preboha najčastejším dôvodom na tvarovú deformáciu brzdového kotúča je prehriatie. Takéto poškodenie je následok "plíživého brzdenia", kedy vodič pri dlhom klesaní trvale brzďí (veď brzda je na brzdenie nie?). Na takéto poškodenie stačí jedno dlhé klesanie - napr. 1 - 2 km, takže na zlikvidovanie kotúča netreba 4500 km. Ide o nesprávny spôsob jazdy s následkom - deformácia brzdového kotúča. V servise postupovali správne.
To je nezmysel, krive kotuce musia uznat, mne ich uznali aj na novom aute a potom inokedy (na inom aute) aj v predjni, kde som ich (tie chybne) kupoval dokonca iba ako nahradny diel.
Kedze mam trocha co docinenia s metalurgiou, mozem Vam vysvetlit, preco sa niektore kotuce zvlnia po mesiaci opatrneho jazdnenia a vobec nepotrebuju nejake prehriatie nad normanlu teplotu. Je to sposobene vnutornymi pnutiami v materiali, najcastejsie vinou nerovnomerneho ochladenia po odliati. Ten material je v podstate "skruteny" vovnutri, ale potom je osustruzeny do roviny. Nasledkom opakovanych uplne normalnych teplotnych vykyvov (staci jemne brzdenie) sa tieto pnutie uvolnuju, material sa vo svojej podstate narovnava, no kedze bol osustruzeny v predpatom stave (v podstate v krivom stave), tak sa vlastne krivi.
Je to nieco podobne, ako ked vidite strom rast "do vrtule" . Obcas na nejakom strome (bez kory) vidno, ze rastol ako keby ho niekto "zmykal". Ked z takehoto stromu urobite uplne rovnu dosku, tak vlakna v nej pojdu krivo a ta doska sa vam bude stale krutit aj posobenim beznych vykyvov vlhkosti a teploty, nemusite ju vobec namacat vo vode, alebo presusat na slnku.
Kotuce su to iste. Inak moje prve reklamovane sa zvlinili, ked som kupil uplne novu Citroen Xsaru. Mal som vtedy dve auta - tazsiu Xantiu, ktoru som mal chiptunovanu na 130 koni, uz som ju moc nesetril, podla toho som aj jazdil, napriek tomu kotuce isli ako svajciarske hodinky. Na novej Xsare sa zvlnili po 2 mesiacoch, pritom tam bol najslabsi motorcek s nejakymi 65 konmi, bolo to lahke auto, ja som ho mal nove v zabehu, takze som na nom jadzil ako dochodca. V servise to vymenili s tym, ze to ale nema zmysel, pretoze vsetky su nekvalitne, (vsetkym sa vtedy zvlnili) a ze to vydrzi zas iba 2 mesiace. Tak aj bolo. Kedze to auto bolo celkovo strot, tak som sa potom uz s nimi nenatahoval a dal som ho prec. Dalsie kotuce som reklamoval na van, hoci som ich kupoval ako neoriginalny nahradny diel v obchode. Bez problemov to uznali, kupil som Nemecke ATE a tie makaju perfektne.
Netreba sa dat opinkat, treba trvat na vymene, oni dnes vsetci setria a nechavaju to robit v Cine. Cinanovi je to jedno, on to vyberie z pece, obleje vedrom vody, osustruzi, hodi do krabice a hura na lod do Europy...