ermon doplňujem beu: najdôležitejšia je náväznosť na ochranu zdravia zamestnancov, predpokladám že nový Zákonník práce po schválení bude mať na tento predpis odvolávku, takže až tak mimo práce personalistu to nieje.
ja doplním aj Moniku: u mňa to funguje takto: podnikateľ mi sem donesie haldu papierov bez ladu a skladu, za pár dní si príde (alebo čaká, že ja prídem) so spracovanými dokladmi a dve hodiny strávime diskusiou, čo je treba, čo chýba, čo nás čaká a neminie, aké sú novinky, a pod. Jednoducho som si z tohto titulu dala aj do živnosti podnikateľské poradenstvo a síce som to doteraz nerobila - na moju škodu - ale jednoducho si za tieto diskusné krúžky začnem účtovať konzultačné hodiny. Mňa to stojí nemálo času a námahy, aby som všetko odsledovala - a oni odo mňa OĎAKÁVAJÚ, že to odsledujem, tak im to vyúčtujem. Hovorím - nerobila som to, lenže to je moja škoda, že som to nespravila. Verím tomu, že minimálne polovica mojich klientov sa zhrozí, ak im poviem, že mi majú za to platiť, ale daňový poradca stojí viac. To im zas poviem ja. Ale aj doteraz to tak fungovalo - účtovník či ekonóm má podľa podnikateľa vedieť o všetkom, čo sa deje, dokonca stavbári očakávajú, že budeš vedieť urobiť výklad stavebného zákona a pod. To sú naši podnikatelia...