Zavrieť

Porady

Pracovny pomer a dohoda - odvody

Ahojte,
v oblasti ekonomiky som laik, vie mi niekto poradit aké povinnosti mám v rámci odvodov do ZP resp. SP alebo ďalšie ak som zamestnancom v trvalom pracovnom pomere (pravidene poberam mzdu) a v tomto roku mi bola vyplatená DoVP (uzavreta bola v roku 2007 na obdobie február až december 2007 a vyplatená jednorazove v marci 2008 v sume 110 000,-Sk).Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Andyke je offline (nepripojený) Andyke

    Andyke
    Teraz nemáš žiadne povinnosti.
    Príjmy na základe dohody Ti nevstupujú do RZZP(roč.zúčt.zdrav.poist.), nakoľko si zamestnancom na základe prac. zmluvy. Čo sa týka soc.poisťovne z dohody zamestnanec odvody neplatí iba zamestnávateľ.
    Dane - pri výplate Ti určite zrazili (zo 110.000,-) a na budúci rok Ti v práci urobia ročné zúčtov. preddavkov na daň zo záv.činnosti alebo si podáš sám daň.priznanie.

    Andyke je offline (nepripojený) Andyke

    Andyke
    Nie, odvody do ZP nebudú vyššie, v práci budú naďalej strhávať iba zo mzdy, čo máš na zákl.prac.zmluvy.

    blankaja je offline (nepripojený) blankaja

    blankaja
    niekde som pochytila info, že ak na dohodu zarobim za mesiac viac ako 40 000,- plynu pre mna nejaké ďalšie povinnosti.Viete k tomu nieco?

    blankaja je offline (nepripojený) blankaja

    blankaja