Gabi03 Mám kuriózny prípad.
V máji sme prijali zo zahraničia (EÚ) tovar, ktorý nebol správne vyfakturovaný. Okrem iných správne vyfakturovaných položiek bol 1 kus výrobku A nevyfakturovaný, a iný druh výrobku bol 1 ks B vyfakturovaný navyše.
Po veľmi ale veľmi ťažkom dohováraní nám konečne poslali správnu faktúru v júli, ktorú som však nemohla nahrať, nakoľko prvá faktúra už bola zaevidovaná v účtovníctve.
V auguste prišiel dobropis na prvú - nesprávnu faktúru.
V "súčte" týchto dokladov výsledný stav tovaru prijatých a vyfakturovaných sedí.
Otázka: Môžem druhú faktúru a dobropis zaevidovať do účtovníctva iba v položkách výrobkov A a B? Alebo musím celú prvú faktúru (z 5/08) dobropisovať (podľa dokladu z 8/08) a následne zaevidovať ďalšiu faktúru (z 7/08)?
Druhému spôsobu by som sa chcela vyhnúť, nakoľko náš program by dobropisom spravil aj skladový pohyb, nielen účtovný. A fyzicky - príjemkami a výdajkami, musím zaúčtovať len rozdiel výrobkov A a B, nie ostatných.
Môžem druhú faktúru a dobropis zaevidovať ako jeden účtovný pohyb?
Vopred vďaka za každý názor.
Otázka:
Môžem druhú faktúru a dobropis zaevidovať do účtovníctva iba v položkách výrobkov A a B?
Odpoveď: Podľa mňa nie. Doklad, ktorý si obdržala by nezodpovedala účtovnému zápisu.
Otázka:
Môžem druhú faktúru a dobropis zaevidovať ako jeden účtovný pohyb?
Odpoveď: Podľa môjho názoru nie. Nakoľko k takémuto účtovnému zápisu nie je doklad podľa §10 zákona o účtovníctve.
Dobropis je potrebný zaúčtovať rovnakým kurzom, ako sa účtovala pôvodná faktúra.
Asi moje odpovede (domienky) ťa veľmi nepotešili. A však si myslím, že podľa správnosti by sa malo účtovať o všetkých dokladov v časovom slede ich obdržania.
Je smola, že program vykoná aj zbytočný pohyb v skladovom hospodárstve.