Zavrieť

Porady

Porucha učenia

Ahoj,poradí mi prosím niekto....moja dcéra má poruchu učenia-dislexiu a disgrafiu.Má nárok na osobného asistenta v ZŠ ? Ak áno,ako mám postupovať,aby som jej to vybavila?Navštevuje dedinskú školu . Ďakujem.
Usporiadat
BXLmiami BXLmiami

BXLmiami je offline (nepripojený) BXLmiami

Myslim,že nie.To by bol takmer v každej triede aspon 1 osobný asistent.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
lavi lavi

lavi je offline (nepripojený) lavi

myslim, ze narok nema...ale mohol by mat individualny vzdelavaci plan...najlepsie sa opytat ucitelky, riaditela
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

Nie, urcite na osobneho asistenta narok nema; Narok na asistenta maju niektori integrovani ziaci v beznej ZS - s urcitym postihnutim;
Dislexia, disgrafia, diskakulia su poruchy ucenia sa- (nie je to ani zrdravotny ani mentalny postih) myslim ze v dnesnej dobe bezne diagnostikovane veci; Pani ucitelka by mala vediet ako pri takýchto detoch postupovat (existujú metodicke pokyny ako s detmi pracovat , ako ich hodnotit a klasifikovat);
Ak nie triedna ucitelka , tak sa obrat na vychovneho poradcu, ak ani on , tak zastupca RŠ, alebo sam riaditel;
Mozes sa obratit aj na OPPP (Okresnu pedagogicko psychologickú poradnu), kde taketo deti vysetria, bud na ziadost skoly alebo rodicov a hned po diagnostikovani tej-ktorej poruchy navrhnú pre ziaka najvhodnejsi postup;
Ak mas este nejake otazky , kludne sa pytaj
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Poruchy ucenia- dieta by malo cim skor, na navrh ucitela, pripadne rodica navstivit pedagogicko-psychologicku poradnu, kde ho vysetri psycholog a nasledne specialny pedagog diagnostikuje poruchu.
Predpokladam, ze si uz tuto poradnu navstivila, nakolko pises a uvadzas, ake poruchy ucenia tvoje dieta ma.
Sp.pedagog pripravi po diagnostikovani a urceni typu poruchy rozhosnutie o prijati dietata do sp.ped.poradne.
Vypracuje individualny vzdelavaci plan, podla ktoreho ma dieta v skole postupovat, a ktory maju ucitelia dodrziadat, problem je len v tom, ze niektori ucitelia nechapu potrebu integracie ziakov s poruchami ucenia v beznej ZS a myslia si,l ze su to hlupe, pripadne lajdacke deti a ich integraciu nerespektuju, pristupuju k nim ako k ostatnym ziakom, cim tymto detom velmi skodia a ubijaju ich intelekt.
Ind.vzdel.plan zastresuje kazdu poruchu individualne, napr. pri dislexii nema dieta nahlas citat pred spoluziakmi, disgrafia- nehodnoti sa diktat znamkou, len sa urci pocet chyb a nemal by sa opravovat inou farbou. Co sa tyka tvojej otazky- osobitneho asistenta ma dieta integrovane v beznej ZS len vtedy, ako je tazko napr. zdravotne postihnute, ale aj to nie je pravidlom. Nakolko tvoje dieta chodi do beznej ZS cielom integracie je upne zrusit rozdialy medzi nim a ostatnymi ziakmi, nie ich este prehlbovat,
Naposledy upravil alaya1 : 03.09.08 at 06:53
0 0
cascade cascade

