Zavrieť

Porady

SZČO a práceneschopnosť

Dobrý deň, pracujem ako živnostník na krátkodobé zmluvy, teraz mi jedna skončila. V súčasnosti nemám žiadne zmluvy a nieviem ako dlho toto obdobie bude trvať. Je jedným z možných riešení preklenutia tohto obdobia ísť na PN.
Má s tým niekto skúsenosti ? A aké budem mať odvody ? Nepremietne sa to negatívne v daňovom priznaní na druhý rok ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mysimis je offline (nepripojený) mysimis

    obyčajný človiečik mysimis
    Nechápem celkom dobre tomu, že si SZČO a robíš na zmluvy - na aké?

    pepolko je offline (nepripojený) pepolko

    mám rád poctivú prácu a seriózne jednanie ...viac pepolko
    ak si na PN-ke, tak za dni, ktoré maróduješ, neplatíš ani SP ani zdravotnú poisťovňu. Napr.: na PN si od 10. marca do konca marca, tak do 8. apríla si povinná zaplatiť za marec do SP pomernú časť, kedy si bola akože zdravá: 9/31 mesačnej platby poistného, takisto aj do zdravotnej poisťovne.
    do daňového priznania sa ti to nemá ako premietnuť, jedine budeš mať menšie VOZD

    Renuška je offline (nepripojený) Renuška

    Renuška
    Ďakujem a ešte sa chcem opýtať, či nemocenské dávky musím uviesť potom aj do daňového priznania ? za odpoveď ďakujem.

    vikinka je offline (nepripojený) vikinka

    vikinka
    Renuška Pozri príspevok