Zavrieť

Porady

TPM a bezpecnostny pilier

Zdravim, neviem, kam tuto otazku zaradit, ale sa to najviac tyka bezpecnosti prace. V nasej firme sa zavadza do praxe filozofia TPM. V ramci nej bol zalozeny bezpecnostny pilier, ktory ma na starosti znizovanie urazovosti zamestnancov. Je zaujem, aby zamestnanci nahlasovali aj pracovne urazy, ktore sa daju kategorizovat ako drobne poranenie a tak vytvorit databazu, pomocou ktorej by sa eliminovali aj tieto drobne nebezpecenstva pre zamestnancov. Hacik je vsak v tom, ze zamestnanci to maju hlboko v zadnici, pretoze to pre nich znamena zbytocne exponovanie vysluchom bezpecnostneho technika, skuskou na pozitie alkoholu a pod. Preto sa pytam, ci niekto ma skusenost s nejakym nastrojom, ktory by ich dostatocne motivoval, aby tieto poranenia nahlasovali. Pripadne ma zaujima nejaky jednoduchy sposob ako toto osetrit. Nemam zaujem o ziadne represivne kroky voci zamestnancom. Skor mi ide o pozitivnu motivaciu. Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    evula0 je offline (nepripojený) evula0

    evula0
    Myslím,že neexistuje niečo pozitívne, čo by dobrovoľne stimulovalo zamestnancov na nahlásenie každého pracovného úrazu. Je to len povinnosť (§17 zák.č.124/06) a v prípade komplikácií(napr.infekcia) pravdepodobne neuznanie úrazu ako pracovného zo strany zamestnávateľa a tým aj strata možného odškodňovania(pri PN,bolestné,..).Zo skúseností ale väčšinou nie je vina za neevidovanie na strane poškodeného zamestnanca, ale prehováranie jeho priamym nadriadeným.

    MIRKA111 je offline (nepripojený) MIRKA111

    MIRKA111
    Chcem sa opýtať, čo máme robiť so zamestnancom, ktorý nám doniesol PN-ku po desiatich dňoch. Ide o to, že v práci dostal pruh, zavolal nadriadenému, že sa necíti dobre a berie si dovolenku. Evidovali sme mu dovolenku a včera doniesol pn s dátumom 17.08.2010. Bolo tam vyznačené, že je to choroba, ale bol zaškrtnutý aj pracovný úraz, kedže bol nestránkový deň, tak som dnes volala na sociálnu poisťovňu, či to mám evidovať ako chorobu, alebo prac. úraz, a pani na sociálnej mi v evidencii zistila, že od lekára majú hlásený mimopracovný úraz. Vrátila som mu PN, s tým, nech mu lekár presne vyznačí o čo ide. Musíme mu uznať takýto pracovný úraz, a nebudeme postihovaný za neskoré odovzdanie papierov pri pracovnom úraze?

    TPM a bezpecnostny pilier

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.