Zavrieť

Porady

Reklamácia tovaru

Potrebujem poradiť s následovným problémom
Naša predavavačka v obchode prebrala reklamáciu kufra s tým, že kufor bol kúpený dva mesiace a utrhla sa na ňom rúčka.
Zákazníčka už pri reklamácii tovaru žiadala, aby jej predavačka vrátila peniaze čo ona odmietla s tým, že na vybavenie reklamácie je 30 dní.
Keď sme tovar vzali do skladu zistili sme, že kufor bol už svojpomocne opravovaný. Tak sme jej súčiastku ktorá bola teraz poškodená opravili.
No zákazníčka si opravený kufor nechce prebrať a chce vrátiť peniaze.
Ako teraz ďalej postupovať?
Ďakujem
Usporiadat
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

S tým vrátením peňazí, by asi nepochodila nikde, nemá nárok,ak ste jej tovar vyreklamovali do 30 dní.
A Vaša dobrá vôla bola, že ste kufor prevzali na reklamáciu,napriek tomu, že ho opravovali svojpomocne.Tým pádom znemožnili Vám a výrobcovi posúdiť prvotné poškodenie a určiť ako poškodenie vzniklo.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

arizona Pozri príspevok
S tým vrátením peňazí, by asi nepochodila nikde, nemá nárok,ak ste jej tovar vyreklamovali do 30 dní.
A Vaša dobrá vôla bola, že ste kufor prevzali na reklamáciu,napriek tomu, že ho opravovali svojpomocne.Tým pádom znemožnili Vám a výrobcovi posúdiť prvotné poškodenie a určiť ako poškodenie vzniklo.
Výrobca sa nemá čo vyjadrovať k reklamácii - štátna skúšobňa je kompetentná posúdiť opodstatnenosť reklamácie.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

lukakim Pozri príspevok
Potrebujem poradiť s následovným problémom
Naša predavavačka v obchode prebrala reklamáciu kufra s tým, že kufor bol kúpený dva mesiace a utrhla sa na ňom rúčka.
Zákazníčka už pri reklamácii tovaru žiadala, aby jej predavačka vrátila peniaze čo ona odmietla s tým, že na vybavenie reklamácie je 30 dní.
Keď sme tovar vzali do skladu zistili sme, že kufor bol už svojpomocne opravovaný. Tak sme jej súčiastku ktorá bola teraz poškodená opravili.
No zákazníčka si opravený kufor nechce prebrať a chce vrátiť peniaze.
Ako teraz ďalej postupovať?
Ďakujem
Ak by ste mali spracovaný reklamačný poriadok a tam jasne napísané, že svojvoľným zásahom - opravou alebo inou úpravou v dobe nároku na reklamáciu zákazník stráca nárok na reklamáciu, by ste mali problém vyriešený.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

VladoaKatka Pozri príspevok
Výrobca sa nemá čo vyjadrovať k reklamácii - štátna skúšobňa je kompetentná posúdiť opodstatnenosť reklamácie.
Tomu celkom nerozumiem.
Ja posielam rekl. list výrobcovi a ten posiela k zákazníkovi svojho odb.technika, ktorý posúdi...A podľa jeho vyjadrenia postupujem ďalej .Nemusí byť majiteľ obchodu, či bežný predajca odborník na všetky techn.záležitosti. Keď zákazník nie je spokojný s vyjadrením, môže sa obrátiť na skúšobňu.U nás to tak funguje
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

arizona Pozri príspevok
Tomu celkom nerozumiem.
Ja posielam rekl. list výrobcovi a ten posiela k zákazníkovi svojho odb.technika, ktorý posúdi...A podľa jeho vyjadrenia postupujem ďalej .Nemusí byť majiteľ obchodu, či bežný predajca odborník na všetky techn.záležitosti. Keď zákazník nie je spokojný s vyjadrením, môže sa obrátiť na skúšobňu.U nás to tak funguje
http://www.economy.gov.sk/files/Ochr...otrebitela.doc

250/2007 Z.z.

