maša Predsa by som sa chcela ešte opýtať, že či to nevadí, keď tá dph-čka je potom v programe iná ako na bločku. Mám takých prípadov viac, že zadám základ dane a dph sa mi vygeneruje napríklad o 10 hal. nižšie alebo vyššie ako je na bločku z registračnej pokladne. Ďakujem za odpoveď. Eva
Viac dokladov, či už v interných dokladoch, ale aj v pokladni, ktoré chcem dať na jeden doklad účtujem vždy tak, ako je uvedené na tom ktorom jednotlivom doklade. Keďže aj doklady dodávateľov sú zaokrúhľované rôzne, nevieš si jednoduchým spôsobom ani ty v pohode nastaviť zaokrúhľovanie, aby ti to sedelo.
Osobne to robím takto.
zadám vždy daňový základ, aký je uvedený na doklade, skontrolujem, či mi pohoda vypočítala rovnakú DPH, ak nie, opravím opäť podľa dokladu a v nasledujúcom riadku zapíšem ďalší riadok, a to zaokrúhlenie toho konkrétneho dokladu. Je to síce zdĺhavejšie, lebo tých dokladov je niekedy pekná kopa, ale sedí mi presne DPH, podľa zaúčtovaných dokladov (a to aj musí, lebo len toľko si môžeš uplatniť na odpočte...) aj výsledná suma uvedená na doklade.
napr.
1. kancel. potreby DZ 105,04 DPH 19% 20,- čl.DPH PD
1. zaokrúhlenie DZ -0,04 DPH 0% čl.DPH PN
a takto pokaračujem so všetkými dokladmi (číslujem si ich, sem-tam tiež hľadám zaokrúhlenie, kt. som zabudla zapísať a doplním ho na konci tiež s číslom dokladu a potom prestavím poradie položiek podľa poradia dokladov, aby bolo všetko pri sebe, čo k sebe patrí, teda to zaokrúhľovanie k dokladu)