Zavrieť

Porady

OMYL NAŠEJ DOBY - ekonomika

jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

OMYL NAŠEJ DOBY – ekonomika
Naša ekonomika (sociálne a ekologicky orientovaná trhová ekonomika), ako je definovaná v našej ústave, by mala byť trhová a hlavne funkčná, ak pod ekonomikou myslíme hospodárstvo. Trh

Nebudem sa pýtať či to tak je, alebo nie je, ale rovno skonštatujem, že nie je tržná a nefunguje. Je to tak a je to nevyvrátiteľný fakt, je tu kríza. Rečičky, že ľudia za ňu nemôžu a že za ňu môže trh a imperialisti a amerika a banky a podobne a že vznikla v USA, sú len rečičky. Kríza, ktorá vznikla v Amerike, je v Amerike a je to ich kríza.

Naša finančná a hospodárska kríza je tu u nás a vznikla tu u nás. Sami sme si ju spôsobili, popieraním ekonomických zákonitostí trhu, rovnako ako Francúzko, Nemecko a ostatné krajiny EU. My sme na viac prešli z totálne riadenej ekonomiky na systém ekonomiky EU, ktorá je totálne riadená dotáciami a závislá na odvodoch a daniach.

Každá produkcia na Slovensku je natoľko zaťažená daňami a rôznymi odvodmi, že nie je schopná zarobiť ani na vlastnú existenciu výroby. Nič sa nám neoplatí vyrábať, ani pestovať, lebo lacnejšie a ľahšie, je požičať si peniaze a doviesť si ten tovar zo zahraničia. Dokonca aj zo zámoria, ako je Čína, Kanada, Mexiko, USA a podobne. Každý tovar, ktorý kúpite mimo EU zaplatíte vo svetových cenách a doveziete na Slovensko bez dane a odvodov. Na Slovensku zaplatíte len smiešne clo, dopravu, prípadne poplatok za dovoznú kvótu.
Následne, rovnako ako pri vlastnej výrobe, zaplatíte 19 % DPH, prípadné spotrebné dane a 19 % daň zo zisku.

Všeobecne platí, že čím viac ľudskej práce výrobok obsahuje, tým viac sa na ňom pri dovoze do EU zarobí a tým viac sa oplatí ho dovážať. Naopak platí, čím viac práce výrobok vyrobený v EU obsahuje, tým je drahší a tým viac sa neoplatí ho vyrábať.

Ľudská práca v EU a aj na Slovensku, je zaťažená na 60 % daňou a odvodmi a tým je obmedzená naša vlastná kúpna sila. Preto si nevieme zaplatiť vlastné potreby zo mzdy. To čo nám na našej kúpnej sile chýba, si musíme požičať a následne splácať. Je to absurdné, ale naša práca generuje dlh a inde vo svete zisk, ktorý následne splácame aj my.

Náš štát pomocou daní a odvodov sťahuje z trhu 70 % peňazí a za ne umiestňuje na trh svoje služby. Tieto služby, štát nakupuje predražené v priemere o 100 %. Tým sa stávajú štátne zákazky neskutočne ziskové a ten zisk sa neoplatí investovať do inej hospodárskej činnosti. Po získaní zisku zo štátnej zákazky, zrazu znova platia trhové pravidlá a zisk sa ukladá do bánk a na burzu cenných papierov. Ako dopadajú peniaze na burzách, vidíme.

Naozaj si myslíte, že žijeme v Americkej kríze a nie v našej? Naozaj si myslíte, že za to môže Amerika a nie my?
Naposledy upravil jar88 : 18.10.09 at 06:35
Usporiadat
Téma je uzavretá.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
S tou energiou to bude trochu komplikovanejšie. Vo vesmire su napr.......

No ale vratme sa na zem.

problemom je ....... Teraz je namieste sa začať zaoberať planovanym hospodarstvom, nie chasom, že každy si môže robiť čo chce, aby sa vyrobilo iba to, čo najde využitie.
Duves, ale veď si sám navrhoval vrátiť sa na zem a dokonca pavol54 navrhol zostaviť zoznam ekonomických zákonitostí.