ZÁKON

z 9. mája 2007


o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov

§ 2
Vymedzenie niektorých pojmov

n) odborným posúdením vyjadrenie znalca6) alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, 7)

§2 písm.n) - vysvetlenie čo sa považuje za odborné posúdenie, výrobca to neni
§ 18

(4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.

§18 odst. 4 - zákon o tom nepíše, že sa to má zasielať najprv výrobcovi a potom výrobca na skúšonu - je to vec dohody, ale podľa môjho názoru sa s tým preposielaním
reklamovaného tovaru sa zbytočne uberá čas z 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie, predsa tu potom hrá čas proti výrobcovi, dodávateľovi aj predajcovi, až nakoniec sa nestíhne rehlamácia vybaviť do stanovenej lehoty. Nie zákazník sa môže obrátiť, ale predajca sa musí obrátiť na skúšobňu, v tom je ten háčik. Toto by sa malo odstrániť zo zákona, skúšobňa dostane zaplatené za svôj výkon či uzná alebo neuzná opodstatnenosť reklamácie, ale výrobca aj predajca má stratu, tak za výkon skúšobne ako aj za tovar, ktorý skúšobňa doporučuje uznať.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

VladoaKatka, díky.Uvidím, čo na to povie šéfino
0 0
lukakim lukakim

lukakim je offline (nepripojený) lukakim

Ďakujem poraďáci, že ste sa zapojili do môjho problému, vôbec totiž nemám šajnu ako postupovať a takto sa mám aspoň torcha čoho pridržať.
0 0
donpakito donpakito

donpakito je offline (nepripojený) donpakito

potrebujem poradit.Uz 4krat som bol reklamovat pocitac a pri piatej reklamacii som pytal vratenia penazy ale oni tvrdia ze musi byt 3krat ta ista chyba aby my vratily peniazej je to tak alebo nie?
0 0
s.r.o. s.r.o.

s.r.o. je offline (nepripojený) s.r.o.

nechcem zadavat novu temu tak pisem tu budem otvarat obchod s oblecenim a potrebujem vediet ako ma vyzerat reklamacny poriadok je to uvedene niekde v zakone kde by som si to mohol pozriet co vlastne ja ako obchodnik musim vediet co sa tyka reklamacie?
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

donpakito Pozri príspevok
potrebujem poradit.Uz 4krat som bol reklamovat pocitac a pri piatej reklamacii som pytal vratenia penazy ale oni tvrdia ze musi byt 3krat ta ista chyba aby my vratily peniazej je to tak alebo nie?
áno, majú pravdu
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

s.r.o. Pozri príspevok
nechcem zadavat novu temu tak pisem tu budem otvarat obchod s oblecenim a potrebujem vediet ako ma vyzerat reklamacny poriadok je to uvedene niekde v zakone kde by som si to mohol pozriet co vlastne ja ako obchodnik musim vediet co sa tyka reklamacie?
...hod si do vyhľadávača reklamačný poriadok, určite nájdeš toho veľa...
TU si trochu
0 0
Teodorka Teodorka