cascade je offline (nepripojený) cascade

Ďakujem.Problém je v tom,ako to presne "alaya1" opísala :problem je len v tom, ze niektori ucitelia nechapu potrebu integracie ziakov s poruchami ucenia v beznej ZS a myslia si,l ze su to hlupe, pripadne lajdacke deti a ich integraciu nerespektuju, pristupuju k nim ako k ostatnym ziakom, cim tymto detom velmi skodia a ubijaju ich intelekt.Neviem si rady,bola som už x-krát v škole,radila som sa s výchovnou poradkyňou,riaditelkou,dokonca som musela dcéru preložiť do inej triedy,lebo jej triedna odmietala pristupovať k mojej dcére podľa pokynov pedagopsych.porad.-no a riaditelka i vých. poradkyňa sa zachovali ako "pštrosy"....Čo mám robiť?Dcéra i ja sme z toho už dosť sklamané a mne sa nepáči,že škola v pohode vezme peniaze za integráciu žiaka a potom ...A čo rómske deti?Veď oni vraj majú nárok na asistenta,preto som sa to pýtala,neviem presne ,ale niečo som na túto tému niekde čítala...
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

cascade Pozri príspevok
Ďakujem.Problém je v tom,ako to presne "alaya1" opísala :problem je len v tom, ze niektori ucitelia nechapu potrebu integracie ziakov s poruchami ucenia v beznej ZS a myslia si,l ze su to hlupe, pripadne lajdacke deti a ich integraciu nerespektuju, pristupuju k nim ako k ostatnym ziakom, cim tymto detom velmi skodia a ubijaju ich intelekt.Neviem si rady,bola som už x-krát v škole,radila som sa s výchovnou poradkyňou,riaditelkou,dokonca som musela dcéru preložiť do inej triedy,lebo jej triedna odmietala pristupovať k mojej dcére podľa pokynov pedagopsych.porad.-no a riaditelka i vých. poradkyňa sa zachovali ako "pštrosy"....Čo mám robiť?Dcéra i ja sme z toho už dosť sklamané a mne sa nepáči,že škola v pohode vezme peniaze za integráciu žiaka a potom ...A čo rómske deti?Veď oni vraj majú nárok na asistenta,preto som sa to pýtala,neviem presne ,ale niečo som na túto tému niekde čítala...
Nepochopila som v podstate, preco pri nepochopeni integracie ucitelmi a vedenim skoly si myslis, ze sa to asistenciou zmeni?
To urcite nie. Co sa tyka asistentov ucitela, ti nie su pridelovani kazdemu ziakovi zvlast, su urceni do triedy, podla poctu integracii. Su nApomocni ucitelovi v edukacii, co sa tyka romskych ziakov, v preklenuti, jazykovych barier, pomoci pri ziskavani hygienickych navykov a pod.A nepocula som, ze by skola na integraciu brala peniaze, to si ako myslela?0
Ak nie si spokojna s pristupom skoly k tvojej dcere, tak vidim riesenie prelozenim dietata na inu skolu. Na nete na uz skoro kazda skola stranku, staci precitat, pripadne sa informovat v danychj skolach, ako pracuju s integr.ziakmi.Vzdy je lepsie, ak si dieta par dni poplace v novej skole, kym si zvykne, akoby trpelo za to, zaco same nemoze.Pripadne sa obrat na zriadovatela skoly a ziadaj napravu.
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

cascade, da sa to riesit v medziach zakona č. 245/2008 Z.z.
o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov

§ 29

(10) Do triedy základnej školy možno začleniť žiaka so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami. Ak riaditeľ školy alebo príslušné zariadenie výchovného poradenstva a prevencie zistí, že vzdelávanie nie je na prospech začlenenému žiakovi alebo žiakom, ktorí sú účastníkmi výchovy a vzdelávania, navrhne po písomnom súhlase orgánu miestnej štátnej správy v školstve a príslušného zariadenia výchovného poradenstva a prevencie zákonnému zástupcovi iný spôsob vzdelávania dieťaťa. Príslušný orgán miestnej
štátnej správy v školstve uhradí zo štátneho rozpočtu zákonnému zástupcovi dieťaťa cestovné náklady vo výške ceny hromadnej dopravy na jeho dopravu do a zo školy, do .....
atd. atd.
.... mozno ti to pomoze
Naposledy upravil jaros5 : 04.09.08 at 16:28 Dôvod: vymazal som 1 zbytocny udaj
0 0
cascade cascade

