Ingrid Ondruskova Súhlasím...Nemôžete nám to objasniť?
Takže. Boli tu spomenuté:
1.
Affiliate
Väčšinou funguje tak, že poskytovateľ affiliate poskytne rozhranie do affiliate konta v ktorom sú už predpripravené jednotlivé reklamné bannery, textové odkazy a iné formy propagácie. Vy po prihlásení do konta si môžete vybrať spôsob akým budete propagovať uvedeného affiliate poskytovateľa. Napríklad:
Vyberete si reklamný banner, ktorý umiestnite na svoju web stránku. Užívateľ klikne na banner a je presmerovaný na stránku affiliate poskytovateľa. Ak vykoná nákup máte nárok na dohodnutú províziu od affiliate partnera. V prípade, že zákazník nevykoná nákup nemáte nárok na odmenu. to znamená banner sa zobrazuje zadarmo a Vy dostane províziu iba z nákupov, ktoré vykonajú zákazníci ktorí kliknú na banner. Každý partner má svoje vlastné ID na základe ktorého systém rozpozná odkiaľ prišiel návštevník. Niektorí poskytovatelia uchpvávajú aj cookis na základe čoho sa predlžuje doba na nákup klienta. T.j. pokiaľ klient nakúpi aj neskôr (dajme tomu aj o 10 dní) tak máte nárok na províziu. každý poskytovateľ má však dobu platnosti cookies nastavenú podľa seba. (väčšinou minimálne 30 dní)
Taktiež môžete propagovať aj inými spôsobmy:
Napráklad napíšete článok na blog, kde napíšete, že ste si napríklad zakúpili parfém v nejakom eshope. Presmerovanie nenastavíte na eshop ale na svoj partnerský link.
Nájdu sa aj poskytovatelia, ktorí platia partnerom aj za kliky. tých je však strašne málo a hlavne na Slovensku.
Taktiež je pri affiliate stanovená minimálna hranica odmeny ktorú Vam vyplatia. takže si nemôžete dať vyplácať kedy chcete, ale až vtedy keď dosiahnete túto hranicu.
Poskytovatelia affiliate: pelikan.sk, aukro.sk, silver.ag, vtipnedarceky.sk, parfumy.eu....
2. preposielanie objednávok
Vlastníte eshop na ktorý umiestnite tovar Vášho partnera. Zákazník si zakúpi tovar u Vás v eshope. Vám príde objednávku, ktorú prepošlete partnerovi. Ten za Vás vystaví faktúru, zabalí tovar a pošle klientovi. Vy získavate províziu z vykonaných objednávok. tento spôsob má výhodu, že eshop môžete mať hotový za jeden deň, nakoľko len naimportujete tovar od partnera. Vy nemusíte oslovovať dodávateľov, riešiť reklamácie....
len prepošlete Vami prijatú objendávku partnerovi a získate províziu.
Nevýhodou však je, že partner si väčšinou na krabicu dá svoju nálepku s logom svojho eshopu, na faktúre sú tiež uvedené jeho fakturačné údaje. A tak klient keď mu príde zásielka zistí, že tovar ste mu neposlali Vy z eshopu napr. XXX.sk ale prisiel z eshopu CCC.sk. klient pride na stranku CCC.sk a zisti, ze je tam ten isty tovar a za rovnake ceny, pripadne je tam este viac tovaru alebo lepsie ceny a nabuduce nakup uskutocni rovno tam a nie u Vas.
3. Dropshipping
Funguje podobne ako preposielanie, ale:
- na faktúre ste uvedený Vy
- partner lepí na krabice Vaše nálepky
a ostatné veci podľa dohody.
takže klient nevie, že objendávku riešil niekto iný, ale je v domnení, že ste ju riešili Vy, lebo nikde nevidí nič iné iba Vaše údaje (nálepku...)