Zavrieť

Porady

Rapid Life - povinnosť uhrádzať admin. poplatok

Dobrý deň, v r. 1998 som uzavrela s Prvou ČS Poisťovňou zmluvu, kde doba poistného je 15r., doba platenia poistn. 10r. Samozrejme 10-ročná lehota už uplynula a posťovňa zmenila obchodné meno na "Rapid Life". Poslali mi list, v ktorom stoji "s ďalšou realizáciou Vašej PZ súvisí aj povinnosť uhrádzať administratívny a správny poplatok 11,95 Eur/mesačne...v zmysle akt. všeobecných poistných podmienok". Tieto Všeobecné poistné podmienky boli skutočne aktualizované, ale s dátumom 1.01.2009. V tých AVP, za ktorých som zmluvu podpisovala ja, sa o takomto a vôbec žiadnom poplatku nepíše.
Má poisťovňa nárok odo mňa takýto poplatok žiadať? Výška tohto poplatku totiž predstavuje sumu totožnú s výškou môjho mes. poistného, akurát s tým, že tie peniaze nikdy neuvidím a za 5 rokov to činí okolo 15.000,-Sk.
Čo sa dá v takomto prípade robiť, ako sa môžem brániť?
Ďakujem za každý príspevok.
Miriam
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Bimbe Pozri príspevok
    Dobrý deň, v r. 1998 som uzavrela s Prvou ČS Poisťovňou zmluvu, kde doba poistného je 15r., doba platenia poistn. 10r. Samozrejme 10-ročná lehota už uplynula a posťovňa zmenila obchodné meno na "Rapid Life". Poslali mi list, v ktorom stoji "s ďalšou realizáciou Vašej PZ súvisí aj povinnosť uhrádzať administratívny a správny poplatok 11,95 Eur/mesačne...v zmysle akt. všeobecných poistných podmienok". Tieto Všeobecné poistné podmienky boli skutočne aktualizované, ale s dátumom 1.01.2009. V tých AVP, za ktorých som zmluvu podpisovala ja, sa o takomto a vôbec žiadnom poplatku nepíše.
    Má poisťovňa nárok odo mňa takýto poplatok žiadať? Výška tohto poplatku totiž predstavuje sumu totožnú s výškou môjho mes. poistného, akurát s tým, že tie peniaze nikdy neuvidím a za 5 rokov to činí okolo 15.000,-Sk.
    Čo sa dá v takomto prípade robiť, ako sa môžem brániť?
    Ďakujem za každý príspevok.
    Miriam
    Samozrejme je jasné, že uvedený poplatok je protizákonný, čo potvrdí aj súd ktorý o tom bude rozhodovať...

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Len na druhú stranu musím troška aj pokritizovať ľudí ktorí si v uvedenej "poisťovni" pz uzatvárali- od začiatku bolo jasné, že poisťovňa s minimálnym podielom na trhu nemá moc šancí slušnou formou podnikať na územi SR a mám pocit, že poniektorí ľudia sa nechali nachytať na rozne sľuby a pokreslené grafy- veď máme aj vačšie a slušnejšie poisťovne, tak si myslím , že ľudia sa do tohto stavu dostali aj svojou neprezieravosťou, neskúsenosťou a troška aj lakomstvom, keď si mysleli, že za vložené peniaze dostanú plnenie 10 krát vyššie.

    Lianka je offline (nepripojený) Lianka

    žena, matka, samoživiteľka... ...viac Lianka
    Stanislav 1975 Pozri príspevok
    Samozrejme je jasné, že uvedený poplatok je protizákonný, čo potvrdí aj súd ktorý o tom bude rozhodovať...
    Stanislav, na zaklade coho si si svojim tvrdenim taky isty?

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Lianka Pozri príspevok
    Stanislav, na zaklade coho si si svojim tvrdenim taky isty?
    Pretože obe zmluvné vzťahy sa musia riadiť uzavretou poistnou zmluvou a v nej ako čítam tu na nete- nebol poplatok uvedený, t.zn. poisťovňa ho nemá právo účtovať...

    Lianka je offline (nepripojený) Lianka

    žena, matka, samoživiteľka... ...viac Lianka
    Neviem, nakolko sledujes aj uz niekolko mesiacov dlhu diskusiu v linku v prispevku 3, prip. staznosti v dalsich linkoch. Je to zlozitejsie, ako sa na prvy pohlad moze zdat.

    Doslo "podvodnym" sposobom k zmene VPP, resp. k pristupeniu k novym VPP, a ich sucasne znenie umoznuje poistovni kedykolvek a cokolvek v povodnej zmluve menit - nove VPP prakticky kompletne celu zmluvu menia.
    harleydavidson
    poškodených združuje Asociácia uživateľov služieb B.Bystrica, ktorá sa chystá podať hromadnú žalobu. bližšie info http://www.asu.sk/vyzvaspotrebitelom.htm , alebo na linku uvedenom v príspevku č. 2 a 3 tejto diskusie
    Naposledy upravil harleydavidson : 27.04.09 at 19:07

    pozlatka je offline (nepripojený) pozlatka

    pozlatka
    Dnes mi prišiel mail od Asociácie užívateľov služieb, v ktorom vyzývajú čo najskôr zaslať stručný popis častí, kde sa ako klient poisťovne Rapid cítim byť poškodená,kopiu poistnej zmluvy a dodatok k zmluve za účelom zaradenia poškodených do skupín, nakoľko sa súdne pojednávanie uskutoční už čoskoro.
    Kto tam ešte napísal, má ešte šancu pridať sa.

    Rapid Life - povinnosť uhrádzať admin. poplatok

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.