Teodorka je offline (nepripojený) Teodorka

Anička :-)
Dobrý deň, potrebujem súrne poradiť. Pred rokom som takto pred vianocami kúpila set na úpravu vlasov - kulma s rôznymi nádstavcami. Pred pár týždňami sa mi ale najmenej používaný nádstavec na kulmu a krepovačku jednoducho zlomil v mieste, kde otvára, keď chcete dať vlasy medzi doštičky. Nerozumiem tomu, lebo ostatné často používané nádstavce držia a tento praskol. Ja som tým prišla o dva časti z desaťdielnej sady. V predajni mi to dosť neochotne vzali na reklamáciu. Bolo to 4. novembra, vydali mi doklad, že to berú na reklamáciu a povedali, že sa mi ozvú. Dnes je 22.decembra a ešte sa neozvali. Pokiaľ viem, reklamáciu musia vybaviť do 30 dní. Na internete som sa dočítala, že ak mi do tejto doby nedajú nejaké vyrozumenie ohľadom reklamácie, považuje sa chyba na produkte za neodstraniteľnú chybu a tým pádom môžem požadovať výmenu tovaru za nový, nepoškodený (teda za nový set). Je to naozaj tak alebo sa v niečom mýlim? Prosím, poraďte mi, neviem na čo vlastne mám nárok. Na aký zákon, či paragraf sa môžem obrátiť???
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Teodorka Pozri príspevok
Dobrý deň, potrebujem súrne poradiť. Pred rokom som takto pred vianocami kúpila set na úpravu vlasov - kulma s rôznymi nádstavcami. Pred pár týždňami sa mi ale najmenej používaný nádstavec na kulmu a krepovačku jednoducho zlomil v mieste, kde otvára, keď chcete dať vlasy medzi doštičky. Nerozumiem tomu, lebo ostatné často používané nádstavce držia a tento praskol. Ja som tým prišla o dva časti z desaťdielnej sady. V predajni mi to dosť neochotne vzali na reklamáciu. Bolo to 4. novembra, vydali mi doklad, že to berú na reklamáciu a povedali, že sa mi ozvú. Dnes je 22.decembra a ešte sa neozvali. Pokiaľ viem, reklamáciu musia vybaviť do 30 dní. Na internete som sa dočítala, že ak mi do tejto doby nedajú nejaké vyrozumenie ohľadom reklamácie, považuje sa chyba na produkte za neodstraniteľnú chybu a tým pádom môžem požadovať výmenu tovaru za nový, nepoškodený (teda za nový set). Je to naozaj tak alebo sa v niečom mýlim? Prosím, poraďte mi, neviem na čo vlastne mám nárok. Na aký zákon, či paragraf sa môžem obrátiť???
Zákon 250/2007 o ochrane spotrebiteľa, § 18
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Z uvedeného vyplýva, že máš nárok na výmenu výrobku za nový alebo na vrátenie peňazí. Nedaj sa odbiť ani tým, keby sa predajca spamätal a tvrdil by ti, že si nadstavec zlomila sama. Na vybavenie reklamácie mal 30 dní, nestihol to, jeho chyba a za chyby sa platí. Nech sa poučí do budúcnosti. A v prípade, že sa predajca nebude chcieť dať presvedčiť, povedz mu, že sa budeš sťažovať na Slovenskej obchodnej inšpekcii.
(Mala som podobnú skúsenosť pri reklamácii v Lidli - tiež prešla 30-dňová lehota a ja sama som musela ísť na predajňu a doprosovať sa vrátenia peňazí, lebo Lidl sa mi neozval. Na prvýkrát som nepochodila, lebo že oni tú reklamáciu poslali na posúdenie do Nemšovej (tam majú sídlo a veľkosklad) a odtiaľ sa im k tomu nevyjadrili. Za 30 dní sa k tomu nestihli vyjadriť!!!!!! Zodpovednej (?) pracovníčke neprekážalo ani to, že keďže prešlo 30 dní, mám nárok na vrátenie peňazí. Ale hneď na druhý deň bola reklamácia zázrakom vybavená (čiže nepotrebovali 30 dní, stačil len 1) a peniaze mi vrátili - roztrhnutú tisícku. Zodpovednej (?) pani z predchádzajúceho dňa som jej ju vrátil s tým, že tisícka je poškodená a ja ju nechcem, tak išla do najbližšej pokladne a na plnú hubu pred zákazníkmi predavačke povedala: Dajte pani fungl novú tisícku. Takže ešte moja chyba bola to, že som odmietla prevziať poškodené peniaze).
Naposledy upravil Llívia : 22.12.09 at 11:49
0 0
Teodorka Teodorka

Teodorka je offline (nepripojený) Teodorka

Anička :-)
Veľmi pekne ďakujem, presne toto som potrebovala, mať na papieri zákon, aby ma nemohli odbiť. Pri uplatňovaní reklamácie v predajni Elsatexu v Stropkove som si povedala, že už tam v živote nič nekúpim. Neochota, nespolupráca, pozerali na mňa akoby som bola vadná a mysleli, že mladú babu odbijú tým, že ak by mi reklamácia nebola uznaná, tak budem musieť zaplatiť náklady, ktoré si to vyžiadalo. Ešte raz ďakujem!
0 0
bubak99 bubak99

bubak99 je offline (nepripojený) bubak99

Ahoj poradaci
Nepoznate niekto §18 odst. 9 a odst.10 zák. č. 250/2007 Z.z.o???
Mam e-shop a zakaznika ktoremu som predal vyrobok osobne do ruk, ten mi poslal nasledne mailom ze mu doplnok (drziak) dobre nefunguje.
V obchodnych podmienkach mam ze ma zavolat a dohodnut na reklamacnych podmienkach alebo reklamovany tovar mi ma poslat na udresu alebo doniest osobne.
Nespravil ani jedno ani druhe.

