Dobrý deň prajem, milí poraďáci.
V súvislosti s tým, že v blízkych dňoch ma čaká návšteva živnostenského úradu a registrovanie sa ako živnostníka, ktorý chce prevádzkovať internetový obchod, mám pár otázok ktoré so svojimi poznatkami neviem vyriešiť.
1. Ak pracujem na plný úväzok a popritom mám živnosť, odvody za mňa platí môj zamestnávateľ a mne vyplýva alebo nevyplýva povinnosť sa registrovať na platenie odvodov v zdravotnej a sociálnej poisťovni? Ako je to s týmto?
2. Pri predaji tovarov do zahraničia, napríklad Maďarsko a Poľsko či Česko je potrebné viesť inú pokladňu alebo stačí to účtovať v prospech účtu s prípadnými kurzovými rozdielmi? Respektíve - vzniká nejaká povinnosť platenia zahraničnej DPH v konkrétnom štáte, respektíve povinnosť registrácie?
Za Vaše odpovede vopred ďakujem, budú veľmi nápomocné
Pekný slnečný deň všetkým!