cascade je offline (nepripojený) cascade

Každá škola dostáva prostriedky podľa počtu detí ,ale integrovaní žiaci sa počítajú nie ako jeden,ale ako2,5 žiaka a to viem priamo zo školy,to nie je môj výmysel.Ďalej,ono by bolo ozaj ideálne preložiť dcéru inam,ale najbližšia škola je 14 km a kôly zlým finančným možnostiam musím každú korunu 3x otočiť,než ju vydám ( som nezamestnaná matka štyroch detí - sama,bez manžela,ktorý prispieva na deti 500 sk-spolu ,nie jednotlivo a aj to mi sociálka odrátava,ako príjem , čiže mám len soc.dávky ).
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

alaya1 Pozri príspevok
Nepochopila som v podstate, preco pri nepochopeni integracie ucitelmi a vedenim skoly si myslis, ze sa to asistenciou zmeni?
To urcite nie. Co sa tyka asistentov ucitela, ti nie su pridelovani kazdemu ziakovi zvlast, su urceni do triedy, podla poctu integracii. Su nApomocni ucitelovi v edukacii, co sa tyka romskych ziakov, v preklenuti, jazykovych barier, pomoci pri ziskavani hygienickych navykov a pod.A nepocula som, ze by skola na integraciu brala peniaze, to si ako myslela?0
Ak nie si spokojna s pristupom skoly k tvojej dcere, tak vidim riesenie prelozenim dietata na inu skolu. Na nete na uz skoro kazda skola stranku, staci precitat, pripadne sa informovat v danychj skolach, ako pracuju s integr.ziakmi.Vzdy je lepsie, ak si dieta par dni poplace v novej skole, kym si zvykne, akoby trpelo za to, zaco same nemoze.Pripadne sa obrat na zriadovatela skoly a ziadaj napravu.
Zadávateľka témy píše o osobnom asistentovi .... a to je niečo iné.

.. ale v tomto prípade to asi tiež neprichádza do úvahy, lebo by sa muselo jednať o min 50% zdravotné postihnutie... posúdené na UPSVaR.
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

najlepsie by bolo, ak sa ti podarí najst v blizkom okolí školu, kde maju vytvorenu triedu pre takychto ziakov; a ked nemaju, mozno ju zriadit (je to vyhoda pre deti , ale aj pre školu)
§29
(9) V škole možno po súhlase zriaďovateľa zriadiť triedu pre žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami.

Do toho je ale potrebne zapojit okolite samospravy resp. skolsky urad v najblizsom meste;
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

Suhlasim s tebou : 1 integrovaný ziak = 3 ziaci ( skola dostane zan viac penazi ako na bezneho ziaka) tieto peniaze naviac maju sluzit na zlepsenie podmienok k integracii ( pomocky, odmena ucitelovi za pracu naviac, ....)
Naposledy upravil jaros5 : 11.09.08 at 00:47 Dôvod: oprava preklepu
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

E ešte je tu jedna vec, určite si už navštívila špeciálneho pedagóga a s ním sú možné konzultácie kde je prítomný aj rodič. Ten vysvetlí ako sa s takýmto dieťaťom treba učiť. Majú veľa pomôcok, ktoré pomáhajú pri učení a pochopení látky. Takémuto dieťaťu sa treba oveľa viac venovať, a byť pri ňom trpezlivý a povzbudzovať ho.
0 0
cascade cascade

cascade je offline (nepripojený) cascade

No práve! Tu jej jedine diktáty skrátia,nič iné a navyše jej ich opravujú červenou , hodnotia a berú do úvahy spolu s ostatnými známkami .NIČ INÉ PRE ŇU A S ŇOU NEROBIA !!! V poradni mi zas hovoria ".....viete,nie su na to uspôsobení .... málo učiteľov....nízke platy...." a podobné veci,ako keby v konečnom dôsledku nešlo o moju dcéru , ale o školu a vlastne ja mám integráciou pomôcť škole,aby mala na všetko iné ,len nie na to , čo by pomohlo deťom s podobným problémom ( len v ich triede sú takto "postihnuté" 3 deti ! ) .Normálne ma totiž dvihlo zo stoličky,keď som počula,že škola investovala do chlapčenského wc 600 tisíc sk ( jedna misa,3 pisoáre a jedno umývadlo ,v malých priestoroch)-na rodičovskom združení p. riaditeľka ! Ja by som ju už dávno premiestnila,ale len "s odretými ušami" ako-tak vyžijeme zo sociálky a aj to mi pomáhaju finančne moji rodičia,inak by sme neraz i hladovali,no viac tiež nemôžu.Je to na dlhšiu debatu....
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

