Teodorka
Dobrý deň, potrebujem súrne poradiť. Pred rokom som takto pred vianocami kúpila set na úpravu vlasov - kulma s rôznymi nádstavcami. Pred pár týždňami sa mi ale najmenej používaný nádstavec na kulmu a krepovačku jednoducho zlomil v mieste, kde otvára, keď chcete dať vlasy medzi doštičky. Nerozumiem tomu, lebo ostatné často používané nádstavce držia a tento praskol. Ja som tým prišla o dva časti z desaťdielnej sady. V predajni mi to dosť neochotne vzali na reklamáciu. Bolo to 4. novembra, vydali mi doklad, že to berú na reklamáciu a povedali, že sa mi ozvú. Dnes je 22.decembra a ešte sa neozvali. Pokiaľ viem, reklamáciu musia vybaviť do 30 dní. Na internete som sa dočítala, že ak mi do tejto doby nedajú nejaké vyrozumenie ohľadom reklamácie, považuje sa chyba na produkte za neodstraniteľnú chybu a tým pádom môžem požadovať výmenu tovaru za nový, nepoškodený (teda za nový set). Je to naozaj tak alebo sa v niečom mýlim? Prosím, poraďte mi, neviem na čo vlastne mám nárok. Na aký zákon, či paragraf sa môžem obrátiť???
Zákon 250/2007 o ochrane spotrebiteľa, § 18
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Z uvedeného vyplýva, že máš nárok na výmenu výrobku za nový alebo na vrátenie peňazí. Nedaj sa odbiť ani tým, keby sa predajca spamätal a tvrdil by ti, že si nadstavec zlomila sama. Na vybavenie reklamácie mal 30 dní, nestihol to, jeho chyba a za chyby sa platí. Nech sa poučí do budúcnosti. A v prípade, že sa predajca nebude chcieť dať presvedčiť, povedz mu, že sa budeš sťažovať na Slovenskej obchodnej inšpekcii.
(Mala som podobnú skúsenosť pri reklamácii v Lidli - tiež prešla 30-dňová lehota a ja sama som musela ísť na predajňu a doprosovať sa vrátenia peňazí, lebo Lidl sa mi neozval. Na prvýkrát som nepochodila, lebo že oni tú reklamáciu poslali na posúdenie do Nemšovej (tam majú sídlo a veľkosklad) a odtiaľ sa im k tomu nevyjadrili. Za 30 dní sa k tomu nestihli vyjadriť!!!!!! Zodpovednej (?) pracovníčke neprekážalo ani to, že keďže prešlo 30 dní, mám nárok na vrátenie peňazí. Ale hneď na druhý deň bola reklamácia zázrakom vybavená (čiže nepotrebovali 30 dní, stačil len 1) a peniaze mi vrátili - roztrhnutú tisícku. Zodpovednej (?) pani z predchádzajúceho dňa som jej ju vrátil s tým, že tisícka je poškodená a ja ju nechcem, tak išla do najbližšej pokladne a na plnú hubu pred zákazníkmi predavačke povedala: Dajte pani fungl novú tisícku. Takže ešte moja chyba bola to, že som odmietla prevziať poškodené peniaze).