Ja som navrhol k tomu aj TRH, ako pravidlo No.1
Stačí pokračovať a možno sa niekam dostaneme.
Dokonca možno prekonáme aj toho fyzika.....Klídek.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Zákon o ochrane trhu.
Ak mam krajinu s vysokou cenou práce = vysoka cena tovarov, tak si musím chrániť trh pred dovozom tovarov z krajín s nízkou cenou práce, pretože mi nízkou cenou zlikviduje výrobnú základňu v mojej krajine. Porastie nezamestnanosť a zahraničný dlh.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
Zákon o ochrane trhu.
Ak mam krajinu s vysokou cenou práce = vysoka cena tovarov, tak si musím chrániť trh pred dovozom tovarov z krajín s nízkou cenou práce, pretože mi nízkou cenou zlikviduje výrobnú základňu v mojej krajine. Porastie nezamestnanosť a zahraničný dlh.
To znamená pred celým svetom. To by sme tu v EU boli, ako v udiarni.

Alebo ty poznáš krajinu, kde je pracovná sila drahšia, ako u nás?
Skús menovať.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Nie je dovod vyrabať nejaku tabulku. Bavili sme sa o pravidlach.
Kludne si ju vyrob sam a zaves ju sem.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
Nie je dovod vyrabať nejaku tabulku. Bavili sme sa o pravidlach.
Kludne si ju vyrob sam a zaves ju sem.
Duves, to bol iba chyták. Nič také v ekonómii nieje.

Ekonómia nieje ani len podobná tej spomínanej Fyzike. Preto ani fyzik nemá plat (odmenu) podobný tej odmene, proti ktorej chce zasahovať Obama.

Naviac v ekonomike neplatí ani jedno pravidlo samo o sebe. Vždy platia spolu, ako celok.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Duves, niekto tu zmazal dva príspevky.
Nevieš prečo?
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Jaj, korenoto (mpetržel) najkonfliktnejšia osoba na fóre. Možno admin, neviem iste.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
Zákon o ochrane trhu.
Ak mam krajinu s vysokou cenou práce = vysoka cena tovarov, tak si musím chrániť trh pred dovozom tovarov z krajín s nízkou cenou práce, pretože mi nízkou cenou zlikviduje výrobnú základňu v mojej krajine. Porastie nezamestnanosť a zahraničný dlh.
Duves, tento trh s vysokou cenou práce a nízkou kúpnou silou, už nemáš pred čím ochraňovať. Jednoducho nekupujú, lebo nemajú peniaze.

Len tak na okraj: zaregistroval si, že tí číňankovia, čo vraj pracujú za hrsť ryže, kupujú viac aut, ako celá bohatá európa ? Kde na to berú ?

Čo myslíš, že by jedli len pol hrste a tú druhú polku predávali a z nasporených peňazí následne kupovali autá?
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
jar88 Pozri príspevok
Čo myslíš, že by jedli len pol hrste a tú druhú polku predávali a z nasporených peňazí následne kupovali autá?
No myslim, že si blízko. Oni snad jediní poznaju tie Baťove slova o skromnosti. Problem nas je o tomto: sme tu starší, mladší, niekto si pamätá viac iní menej, no na jednom sa zhodneme. Nech bolo ako, vždy nám vraveli, že treba vydržať a potom bude lepšie. Len tí, čo to rozprávali, zabudli dodať, že komu bude lepšie. Tu sú cele generacie oklamanych ludí, najprv socíkom do 60-ych rokov, potom sklamanie po auguste 68 (čo je so zbierkou na ALWEG? - http://www.rail.sk/arp/slovakia/alweg01.htm ), potom normalizačné roky, potom 80-e roky so ZEÚMS-om I a II (to vieš čo bolo?), potom sametova 89 a napokon rozčarovenie. No v jednom, to má spoločné pomenovanie. TERAZ VYDRŹAT A TEŚIŤ SA NA POTOM, LEBO VRAJ POTOM BUDE LEPŠIE!
2 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88 Pozri príspevok
Duves, tento trh s vysokou cenou práce a nízkou kúpnou silou, už nemáš pred čím ochraňovať. Jednoducho nekupujú, lebo nemajú peniaze.