cascade Pozri príspevok
No práve! Tu jej jedine diktáty skrátia,nič iné a navyše jej ich opravujú červenou , hodnotia a berú do úvahy spolu s ostatnými známkami .NIČ INÉ PRE ŇU A S ŇOU NEROBIA !!! V poradni mi zas hovoria ".....viete,nie su na to uspôsobení .... málo učiteľov....nízke platy...." a podobné veci,ako keby v konečnom dôsledku nešlo o moju dcéru , ale o školu a vlastne ja mám integráciou pomôcť škole,aby mala na všetko iné ,len nie na to , čo by pomohlo deťom s podobným problémom ( len v ich triede sú takto "postihnuté" 3 deti ! ) .Normálne ma totiž dvihlo zo stoličky,keď som počula,že škola investovala do chlapčenského wc 600 tisíc ..............Je to na dlhšiu debatu....
Mila cascade,
ak je to skutocne tak ako hovoris, tak im pohroz, ze sa budes stazovat, lebo na to. aby respektovali aspon metodické pokyny pre hodnotenie a klasifikáciu ziakov s poruchami ucenia, nepotrebujú ziadne investicie, ani sa im nejako specialne nezvysia nalady; Dokonca na to nepotrebuju ani vysoku skolu. Staci zdravy rozum a trosku empatie.
Skola je pre ziakov;Nie su ziaci, nie je skola;
0 0
jarabák jarabák

jarabák je offline (nepripojený) jarabák

cascade Pozri príspevok
No práve! Tu jej jedine diktáty skrátia,nič iné a navyše jej ich opravujú červenou , hodnotia a berú do úvahy spolu s ostatnými známkami .NIČ INÉ PRE ŇU A S ŇOU NEROBIA !!! V poradni mi zas hovoria ".....viete,nie su na to uspôsobení .... málo učiteľov....nízke platy...." a podobné veci,ako keby v konečnom dôsledku nešlo o moju dcéru , ale o školu a vlastne ja mám integráciou pomôcť škole,aby mala na všetko iné ,len nie na to , čo by pomohlo deťom s podobným problémom ( len v ich triede sú takto "postihnuté" 3 deti ! ) .Normálne ma totiž dvihlo zo stoličky,keď som počula,že škola investovala do chlapčenského wc 600 tisíc sk ( jedna misa,3 pisoáre a jedno umývadlo ,v malých priestoroch)-na rodičovskom združení p. riaditeľka ! Ja by som ju už dávno premiestnila,ale len "s odretými ušami" ako-tak vyžijeme zo sociálky a aj to mi pomáhaju finančne moji rodičia,inak by sme neraz i hladovali,no viac tiež nemôžu.Je to na dlhšiu debatu....
V podobných prípadoch sa obráťte na : -- : -- ----------- www.predys.szm.sk --------------- Metodické pokyny pre školy od ministerstva školstva uzákonené v roku 2004------------------------ predys@centrum.sk -----------------------prípadne SS s kontaktom na mňa a -------------------------POSUNIEM ĎALEJ
0 0
Mandy1 Mandy1

