto domov.
- To som už ale neriešil, pretože ak by som to chcel posunúť vyššie, tak by to bolo tvrdenie proti tvrdeniu a v podstate je dané, že predávajúci má vždy väčšiu percentuálnu výhodu oproti kupujúcemu (60:40%)
- Ale najhoršie pre mňa bolo, keď som šiel domov z bazáru, zistil som, že rádio je zakódované (dôvod: bola menená baterka, čiže rádio sa automaticky blokuje). Tak som si pozrel servisnú knižku, v ktorej mal byť kód rádia. Skúšal som to viac krát, ale kód mi rádio nevzalo, a keď som si preštudoval servisnú knižku, zistil som,
že v servisnej knižke sú dva typy VIN čísel automobilu. Na prvej strane je VIN číslo môjho auta (skontrolované podľa tex. preukazu), ale na poslednej strane už je VIN číslo úplne iného auta. Z toho usudzujem, že majú nečestné správanie, klamali ma ako pri jednaní pri kúpe, pri reklamácii a v podstate ešte mi dali aj servisnú knižku z iného auta, ktorú prepisovali na môj typ auta, ale zabudli na poslednú stranu, čiže ide samozrejme o podvod, kde na základe sfalšovanej servisnej knižky chceli zakryť buď to, že na ňom stiahli km, alebo bolo havarované a podobné veci, o ktorých ja samozrejme nič neviem. Pretože ešte predajca autobazáru mi prízvukoval, že km nie sú stiahnuté a auto nebolo havarované a je k nemu originálna servisná knižka.
- Hneď som volal Šéfovi J.H. ktorý sa mi k tomuto nevedel vyjadriť, v telefóne bolo dlho ticho a konečné vyjadrenie bolo niečo v tom slova zmysle, že zase to bude tvrdenie proti tvrdeniu, alebo také niečo (neviem to formulovať tak ako to presne bolo).
- Preto by som chcel poradiť, či sa mi oplatí podať tieto informácie a skutočnosti niekam vyššie, mám namysli podanie trestného oznámenia vo veci zavádzania a tak podobne, hm........? Má niekto s týmto skúsenosť?
Ďakujem veľmi pekne za rady, veľmi mi pomôžete, pretože sa mi už nechce prizerať na to ako so mnou točia a neviem sa dovolať pravdy.