Len tak na okraj: zaregistroval si, že tí číňankovia, čo vraj pracujú za hrsť ryže, kupujú viac aut, ako celá bohatá európa ? Kde na to berú ?

Čo myslíš, že by jedli len pol hrste a tú druhú polku predávali a z nasporených peňazí následne kupovali autá?
Kde by brali ....veď za šrotovné , dotácie , subvencie , krádeže , falzifikáty ....lacná pracovná sila , čo len chceš .....hlad , mor ....

Čínsky sen

Rok Býka bude pre Číňanov jedným z najúspešnejších v histórii. Keď 20. októbra 2009 vyrobili desaťmiliónty automobil, popri USA a Japonsku sa ich krajina stala treťou na svete, ktorá je schopná za rok vyrobiť 10 miliónov áut.

Nielen vyrobiť, ale aj predať. Ekonóm Sü Čchang-ming predpovedá, že v tomto roku sa v Číne predá o 35 percent automobilov viac ako vlani – 12,6 milióna. Stane sa tak aj v dôsledku rozsiahlych vládnych opatrení na podporu dopytu. Čínske šrotovné spočíva v dvojnásobnom znížení daní z áut kompaktnej triedy a subvencii 5 miliárd juanov (560 mil. eur) na povzbudenie automobilizácie čínskeho vidieka. Čína tak po prvý raz v histórii vystrieda Spojené štáty na pozícii najväčšieho automobilového trhu na svete. Tento trh s 1,3 miliardami obyvateľov a 10-percentným ekonomickým rastom predstavuje pre výrobcov áut doslova raj. Všetky svetové automobilky sa tlačia do Číny, autá sa tu míňajú ako čerstvé rožky... Čína tromfla USA v predaji už v 1. štvrťroku a v marci vytvorila dokonca svoj „osobný“ rekord –1,11 mil. áut za mesiac!

Záchranné koleso

Na tohtoročnom 13. autosalóne v Šanghaji bolo 13 významných svetových premiér. Pre Číňanov. No zahraniční návštevníci tu našli „svetové premiéry“ prakticky v každom čínskom stánku! Možno niektoré pripomínali vysávač, iné sa okato podobali známym európskym či japonským bestsellerom a len mizivé percento tvorili konkurencieschopné originály. No americkým, európskym či japonským autovýrobcom z nich vôbec nebolo do smiechu. Ich vlastné trhy sú totiž v žalostnom stave. Jedny spoločnosti padajú do priepasti, iné sa tešia aspoň tomu, že padajú pomalšie... V tejto situácii je čínsky trh jedinečným záchranným kolesom a najvýhodnejšou investíciou. Niektorí prognostici predpovedajú, že svetom sa čoskoro preženie „čínska automobilová vlna“. Vraj po jej náraze na európsku a americkú pevninu neostane v autopriemysle kameň na kameni. Mnohé tradičné značky zaniknú, iné budú dotlačené do vzájomných fúzií a tie najslabšie zhltne čínska cunami...

Cesta medzi veľmoci

Čína sa nepochybne snaží zaradiť medzi najväčšie automobilové veľmoci sveta. Voľný prístup k technológiám jej túto snahu urýchli. „Zatiaľ čo nový model auta stojí európsku automobilku jednu až dve miliardy dolárov, čínsku jeho skopírovanie nestojí prakticky nič,“ tvrdí analytik Odel Shenkar, ktorý sa zaoberá štúdiom ázijského autopriemyslu od nástupu Japoncov v 70. rokoch. Nečínska automobilka musí zo svojho nového modelu predať stovky tisíc kusov, aby sa jej náklady vrátili. Čínskej sa vrátia takmer okamžite a ešte ušetrí aj na reklame. Číňania totiž kopírujú len najúspešnejšie modely a tie majú spravidla skvelú propagáciu.