Mandy1 je offline (nepripojený) Mandy1

Vývinové poruchy učenia diagnostikuje spravidla psychológ a špeciálny pedagóg, ktorý určí, do akej miery je potrebné uvedený problém vo vyučovacom procese zohľadňovať. Pokiaľ nepredpíše potrebu individuálneho plánu, ktorý potom s jeho pomocou vypracuje príslušný vyučujúci, sú žiaci s vývinovými poruchami učenia vzdelávaní rovnako ako ostatní. Rozdiel je len v ich hodnotení, ktoré sa realizuje v zmysle platných predpisov. Učitelia už vedia, ako majú takýchto žiakov nielen hodnotiť, ale aj preverovať ich vedomosti. Osobný asistent podľa môjho názoru nie je potrebný.
0 0
cascade cascade

cascade je offline (nepripojený) cascade

Moja dcéra bola diagnostikovaná,z "pps" zaslali na školu individuálny plán a ŠKOLA NA TO KAŠLE,preto ma to tak vytáča ,ale to som tu už niekoľko krát opísala . Hovorila som opakovane s riaditeľkou,opakovane sme s dcérou boli v poradni a NULOÝ výsledok ! Tuná proste ruka ruku myje a v konečnom dôsledku na všetko dopláca dieťa !
0 0
Fany1000 Fany1000

Fany1000 je offline (nepripojený) Fany1000

Ahoj. To záleží od riaditeľa školy, či prijme asistenta. Ale asi len pre jedno dieťa sa mu to neoplatí, všetko je to o peniazoch. Záleží aj na tom, či na škole nie je interný, alebo externý špeciálny pedagóg. Ja by som išla na najbližšiu pedagogicko- psychologickú poradňu, alebo detské integračné centrum. Tam ti povedia, aký postup ďalej a myslím si, že aj tebe poradia ako postupovať s dieťaťom.
0 0
dabda dabda

dabda je offline (nepripojený) dabda

Ahoj, som špeciálna pedagogička a pokiaľ mi je známe tvoje dieťa pokiaľ má takúto poruchu, mala by byť v ZŠ zaradená ako integrované dieťa, Integrovať znamená vytvoriť individuálny vzdelávací program, ktorý má zohľadňovať poruchu dieťaťa. Pozor! Ak je dieťa integrované na ZŠ nemôže sa ďalej vzdelávať na obyčajnej strednej škole, ale iba na odbornom učilišti. Čo sa týka osobných asistentov, všetko záleží od školy, učiteľa, ale ak je dieťa integrované učiteľ môže žiadať asistenta. V praxi asistent znamená peniaze...... Väčšinou to nefunguje na tomto základe.
0 0
dabda dabda

dabda je offline (nepripojený) dabda

Prepáčte ak sa moja odpoveď objaví 2x, ale už som ju raz posielala a nevidím ju tu. Takže som špeciálna pedagogička a tvoje dieťa s takouto poruchou by malo byť v ZŠ integrované, s vypracovaným vzdelávacím programom, ktorý zohľadňuje jeho poruchu. Pri učiteľoch ZŠ to predstavuje kopu roboty naviac.! Ďalej, čo sa týka osobných asistentov všetko záleží od učiteľa, ktorý môže asistenta v takomto prípade žiadať. Asistent znamená peniaze, peniaze sú problém!!!!! POZOR!!! Ak je dieťa integrované nemôže sa ďalej vzdelávať na bežnej strednej škole, ale len na odbornom učilišti. O integrácií sa hovorí veľa, no v praxi pokrivkáva, učitelia sú zvyknutý na starý systém a často na to doplácajú deti. Pracujem s mentálne postihnutými deťmi a ich osudy sú rôzne. Často sa nám stava že stredné školy naberú deti, ktoré sa potom po pol roku preradia pretože učivo nezvládajú. Veľký podiel však majú na tom aj rodičia, pretože sa hambia za "podradnejšiu" školu. V tvojom prípade by som sa porozprávala s riaditeľom, ak sa nedá riešiť, budeš sa trápiť a hlavne tvoje dieťa.Neviem z ktorého kraja si, ak nebude reč s riaditeľom, obráť sa na nadriadených. Žiadnemu dieťaťu sa nesmie dať najavo, že je iné, aj keď je integrované, je nutné ho začleniť do kolektívu, pokiaľ som minulý rok dávala dobrý pozor na prednáškach o integrácií, dôležité pri takýchto deťoch je začlenenie do spoločnosti. Viem napríklad o základnej škole, ktorá takto funguje, ale je mestská. Dedinské školy by sa mali taktiež prispôsobovať, aj keď to predstavuje problém.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať