Zavrieť

Porady

Reklamacia firma vs. firma

Dobre ranko prajem,

som konatelom s.r.o., ktora si kupila tlaciaren v PC obchode. Po mesiaci sa pokazila, tak putovala na reklamaciu, do reklamacneho protokolu som napisal nazov firmy, a prizvukoval som ze to je na firmu, tlaciaren je nova a potrebujeme to surne vybavit.

Po 33 dnoch mi volali ze tlaciaren je opravena. Ked som tam prisiel ohradzovali sa ze kedze som to napisal na firmu, nemam narok na vratenie penazi, lebo zevraj tam neplati 30 dnova reklamacna lehota. Firma nema ale vo svojom reklamacnom poriadku spomenute rozdiely medzi spotrebitelom a firmou. Mimochodom ta tlaciaren bola zla, nefungovovala tak v ten den putovala znova na reklamaciu.

Dnes tam idem uz sa hadat poriadne, ale potreboval by som vediet, ako to vlastne je ked firma reklamuje druhej firme tovar. Su tam nejake zakonne lehoty na vybavenie, moznosti vratenia penazi? Samozrejme sme boli od konkurencnej firmy nuteni kupit dalsiu tlaciaren uz pocas 1. reklamacnej doby.

Dakujem
Naposledy upravil TubeM : 11.06.08 at 04:49
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rapid je offline (nepripojený) rapid

    rapid
    Ak bola tlaciaren kupovana tvojou s.r.o. vo velkosklade, tak sa reklamacne podmienky mozu lisit a treba sa riadit obchodnym zakonnikom, a je dost mozne ze vybavenie reklamacie moze trvat aj dlhsie

    TubeM je offline (nepripojený) TubeM

    TubeM
    nie, bolo to kupovane v maloobchodnej predajni, samozrejme pri kupe sa neuvadzalo ze to je na firmu, len pri reklamacii som ako kontakt napisal nazov firmy, ovsem to uz asi tej firme stacilo aby reklamaciu vybavovala v inych terminoch

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    TubeM Pozri príspevok
    nie, bolo to kupovane v maloobchodnej predajni, samozrejme pri kupe sa neuvadzalo ze to je na firmu, len pri reklamacii som ako kontakt napisal nazov firmy, ovsem to uz asi tej firme stacilo aby reklamaciu vybavovala v inych terminoch
    Spotrebiteľ nie je len fyzická osoba, môže ním byť aj právnická osoba. Dôležité je vedieť, či tovar, ktorý prevzala, je určený na ďalší predaj alebo na konečnú spotrebu. JE to priamo v zákone o ochrane spotrebiteľa, kde je definovaný pojem "spotrebiteľ" v § 2:

    a) spotrebiteľom fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti,


    Pokiaľ firma kúpi tlačiareň na to, aby ju ďalej predala, tak nie je spotrebiteľom. Spotrebiteľom bude osoba, ktorá túto tlačiareň kúpi od tej firmy pre vlastné potreby.

    Ak tá istá firma kúpi tlačiareň do vlastnej kancelárie a bude na nej tlačiť, tak sa na ňu vzťahujú rovnaké práva ako na inú napr. fyzickú osobu, ktorá si kúpila do domácnosti tlačiareň.

    Takže si vytlač zákon o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 a ukáž im to tam, že aj ty si spotrebiteľ.

    Rozsiahla diskusia k tomu bola aj tu:

    http://www.porada.sk/t11464-vysvetlenie-rozhodnite.html

    TubeM je offline (nepripojený) TubeM

    TubeM
    dakujem velmi pekne za vycerpavajucu odpoved! hladal som ale nevedel som sa k tomu dopatrat, tak som vytvoril thread s touto otazkou.

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    úplne súhalsím s chobotom. :-)

    Zároveň ale musím pripustiť, že som sa dočítala v jednom komentári k zákone o ochrane spotrebiteľa, že reklamácia sa považuje za vybavenú v súlade s týmto zákonom, aj ked je uvedená 30 dnová lehota prekročená, ale vada je nakoniec odstránená. Je to na diskusiu samozrejme, by to záviselo od individuálnej stuácie podľa môjho názoru. Iné je to pri výrobkoch ktoré objednávajú diely na opravu niekde zo zahraničia (napr. autá) a iné pri bežnom tovare. A prípadne aj od komunikácie s klientom, či bol o odstraňovaní vady informovaný (teda že raklamácii bolo vyhovené a pod)

    No ale samozrejme, nárok na náhradu prípadne škody, ktorá ti vznikla, a účelne vynaložených nákladov tým nie je dotknutý

    Reklamacia firma vs. firma

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.