fero000 cital som tvoj odkaz ohladne vydavania casopisu, pises ze to bolo utrpenie.. v com spocivalo? Velmi rad by som na tento casopis ziskal nejaku dotaciu, ale neviem ci nebudem ziadat az ked budem mat par cisel realne v predaji. Ja sa skor bojim toho ci je tam nejaka vynosnost da sa vypocitat dopredu navratnost za cislo podla poctu vytlackov?? alebo to bez reklamy pojde iba do straty? Daju sa realne popripade odhadnut naklady na zaciatok?? este raz velmi pekne dakujem za odpovede.
V čom spočívalo utrpenie ? Nevýhodou bolo to , že distribútor predané časopisy platil až po troch mesiacoch . To znamená , že napríklad dodáte časopis č. 1 v mesiaci január a platba za predané časopisy Vám príde až mesiaci apríl .A takto musíte vyfinancovať 3 čísla pokiaľ sa Vám zaplatí za to jedno číslo .Pri dodaní musíte vystaviť riadnu FA , ak ste plátca odviesť DPH . O tri mesiace dostane remitendu , kde vystavíte dobropis za nepredané ks . Distribútor si napríklad z predajnej ceny 15 SK , bral 5 Sk bez DPH . Takže treba aj s tým počítať .A potom , čo platba to telefonáty , aby uhradili FA .S porovnaním stánkarov to je dosť komické , nakoľko ten stánkar dodanie Vášho časopisu musí uhradiť do týždňa , či ho predá alebo nepredá .Uhrádza to distribútorovi .
Ďalšou vecou je konkurencia , ono v tých novinových stánkoch to je všetko skorumpované . Môže sa stať , že ten Váš časopis ani nevyložia na viditeľné miesto , a to práve je už ovplyvnené tou konkurenciu . Nie je predsa možné , aby ste si obehali všetky predajné miesta na Slovensku a s každým predajcom osobne hovorili , aby ten Váš časopis posunul do predu .
Boli prípady , že niekde časopis ani nebol dodaný , ľudia ho zháňali , vypisovali mi ........ no a potom keď prišla remitenda , tak som zistila , že niektoré balíky ani neboli otvorené a nie to ešte dodané .
Pritom dovolím si tvrdiť , že naše časopisy boli veľmi dobré , ohlas bol od ľudí dobrý , písali mi aj kritici , čo nás posúvalo ďalej ....ale s tým treba počítať .Zaujímavé bolo , že po časopise bol veľký dopyt , ale percento predajnosti klesalo . Nakoniec som zistila, že len len pokryjem náklady , tak som s tým skončila .
Takže áno aj reklama je dôležitá , ale tie skutočnosti okolo zavážia viac ako reklama .