Ako cez kopírku

Malému čínskemu autu Great Wall Peri talianska Fiat Panda akoby z oka vypadla. Tri roky sa Fiat s čínskou automobilkou súdi pre zreteľnú podobu Peri a Pandy. Podáva žaloby v Číne i v Taliansku. Talianske súdy dávajú za pravdu Fiatu, čínske – automobilke Great Wall. Najlepšou obranou je útok. Great Wall nedávno zažaloval Fiat za údajné „vniknutie do továrne a krádež tajných informácií, týkajúcich sa malého modelu Peri.“ Podobných jednovaječných dvojčiat by sme mohli menovať desiatky. Ale najpikantnejším dvojčaťom je súrodenec britského Rolls-Royce s názvom Geely GE, ktorý Číňania predstavili na autosalóne v Šanghaji... Budú sa Angličania súdiť, alebo prejdú kauzu mlčaním „mŕtveho chrobáka“?

Lídri na čínskom trhu

Volkswagen je v súčasnosti lídrom čínskeho trhu. Pevne si drží prvú priečku – dovedna predal toľko áut, ako značky Toyota a Hyundai dohromady. „Čína ako lokomotíva svetového hospodárstva dosahuje veľmi dynamický rast a rýchlo sa rozvíja aj trh s osobnými automobilmi,“ zdôraznil šéf čínskej divízie VW Winfried Vahland. „V septembri sme predali rekordných 150-tisíc vozidiel. Investíciou 4 miliardy eur chceme zvýšiť produkciu našich spoločných závodov v Nanjingu a Chengdu na 650-tisíc áut ročne.“ Škoda, koncernová značka VW, tiež láme v Číne rekordy. Od januára do polovice novembra predala vyše 100 000 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 92,8 percenta. Americký GM je Volkswagenu na čínskom trhu najväčším súperom. Za prvé tri kvartály zvýšil predaje o 56 percent – na 1,29 mil. vozidiel. Podľa výkonného riaditeľa čínskych operácií GM Kevina Waleho rast zažívajú všetky segmenty. Najpočetnejšími kupcami sú záujemcovia o prvé auto v malých mestách. Hlavným spoločným podnikom GM v Číne je Šanghaj GM – za 9 mesiacov zvýšil výrobu o vyše 40 percent – na 480 202 vozidiel. Predaje ďalšej spoločnej automobilky na výrobu úžitkáčov stúpli takmer o 65 percent – na 801 869 vozidiel. GM plánuje do roku 2014 prísť na čínsky trh s 30 novými alebo faceliftovanými modelmi. Medzi prvými to bude 10 modelov značky Buick a Chevrolet. Automobilka BMW postaví v Číne svoj druhý závod v Šeng-jang so svojím partnerom – spoločnosťou Brilliance Automotive Holding Ltd. Investícia 560 mil. eur zvýši výrobnú kapacitu na 100-tisíc vozidiel. Čína predstavuje pre BMW štvrtý najväčší trh. Spoločný podnik vyrába modely BMW radu 3 a radu 5 od roku 2003.

Sobáše bez lásky

Američania nemajú problém vyrábať malé autá – majú problém ich vyrábať so ziskom. Zatiaľ čo japonská Honda alebo čínska Cherry na každom malom aute dosahuje maržu 1 500 – 2 000 dolárov, Američania na každom prerábajú v dôsledku vysokých nákladov. Vlastne dokážu ich vyrobiť aj so ziskom – no nie doma, ale v Kórei alebo Číne. Číňania nedávno kúpili od americkej spoločnosti GM značku Hummer. Automobilka Ford im chce predať kompletný balík akcií značky Volvo. Číňania majú na to, aby kúpili všetko, čo im hráči svetovej autobranže budú ochotní predať.

