Ja si myslím, že v prvom rade si treba logicky predstaviť, o čo vlastne ide. Mám zamestnanca príp. spoločníka (konateľa ...) ktorý vlastní platobnú kartu. Túto kartu používa na nákupy (PHL, materiál, platí sa služby a pod.). Nebudem ďaleko od veci, keď uvediem, že použitie karty sa účtovníčka často dozvie až z výpisu z banky. Takže:
Použitie bankovej karty zaúčtujem na základe výpisu z účtu ako pohľadávku voči zamestnancovi (spoločníkovi, konateľovi), lebo mám úbytok peňazí, ktoré mi musí dotyčný zdokladovať (ja neviem, čo vlastne kupoval), takže mi vznikne pohľadávka voči nemu 335/221.
Ešte k tomu uvediem, že mám ku každému zamestnancovi príp. ku každej karte analytický účet, takže vždy viem, kto mi nedoniesol bloček.
Keď dostanem príslušný doklad z ERP, zaúčtujem príslušný náklad podľa toho o čo išlo a tiež zúčtujem pohľadávku voči zamestnancovi,napr. 501/335
Ale priznám sa, že keď dotyčný iba vyberá peniaze z účtu do pokladne, účtujem to cez 261 ako výber hotovosti.