cascade Ďakujem.Problém je v tom,ako to presne "alaya1" opísala :problem je len v tom, ze niektori ucitelia nechapu potrebu integracie ziakov s poruchami ucenia v beznej ZS a myslia si,l ze su to hlupe, pripadne lajdacke deti a ich integraciu nerespektuju, pristupuju k nim ako k ostatnym ziakom, cim tymto detom velmi skodia a ubijaju ich intelekt.Neviem si rady,bola som už x-krát v škole,radila som sa s výchovnou poradkyňou,riaditelkou,dokonca som musela dcéru preložiť do inej triedy,lebo jej triedna odmietala pristupovať k mojej dcére podľa pokynov pedagopsych.porad.-no a riaditelka i vých. poradkyňa sa zachovali ako "pštrosy"....Čo mám robiť?Dcéra i ja sme z toho už dosť sklamané a mne sa nepáči,že škola v pohode vezme peniaze za integráciu žiaka a potom ...A čo rómske deti?Veď oni vraj majú nárok na asistenta,preto som sa to pýtala,neviem presne ,ale niečo som na túto tému niekde čítala...
Nepochopila som v podstate, preco pri nepochopeni integracie ucitelmi a vedenim skoly si myslis, ze sa to asistenciou zmeni?
To urcite nie. Co sa tyka asistentov ucitela, ti nie su pridelovani kazdemu ziakovi zvlast, su urceni do triedy, podla poctu integracii. Su nApomocni ucitelovi v edukacii, co sa tyka romskych ziakov, v preklenuti, jazykovych barier, pomoci pri ziskavani hygienickych navykov a pod.A nepocula som, ze by skola na integraciu brala peniaze, to si ako myslela?0
Ak nie si spokojna s pristupom skoly k tvojej dcere, tak vidim riesenie prelozenim dietata na inu skolu. Na nete na uz skoro kazda skola stranku, staci precitat, pripadne sa informovat v danychj skolach, ako pracuju s integr.ziakmi.Vzdy je lepsie, ak si dieta par dni poplace v novej skole, kym si zvykne, akoby trpelo za to, zaco same nemoze.Pripadne sa obrat na zriadovatela skoly a ziadaj napravu.