Zavrieť

Porady

Faktúra z 12/08 doručená v Apríli 2009

Prosím o pomoc, včera som dostala faktúru od dodávateľa z decembra 2008, avšak už máme po daňovom priznaní. Čo s ňou? Dá sa to dať do 2009 alebo musíme podať opravné daňové... Prosím pomoc
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Reprografia je offline (nepripojený) Reprografia

    Reprografia
    Podľa mňa netreba podávať opravné daňové priznanie. Závisí však aj od toho, či ide o významnú sumu. Ak nie, treba ju celú prerátať konverzným kurzom a zúčtovať v tomto roku.

    azla je offline (nepripojený) azla

    azla
    Monique2008 Pozri príspevok
    Prosím o pomoc, včera som dostala faktúru od dodávateľa z decembra 2008, avšak už máme po daňovom priznaní. Čo s ňou? Dá sa to dať do 2009 alebo musíme podať opravné daňové... Prosím pomoc
    Napíš konkrétne za čo je faktúra a v akej výške.

    azla je offline (nepripojený) azla

    azla
    Monique2008 Pozri príspevok
    je to faktúra za stavebný materiál a dovoz materiálu a vo výške 148 000,- Sk s DPH
    Ak bola dodávka uskutočnená v r. 2008 a chýbala faktúra, bolo potrebné zaúčtovať dodávku na účet zásob, ktorého sa to týka (MD) a ako nevyfaktúrovanú dodávku (DAL).

    Pravdepodobne niekto dodávku prevzal a vedel, že má nasledovať faktúra.

    Ide o to, či stavebný materiál je pre Vás materiál na sklade, tovar na sklade, či mal byť v spotrebe atď....
    Ak je to iba materiál (tovar) na sklad, je chybný účet zásob - nie je dobrá inventúra apod.
    Ak nemal byť materiál v spotrebe tak to neovplyvňuje Vaše náklady v r. 2008.
    Z toho dôvodu to neovplyvňuje ani Vašu daňovú povinnosť.(nie je potrebné DDP.)

    Potom zaúčtujete fa v r. 2009 (ako opravu chyby), fa zaevidujete aj do evidencie Dph a uplatníte si odpočet v období, keď ste obdržali faktúru.

    michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

    michelle84
    A čo v prípade, keď za nájomné za minulý rok prišla faktúra teraz. Nájomné je splatné raz ročne k 31.12. Nebola tvorená rezerva. Faktúra je vystavená 31.12.2008. Bola uplatnená aj DPH. Čo s tým?

    azla je offline (nepripojený) azla

    azla
    michelle84 Pozri príspevok
    A čo v prípade, keď za nájomné za minulý rok prišla faktúra teraz. Nájomné je splatné raz ročne k 31.12. Nebola tvorená rezerva. Faktúra je vystavená 31.12.2008. Bola uplatnená aj DPH. Čo s tým?
    Je to faktúra z nájom od FO alebo PO ?

    Píšeš, že faktúra prišla teraz ? Kedy ?
    Bola uplatnená Dph ? Kedy uplatnená ?

    michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

    michelle84
    azla Pozri príspevok
    Je to faktúra z nájom od FO alebo PO ?

    Píšeš, že faktúra prišla teraz ? Kedy ?
    Bola uplatnená Dph ? Kedy uplatnená ?
    Faktúra prišla v piatok minulý týždeň DPH nebola uplatnená. Len na faktúre je uvedená DPH, my sme si ju neuplatnili. Ide o nájom medzi PO a PO.

    nika224 je offline (nepripojený) nika224

    nika224
    DPH uplatníte na odpočet podľa dátumu doručenia dokladu a nájom môžete zaúčtovať do nákladov tohto roka. V roku 2009 je možné náklady uplatniť ako daňový náklad bez toho, aby bolo nutné podať dodatočné daňové priznanie za minulý rok.

    michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

    michelle84
    nika224 Pozri príspevok
    DPH uplatníte na odpočet podľa dátumu doručenia dokladu a nájom môžete zaúčtovať do nákladov tohto roka. V roku 2009 je možné náklady uplatniť ako daňový náklad bez toho, aby bolo nutné podať dodatočné daňové priznanie za minulý rok.
    Môže sa to aj napriek tomu, že v nájomnej zmluve je napísané, že nájomné je splatné k 31.12. daného roka? Ale nie je tam písané, či má byť vystavená faktúra. DPH je rozpísané aj v nájomnej zmluve.

