Doplnim informacie tykajuce sa komunikacie s obchodnym registrom. Pokial chcete komunikovat s obchodnym registrom elektronicky, mozete tak protrednictvom zaruceneho elektronickeho podpisu. Ten v zmysle platnej legislativy musi obsahovat od 1.1.2009 rodne cislo. Elektronicky podpis ako taky nestaci (nechcem tu vsak rozoberat rozdiel medzi elektronickym podpisom a zarucenym elektronickym podpisom). Komunikacia s OR SR prebieha prostrednictvom ustrendeho portalu verejnej spravy. V prvych krokoch je potrebne vykonat uvodne registracie (vytvorit si konto na upvs, vytvorit a podpisa registracny formular, navstivit notara a spisat notarsku zapisnicu, vystupy od notara poslat na urad vlady a cakat na registraciu). K tomu, aby ste mohli vytvorit zaruceny elektronicky podpis, musite vlastnit: 1. Kvalifikovany certifikat ulozeny na certifikovanom bezpecnom zariadeni 2. Aplikaciu na tvorbu a overenie zaruceneho elektronickeho podpisu (priamo v tejto aplikacii podpisujete "dokument", ktory posielate na OR SR). Naklady suvisiace s uvodnou registraciou a ziskanim kvalifikovaneho certifikatu sa Vam vratia uz pri prvom zapise s.r.o-cky. P.S.: Kvalifikovany certifikat je "univerzal", cize mozete ho pouzit vsade tam, kde sa vyzaduje prip. umoznuje komunikacia prostrednictvom ZEP-u (napr. danove riaditelstvo, sudy, colne riaditelstvo).