Zavrieť

Porady

Plány výchovno- vzdelávacej činnosti v MŠ

edu21

edu21 je offline (nepripojený) edu21

edu21
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, (uistiť sa)
aká dokumentácia je povinná v MŠ- čo je nové a čo ostalo..
Podľa ISCED 0 sa píše školský program a učebné osnovy...Je potrebné písať znovu aj plány výchovno- vzdelávacej činnosti na každý deň? Nemôže sa to napr. zahrnúť spolu do učebných osnov?A potom následne triedna kniha- že čo sa skutočne vyučovalo? Je toho neskutočne veľa...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Fany1000

    Fany1000 je offline (nepripojený) Fany1000

    Fany1000
    Školský vzdelávací program nahrádza niekdajší Program výchovy a vzdelávania v materských školách. Súčasťou ŠkVP sú učebné osnovy, ktoré by mali byť vypracované v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, musia obsahovať výkonové štandardy. A z nich potom učiteľky vypracovávajú plány výchovno - vzdelávacej šinnosti, buď na mesiac, alebo na časové obdobie, ktoré si dohodli na úvodnej pedagogickej rade. Tie plány sa robiť musia, lebo štandardy sú vlastne ciele pre deti na konci dochádzky do MŠ. Deti v mladších vekových skupinách musia mať úlohy formulované inak. Za jedno štandardy nie sú všetky merateľné, konkrétne, čiže aj v najstaršej vekovej skupine si niektoré "operacionalizujeme. Máme v tom hokej asi všetci a bojujeme ako vieme. A nemyslím si, že by v tom mali 100% jasno ani " tí hore". Tak veľa síl.
    edu21

    edu21 je offline (nepripojený) edu21

    edu21
    Ďakujem za odpoveď...A ešte jedna otázočka- píše sa na základe v-v plánov aj triedna kniha- klasicky, ako sme to písali, že čo sa robilo sdeťmi v reáli, na čo sme sa zamerali?
    Fany1000

    Fany1000 je offline (nepripojený) Fany1000

    Fany1000
    Na školení nám povedali: zapisujete cieľ a obsah, ktorý ste v danej forme realizovali. Píše sa v minulom čase. Nesmie sa škrtať a bieliť. Chybu opraviť, podpísať sa a uviesť dátum opravy. Pohybové a relaxačné cvičenia, ktoré realizujeme ako v minulosti ranné cvičenie, píšeme len v pondelok s dopísaním poznámky, že cieľ sa realizuje počas celého týždňa. Iné PRC píšeme podľa toho, kedy ich robíme. Neviem, či som pomohla.
    Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
    Porada je založená na aktívnej spolupráci členov. Aktívnym zapájaním sa naučíte viac ako keď informácie prijímate len pasívne. Spolu vieme viac!
    edu21

    edu21 je offline (nepripojený) edu21

    edu21
    Ďakujem, Fany, pomohla. Ešte by ma zaujímalo, či sa v 1 deň, musia plánovať aktivity, ktoré rozvíjajú všetky 3 oblasti - SEO, KO, PMO ? Nestačí 1 edukačná aktivita so čpecifickým cieľom len v 1 Oblasti? Napr. pondelok SEO, utorok KO:...?? Ďakujem
    Fany1000

    Fany1000 je offline (nepripojený) Fany1000

    Fany1000
    no, my sa snažíme, aby sa oblasti striedali. Ale nie je to na 100%. V podstate PMO je každý deň ako po starom ranné cvičenie. To aj píšeme v pondelok s poznámkou, že cieľ sa plní celý týždeň a potom ho už v ďalšie dni nezapisujeme. Ak plníme iný cieľ z PMO ako napríklad nejaká pohybová aktivita, tak tú zapisujeme. A cieľ hier a hrových činností a edukačných aktivít vyberáme z osnov, ktoré sme už robili tak, aby sa tam tie tri oblasti striedali. Ale ako píšem vyššie, nie je to na 100%. Nemám tu pred sebou plány, aby som vedela napísať konkrétne.
    edu21

    edu21 je offline (nepripojený) edu21

    edu21
    Ďakujem za odpoveď. Práve dnes sa mi dostala do ruky publikácia z Raabe...Sú tam ukážky týždenných plánov, tiež sú denne všetky 3 oblasti- no píšu, že to nie je záväzné, záleží na pedagógovi...
    danka76

    danka76 je offline (nepripojený) danka76

    danka76
    Fany1000 Pozri príspevok
    no, my sa snažíme, aby sa oblasti striedali. Ale nie je to na 100%. V podstate PMO je každý deň ako po starom ranné cvičenie. To aj píšeme v pondelok s poznámkou, že cieľ sa plní celý týždeň a potom ho už v ďalšie dni nezapisujeme. Ak plníme iný cieľ z PMO ako napríklad nejaká pohybová aktivita, tak tú zapisujeme. A cieľ hier a hrových činností a edukačných aktivít vyberáme z osnov, ktoré sme už robili tak, aby sa tam tie tri oblasti striedali. Ale ako píšem vyššie, nie je to na 100%. Nemám tu pred sebou plány, aby som vedela napísať konkrétne.
    Ahojte poradcovia, som tu nová a chcem sa opýtať aj ja na písanie plánov v MŠ. V škôlke pracujem prvý šk. rok a uvádz. učiteľka stále nie je spokojná s mojimi plánmi. Vraj mám okrem vých. vzdel. cieľov písať aj cieľ, ktorý chcem dosiahnuť pri stolovaní - obed, ďalej pred a po spánku čo chcem splniť, zdá sa mi nezmyselné čo žiada, viem že má nemá v láske a žiarli, ale jej požiadavky na písanie plánov sa mi zdajú nepodstatné, prosím poraďte mi

    Plány výchovno- vzdelávacej činnosti v MŠ

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.