    alušik je offline (nepripojený) alušik

    alušik
    Hm, tak to by som riešila asi skôr dodatočným daňovým priznaním. Ak nájomná zmluva obsahuje všetky náležitosti - t.j. napríklad aj dátum dodania - aby ste mohli uplatniť právo na odpočítanie dane, tak je to už len Vaša chyba, že ste ju do DPH nezahrnuli. Ak nájomná zmluva neobsahuje všetky potrebné náležitosti, ktoré má obsahovať doklad podľa § 71, tak sa môžete prípadne odvolať, že nájomná zmluva neobsahovala všetky potrebné náležitosti, a preto ste žiadali vyhotovenie faktúry. Tá Vám bola vyhotovená a doručená až xx.xx.2009 a právo na odpočítanie ste teda uplatnili až doručením faktúry.

    alušik je offline (nepripojený) alušik

    alušik
    A s daňovými nákladmi pozrite Zákon o dani z príjmu § 17 ods. 31, ktorý bol doplnený od 1.3.2009:

    (31) Ak daňovník v príslušnom zdaňovacom období zahrnul do výsledku hospodárenia vyššie výnosy (príjmy), ako mu vyplýva z osobitného predpisu1) alebo v príslušnom zdaňovacom období zahrnul do výsledku hospodárenia nižšie náklady (výdavky), ako mu vyplýva z osobitného predpisu1) a z tohto dôvodu vykázal vyšší základ dane a odviedol vyššiu daň, úprava výsledku hospodárenia alebo nerozdeleného zisku minulých rokov alebo neuhradenej straty minulých rokov v nasledujúcich účtovných obdobiach už nebude mať vplyv na výšku základu dane a daňovej povinnosti; ak sa daňovník rozhodne pre takýto postup v príslušnom zdaňovacom období, neuplatní sa úprava základu dane podľa odseku 15.

    michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

    michelle84
    alušik Pozri príspevok
    Hm, tak to by som riešila asi skôr dodatočným daňovým priznaním. Ak nájomná zmluva obsahuje všetky náležitosti - t.j. napríklad aj dátum dodania - aby ste mohli uplatniť právo na odpočítanie dane, tak je to už len Vaša chyba, že ste ju do DPH nezahrnuli. Ak nájomná zmluva neobsahuje všetky potrebné náležitosti, ktoré má obsahovať doklad podľa § 71, tak sa môžete prípadne odvolať, že nájomná zmluva neobsahovala všetky potrebné náležitosti, a preto ste žiadali vyhotovenie faktúry. Tá Vám bola vyhotovená a doručená až xx.xx.2009 a právo na odpočítanie ste teda uplatnili až doručením faktúry.
    Toto účtovníctvo som teraz prebrala. Nájomná zmluva obsahuje všetky náležitosti okrem súm, pretože sú v nej uvedené ročné sumy nájomného s rozpisom DPH a aj mesačné sumy nájomného s rozpisom DPH. Ale toto nájomné netrvalo celý rok, len pol roka, čiže v nájomnej zmluve nie je uvedená presná suma nájomného za toto obdobie. Takže asi budem brať faktúru ako daňový doklad a zaúčtujem to v tomto roku, len neviem, či to môže ísť do nákladov, keď bola nájomná zmluva.

    alušik je offline (nepripojený) alušik

    alušik
    Osobne si myslím, že áno. Jednoducho nebol zaúčtovaný náklad, ani vytvorená rezerva v predpokladanej výške nájomného, takže ste minulý rok mali vyšší daňový základ a odviedli ste vyššiu daň, preto si myslím, že o to nájomné môžete (podľa vyššie uvedeného) upraviť výsledok hospodárenia (a teda zaúčtovať do nákladov) bežného obdobia - nebude to mať vplyv na základ dane (teda nebudete to musieť v daňovom priznaní riešiť ako pripočitateľnú položku).
    Takto som to pochopila zo školenia a snáď to teda ešte niekto skúsenejší potvrdí.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.