On podal na SOI ze som mu reklamaciu nevybavil a nechcem vybavit aj napriek tomu ze som tovar na reklamaciu nedostal.

Zo SOI mi prislo , ze som porusil hore napisany zakon len neviem nikde najst odst. 9 a 10 poradte mi co to je a ako mam postupovat
Neni potrebne ku reklamacii uvedeny tovar ??? alebo staci len e-mail ?

Dakujem vsetkym za radu

0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

bubak99 Pozri príspevok
Ahoj poradaci
Nepoznate niekto §18 odst. 9 a odst.10 zák. č. 250/2007 Z.z.o???
Mam e-shop a zakaznika ktoremu som predal vyrobok osobne do ruk, ten mi poslal nasledne mailom ze mu doplnok (drziak) dobre nefunguje.
V obchodnych podmienkach mam ze ma zavolat a dohodnut na reklamacnych podmienkach alebo reklamovany tovar mi ma poslat na udresu alebo doniest osobne.
Nespravil ani jedno ani druhe.

On podal na SOI ze som mu reklamaciu nevybavil a nechcem vybavit aj napriek tomu ze som tovar na reklamaciu nedostal.

Zo SOI mi prislo , ze som porusil hore napisany zakon len neviem nikde najst odst. 9 a 10 poradte mi co to je a ako mam postupovat
Neni potrebne ku reklamacii uvedeny tovar ??? alebo staci len e-mail ?

Dakujem vsetkym za radu

http://www.vasobhajca.sk/zakony/zak_...a_250-2007.pdf
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

ani tu nie je aktualizované znenie

citujem z jaspi
(9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

(10) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

bubak99 Pozri príspevok
Ahoj poradaci
Nepoznate niekto §18 odst. 9 a odst.10 zák. č. 250/2007 Z.z.o???
Mam e-shop a zakaznika ktoremu som predal vyrobok osobne do ruk, ten mi poslal nasledne mailom ze mu doplnok (drziak) dobre nefunguje.
V obchodnych podmienkach mam ze ma zavolat a dohodnut na reklamacnych podmienkach alebo reklamovany tovar mi ma poslat na udresu alebo doniest osobne.
Nespravil ani jedno ani druhe.

On podal na SOI ze som mu reklamaciu nevybavil a nechcem vybavit aj napriek tomu ze som tovar na reklamaciu nedostal.

Zo SOI mi prislo , ze som porusil hore napisany zakon len neviem nikde najst odst. 9 a 10 poradte mi co to je a ako mam postupovat
Neni potrebne ku reklamacii uvedeny tovar ??? alebo staci len e-mail ?

Dakujem vsetkym za radu


a ešte niečo, asi treba skontrolovať tvoje obchodné podmienky, asi ich nemáš úplne v súlade so zákonom
0 0
bubak99 bubak99

bubak99 je offline (nepripojený) bubak99

Dakujem za reakcie
este sa chcem opytat
Da sa reklamacia uplatnit aj formou e-mailu ? ked nemozem tovar ani skontrolovat ? Len tak ze mi niekto napise ze mne to nedrzi je to zle .Da sa to aj takto ? podla zakona
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

bubak99 Pozri príspevok
Dakujem za reakcie
este sa chcem opytat
Da sa reklamacia uplatnit aj formou e-mailu ? ked nemozem tovar ani skontrolovat ? Len tak ze mi niekto napise ze mne to nedrzi je to zle .Da sa to aj takto ? podla zakona
a ty si odpovedal na jeho mail a povedal, čo má urobiť? Alebo si si povedal, keď nezavolal, ako mam v obchodnych podmienkach, tak vlastne nereklamoval?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať