Dan1 O reg. pokladňach som tu našla veľa info, ale bola by som rada, keby ste mi potvrdili, alebo vyvrátili nasledovné.
Uvažujeme o predaji obuvi. Jednalo by sa o predaj osobný občanom a príležitostne do obchodu, ale nemali by sme zriadenú vlastnú predajnu a nešlo by ani o veľký počet kusov denne. Jedná sa mi či potrebujeme k takémuto predaju reg. pokladnu. Pozerala som si aj zoznam činnosti, pri ktorých musí byť reg. pokladňa, ale tento prípad som tam nenašla a nie som si týmto postupom istá. Predaj by sa uskutočňoval na základe faktúr a PPD. Dakujem za pomoc.
§1 Vyhlášky 55/1994 v znení Vyhlášky 679/2006
1/ Daňový subjekt , ktorého predmetom podnikania je
predaj tovaru alebo poskytovanie služieb (ďalej len "subjekt"),
používa od 1. januára 1995 na účely evidencie tržieb
elektronickú registračnú pokladnicu s tlačiarňou (ďalej len "pokladnica"),
a to vo všetkých svojich predajných miestach, v ktorých dochádza k úhrade v hotovosti. Uvedené sa nevzťahuje na subjekt, ktorý má v obchodnom registri vyznačený vstup do likvidácie alebo vyhlásenie konkurzu.
Na tovar sa povinnosť používať ERP vzťahuje celkovo, len služby sú vyňaté menovite vo Vyhláške....
Postup vystavovania faktúr a platba na základe PPD je Vyhláškou umožnený, ale v tomto prípade - v prípade predaja tovaru /najmä občanom/ by som ho určite nevolila a postupovala podľa § 1 Vyhlášky. Ak si dáš do lišty hľadať slovo ERP je tu toho veľmi veľa, ako aj upozornenie postupovať v každom prípade uvážlivo ....