Nové technológie

Viete, kto je dnes najbohatším Číňanom? Majiteľ automobilky BYD (Build Your Dreams = uskutočni svoje sny) Wang Čchuanfu. Ešte vlani nepatril ani do stovky najbohatších. Firma BYD sa dlhé roky špecializovala na výrobu autobatérií. Pred štyrmi rokmi začala „uskutočňovať svoje sny“ výrobou áut a v súčasnosti ich vyrába dokonca aj s hybridným pohonom. Na originalitu si síce nepotrpia – pripomínajú najúspešnejšie hybridy iných automobiliek – ale vynášajú. Paradoxom je, že apetít čínskeho trhu tlačí dole cenu áut na celom svete. Bolo by ozaj vážnou chybou nebrať čínskych výrobcov vážne, ako to praktizovali Američania pred 40 rokmi vo vzťahu k Japoncom... Už dnes vyrába Čína viac áut, ako potrebuje, a každoročne chce svoje výrobné kapacity zvýšiť o 10 percent. Celý svet už dnes pritom disponuje vyššími kapacitami, než potrebuje. A Čína sa bude snažiť svoje prebytočné autá vyviezť...

Čína ako spasiteľ

Čína podľa analytikov pomáha vyviesť svet zo súčasnej krízy, pričom rast jej ekonomiky sa závratne zrýchľuje. No čínsky „hospodársky zázrak“ chrlí zároveň do vzduchu i do vody ďalšie a ďalšie nečistoty. Príchod stoviek miliónov ľudí do nových čínskych miest a tovární spolu s rastúcou výrobou cementu, ocele a automobilov (patria k energeticky najnáročnejším) zvyšuje globálnu ekologickú hrozbu. Práve v Číne je 7 z 10 najznečistenejších miest na svete. Prírastok elektrickej energie zabezpečujú nové elektrárne na nekvalitné hnedé uhlie. Podľa ekológov Čína spôsobuje až 40 percent znečistenia ovzdušia v Japonsku a Južnej Kórei. Zároveň sa stáva najvýznamnejším zákazníkom svetových ropných trhov. Čínsky pokrok je dnes neoddeliteľne spätý s automobilizmom. Je pre rozvoj krajiny rovnako zásadný a rozhodujúci, ako bol v minulom storočí pre rozvoj Spojených štátov amerických.
automagazin.sk
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Buchač, pozerám že ty aj keď si to sám nájdeš a prečítaš, stále ti to nedochádza.
Stále veríš na tu lacnú pracovnú silu (za hrstku ryže) a tvoju drahú pracovnú silu za 500 €/mes.??????

Otázka stojí inak. Otázkou je, kde na to zarobiť a nie, ako to ukradnúť.
Ušlo to vlákno.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Úplne súhlasím, načo 80 modelov od všetkých výrobcov, stačí 20, čo sa predávajú.

[hore]Ponuku práčok a chladničiek ochudobnila kríza


http://peniaze.pravda.sk/ponuku-prac...potrebitel_p45
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
Úplne súhlasím, načo 80 modelov od všetkých výrobcov, stačí 20, čo sa predávajú.

[hore]Ponuku práčok a chladničiek ochudobnila kríza


http://peniaze.pravda.sk/ponuku-prac...potrebitel_p45
Duvesko, niekde sa stala poriadna chyba a preto máme krízu.
Určite, keby si bol pokemon v parlamente, dávno by si tých 60 modelov zakázal vyrábať (alebo nedal povolenie na výrobu) vyrábalo by sa len 20 modelov a nebola by kríza. Ty by si určil ktoré sa ti páčia, alebo ktorá sa ti páči a tak by si mohol zakázať 79 modelov a vyrábal by sa jeden.
Ktorý by si zakázal, Tatramat alebo Romo. Pred rokom 89 by si mohol zakázať len jeden model, aby nám aj niečo zostalo.
Naviac by sa nám ušetrila kopa prírodných zdrojov a zostalo nám viac ľudí do štátnej správy.
Čudujem sa, že na to soudruzi neprišli už pred rokom 1989. Nemuseli sme na námestiach štrngať kľúčmi.
Vlastne ani nie, lebo poriadne práčky a chladničky boli len za hotové v Merkurii a v Tuzexe. Ty máš dodnes doma len rumpľu, nie ?
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
jar88 Pozri príspevok
Ty máš dodnes doma len rumpľu, nie ?
Jasne a hladam jedneho silaka, čo priliš neuvažuje, aby tým krútil. Myslim, že sa hodíš.
0 0
Laco-monter Laco-monter

Laco-monter je offline (nepripojený) Laco-monter

Tak pre mňa je tento článok a diskusia k nemu jednoznačne #1

na celej porade !

