Zavrieť

Porady

Šalovanie, poraďte

Som kto som...
Ahojte všetci...

Chcel by som sa Vás opýtať na šalovanie základov. Ide o to že idem robiť výkop a následne by som chcel zašalovať základy. Budúci domček má rozmery 11 na 11 m. Dom má stáť v mierne svahovitom teréne. Niesom odborník a preto som tu.

Svokor tvrdí, že lepšie je zaliať betón najprv do roviny z terénom, aj keď na miernom svahu to asi bude nemožné nakoľko ak bude na jedno mieste rovina, tak na tom vyššom ostane aj tak viditeľný výkop. On tvrdí že ak tak nespravíme tak bude padať hlina "zosúvať sa pôda" pri upevňovaní šalungu.

Ja by som chcel aby základy boli " jednoliate" a teda po výkope pripraviť šalung a zaliať to naraz, teda nad terén... Ako by to malo byť správne? resp. ako ste to robili vy ?


Druhá vec, ktorá ma zaujíma je, že ak mám v projekte výkop do hĺbky 80 cm, pri svahovitom teréne, kopem všetko na 80 cm, alebo pripočítavam prevýšenie terénu, a teda v mojom prípade je to 30 cm, a teda hore kopem do 1,1m ? Tým pádom v reze bude spodok výkopu v rovine...

???????

Dík za Váš čas a odpovede...

Majky
Usporiadat
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

skus pozriet fotky z prac na nasich zakladoch (vid moj blog c. II)

tiez staviame vo svahu, ale svah mame zlava doprava, nie zpredu dozadu... takze po dlzke je jedna strana vo svahu a projekt mame urceny na rovinu... takze sa najskor vykopala ta cast zakladov, kt. je v tom svahu, islo sa miestami do hlbky 2,2m, zalialo sa to cele a az nato isli salovacky... ako je vidno na fotkach, tak tam islo na zaliatu cast este 5 rad debniacich tvarnic... na druhy den sa vykopali ostatne zakladove pasy do hlbky cca 70cm a az nato isli opat debniace tvarnice a napojili sa na uz hotovy pas vo svahu
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Majky11 Majky11

Majky11 je offline (nepripojený) Majky11

Som kto som...