robin78 celkom nemozno suhlasit s tymto tvrdenim, kedze poistovna pred prijatim navrhu poistenie skuma zdravotny stav ziadatela a ked ziadatel mal uz nejake zdravotne problemy, pri ktorych je pravdepodobne ze sa lahko mozu objavit aj v buducnosti, tak mala urobit vyluky z poistenia, ze pre dany problem nebude plnenie a nie nechat ho v tom, ze je vsetko ok, hlavna vec nech plati
ked poistovna ma vyhrady, tak bud nech odmietne navrh, alebo urobi vyluky, alebo zvysi poistne pre dane pripoistenie...
Zatiaľ som len sledoval túto tému, nechcel som sa pripojiť, ale k tomuto musím povedať svoj postreh.
Z toho čo vidím, tak ľudia pristupujú veľmi ľahkovážne k poisteniu. K návrhu poistenia existuje taký jeden zdravotný dotazník, kde sa poisťovňa pýta na rôzne zdravotné veci. Z praxe môžem povedať, že kopec ľudí odignoruje otázky typu - Máte nejaké ťažkosti s ....napíšu NIE. Nepriznajú choroby, pravidelné užívanie liekov, pravidelnú lekársku starostlivosť a potom sa pozostalí čudujú, že pri plnení (smrť infarktom) poisťovňa z ich zdravotnej karty zistí, že užívali lieky na vysoký krvný tlak a odmietne plnenie.
Alebo poznám prípad, že klient uviedol v dotazníku, že nepije, dva roky na to zomrel na cirhózu pečene. V záznamoch mal diagnózu alkoholizmus už desať rokov. Potom pozostalí medializujú prípad, ale nepovedia, že samotný poistený klamal v dotazníku o svojom zdravotnom stave.
Pokiaľ niekto uvedie, že je zdravý, poisťovňa mu verí a neskúma, či je naozaj zdravý. Pokiaľ uvedie, že má problémy so srdcom, tak si u jeho lekára preverí, nakoľko je chorý. Môžu nastať 3 situácie:
- že je to akceptovateľné riziko a poistí ho
- že je to zvýšené riziko a navýši poistné (teda klient zaplatí o pár korún viac, lebo je rizikovejší - zase určitá analógia s poistením áut - poistné na VW bude drahšie než na Hyundai, lebo pri VW je väčšie riziko krádeže).
- že je riziko smrti privysoké a zamietne poistenie.
Preto treba poctivo priznať zdravotný stav a nie myslieť si, že keď niekto uvedie, že je zdravý ako repa, bude mať nejaké výhody v poisťovni.
Prešli mi rukami desiatky takýchto sťažností, a len veľmi málo bolo uznaných. Uznaných ani nie v tom zmysle, že by poisťovňa spravila chybu, ale že išlo o menšie čiastky a rozhodlo sa, že napriek neexistencie nároku sa bude plniť.
Poisťovne nemajú záujem každému krátiť plnenie. Veď s tým sa pri výpočte poistného ráta, že pri určitej časti poistného kmeňa nastane poistná udalosť. Také prípady, ktoré sú úplne v poriadku a bez akéhokoľvek zádrheľu sa vyplatia, tie sa nemedializujú a sú ich stovky. Ale z tisícich prípadov príde jeden, ktorý nie je v poriadku, odmietne sa plnenie a sú toho plné správy. Potom poisťovne vyzerajú ako monštrá, ktoré len berú peniaze a nevyplácajú žiadne náhrady.