Blahoželám diskutujúcim.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Laco-monter Pozri príspevok
Tak pre mňa je tento článok a diskusia k nemu jednoznačne #1

na celej porade !

Blahoželám diskutujúcim.
Lacko montér, ty máš dar od boha, vyjadrovať sa hlavne k veciam o ktorých nemáš ani šajn.
Uznám, že štóbovať asi vieš, aj keď som ťa nevidel šróbovať. Ale to je asi tak všetko.

duvesko, to už je iná páka. Iná klasa.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88 Pozri príspevok
Buchač, pozerám že ty aj keď si to sám nájdeš a prečítaš, stále ti to nedochádza.
Stále veríš na tu lacnú pracovnú silu (za hrstku ryže) a tvoju drahú pracovnú silu za 500 €/mes.??????

Otázka stojí inak. Otázkou je, kde na to zarobiť a nie, ako to ukradnúť.
Ušlo to vlákno.
....bratku ...za toľko by som ani do roboty nevstával ...

Ja som už za vodou , pri tej mojej " robote" mi viac na účet pravidelne chodí ...

Ani kradnúť nemusím , na to sú iní ....červené kravaty povinne nosia ...zväčša ...
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88 Pozri príspevok
Duvesko, niekde sa stala poriadna chyba a preto máme krízu.
Určite, keby si bol pokemon v parlamente, dávno by si tých 60 modelov zakázal vyrábať (alebo nedal povolenie na výrobu) vyrábalo by sa len 20 modelov a nebola by kríza. Ty by si určil ktoré sa ti páčia, alebo ktorá sa ti páči a tak by si mohol zakázať 79 modelov a vyrábal by sa jeden.
Ktorý by si zakázal, Tatramat alebo Romo. Pred rokom 89 by si mohol zakázať len jeden model, aby nám aj niečo zostalo.
Naviac by sa nám ušetrila kopa prírodných zdrojov a zostalo nám viac ľudí do štátnej správy.
Čudujem sa, že na to soudruzi neprišli už pred rokom 1989. Nemuseli sme na námestiach štrngať kľúčmi.
Vlastne ani nie, lebo poriadne práčky a chladničky boli len za hotové v Merkurii a v Tuzexe. Ty máš dodnes doma len rumpľu, nie ?


Keď už , tak už ......

Rumpľa
http://slovnik.dovrecka.sk/narecovy-slovnik/rumpľa
Kurbľa
http://www.stofanak.sk/slovnik/zobraz_popis.asp?id=6945
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves Pozri príspevok
Jasne a hladam jedneho silaka, čo priliš neuvažuje, aby tým krútil. Myslim, že sa hodíš.
Duves, prečítaj si ten článok, čo sem vlepil Buchač.
Čína expanduje závratným tempom a pritom má stúpajúcu úroveň.
Kúpia každú kapacitu, ktorú im ktokoľvek ponúkne. Tá kapacita ubudne vždy v Európe. Naše výrobné kapacity strácajú a budú strácať na cene.

Možno sa nedožiješ toho že, budeš prať Číňanom handry ručne, ale to len preto, že si ťa postavia k automatickej pračke.
Bude z teba odborný operátor - manipulant, za mysku šošovice s párkom.

Dovidenia v budúcom sociálne a ekologicky orientovanom kapitalizme.

Dúfam, že si konečne prečítaš aj zadanie témy. Je tam napísané všetko.
0 0
Laco-monter Laco-monter

Laco-monter je offline (nepripojený) Laco-monter

jar88 Pozri príspevok
Lacko montér, ty máš dar od boha, vyjadrovať sa hlavne k veciam o ktorých nemáš ani šajn.
Uznám, že štóbovať asi vieš, aj keď som ťa nevidel šróbovať. Ale to je asi tak všetko.

duvesko, to už je iná páka. Iná klasa.
Ja som to myslel tým sposobom,že prispevky v diskusii obsahuju zaujimave informácie a oceńujem ich.
A Ty máš dar od boha,zvoziť hneď každého však ?
O šróbovaní som nehovoril nič.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať