Zavrieť

Porady

prakticka rada-ukladanie uctovnych dokladov

dobry den,

zacinam robit uctovnictvo a neviem si poradit ako si zalozit vsetky uctovne doklady. Chyba mi daky prakticky priklad, niky som to nevidela...

zacala som si ich vsetky ukladat do jedneho sanona chronologicky, ale zda sa mi to neprehladne. dokladov za rok nebude vela, lebo je to mala firma. Mala by som si to rozdelit? na:
FA dosle
FA odoslane
VPD
PPD
ID
vypis z BU
a neviem co este...

alebo je to zbytocne?
Ako sa ukladaju taketo dokumenty aby bola spokojna aj danova kontrola?
a ako to robite Vy? prosim, podelte sa so zaciatocnikmi
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Lianka je offline (nepripojený) Lianka

    žena, matka, samoživiteľka... ...viac Lianka
    Nie je to zbytocne, presne tak, ako pises - kazda evidencia + doklady ukladat chronologicky v ciselnom rade v ramci kazdej evidencie. Vystupom aj tak bude penazny dennik, kniha pokladne, kniha BU, kniha pohladavok, kniha zaväzkov a pod.

    Co sa tyka PPD a VPD, su to doklady k pokladni, t. j. nevedies ich v dvoch evidenciach, ale v jednej = pokladňa.

    Economic je offline (nepripojený) Economic

    majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac Economic
    Lianka Pozri príspevok
    Nie je to zbytocne, presne tak, ako pises - kazda evidencia + doklady ukladat chronologicky v ciselnom rade v ramci kazdej evidencie. Vystupom aj tak bude penazny dennik, kniha pokladne, kniha BU, kniha pohladavok, kniha zaväzkov a pod.

    Co sa tyka PPD a VPD, su to doklady k pokladni, t. j. nevedies ich v dvoch evidenciach, ale v jednej = pokladňa.

    So všetkým súhlasím, no ja mám takú prax, že pokladňa je jedna takže sú to pokladničné doklady, podľa dátumov, v jeden deň dávam najprv príjem a až potom výdaj. /pre istotu, aby mi kasa náhodou nešla do mínusu/

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Economic Pozri príspevok
    So všetkým súhlasím, no ja mám takú prax, že pokladňa je jedna takže sú to pokladničné doklady, podľa dátumov, v jeden deň dávam najprv príjem a až potom výdaj. /pre istotu, aby mi kasa náhodou nešla do mínusu/
    Doplním, ak mám aj CM v hotovosti, tak účtujem o valutovej pokladni, takže v tom prípade mám pokladne dve, jednu v €, druhú v CM.

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Jednoduché alebo podvojné účtovníctvo?
    V podvojnom mám dobré skúsenosti so zakladaním :
    Trieda 0 - Dlhodobý majetok, (kúpne zmluvy, faktúry, inventárne karty, zostavy z podsystému)
    Trieda 1 - Zásoby (výstupy z podsystému)
    Trieda 2 - osobitne Pokladňa, podľa každej meny samostatne, osobitne Banka, každá samostatne
    Trieda 3:
    Odoslané faktúry, ak číslujem viacerými číselnými radmi, každý číselný rad osobitne
    Došlé faktúry tuzemské
    Došlé faktúry zahraničné
    Zamestnanci
    Ostatné pohľadávky
    Ostatné záväzky
    Ďalší poradač nám na interné doklady.

    babi2 je offline (nepripojený) babi2

    babi2
    m.b Pozri príspevok
    dobry den,

    zacinam robit uctovnictvo a neviem si poradit ako si zalozit vsetky uctovne doklady. Chyba mi daky prakticky priklad, niky som to nevidela...

    zacala som si ich vsetky ukladat do jedneho sanona chronologicky, ale zda sa mi to neprehladne. dokladov za rok nebude vela, lebo je to mala firma. Mala by som si to rozdelit? na:
    FA dosle
    FA odoslane
    VPD
    PPD
    ID
    vypis z BU
    a neviem co este...

    alebo je to zbytocne?
    Ako sa ukladaju taketo dokumenty aby bola spokojna aj danova kontrola?
    a ako to robite Vy? prosim, podelte sa so zaciatocnikmi

    Záleží od počtu dokladov, lebo je účtovníctvo. ktoré sa zmestí do 1 šanóna, alej aj také kde nestačí 50. Ja mám šanóny:
    FA došlé
    FA odoslané
    Pokladňa tuzemská - tu VPD aj PPD
    Pokladňa ZSC
    Banka hlavný účet
    Banka - VISA
    Interné doklady
    DPH a rôzne hlásenia
    Zmluvy
    Majetok HIM
    Majetok DHIM
    Mzdy a dohody
    Naposledy upravil babi2 : 21.11.09 at 17:44 Dôvod: zabudla som

    ondrejvla je offline (nepripojený) ondrejvla

    Podstatné, že zatiaľ to viem... Ale zajtra už možno bude inak. ...viac ondrejvla
    Navrhnem aj môj spôsob zakladania účtovných dokladov pri PÚ:
    1001-100... pokladničné doklady
    2001-200... banka
    3001-300... odoslané faktúry
    4001-400... došlé faktúry
    5001-5012 mzdové doklady podľa sumarizácie od januára až do decembra
    6001-600... interné doklady, tu mám aj kúpne zmluvy, leasingy-zaradenie, ostatné záväzky, preúčtovanie DPH na analytické účty, výdaj stravných poukážok ( nákup je cez pokladňu) a všetky ostatné účtovné operácie, ktoré sú účtované cez ID.

    Pri JÚ zakladám do šanónov podľa druhu dokladov:
    Pokladňa, banka, každá banka v inom šanóne, odoslané faktúry a interné doklady. Zvlášť mám evidenciu leasingov a poznámky k nim o zaradení, o úhradách, o ukončení...
    No a samozrejme mám zvlášť aj mzdy, v euroobaloch pracovné zmluvy zamestnancov, mesačné sumarizácie, výkazy, prehľady, RZD,RZZP...

    lenkak je offline (nepripojený) lenkak

    Lenka lenkak
    Ja si zakladám doklady aj podľa mesiacov, nakoľko mám viacej pohybov, tak zaplním všetko. Potom keď mám kontrolu na dph, tak si vyberiem len príslušný mesiac, ktorý chcú okontrolovať.
    každý mesiac mám teda zvlášť šanón na došlé fa, pokladňu,
    vyšlé fa mám jeden šanón na dva mesiace, mesiace podelené,
    každé stredisko zvlášť predelené
    šanón banka
    zvlášť šanón na id
    šanón na zmluvy a pod.
    šanón na mzdy, mzdové výstupy
    šanón na pracovné zmluvy

    Reročka je offline (nepripojený) Reročka

    Reročka
    Ahojte,

    k téme zakladanie šanónov by ma tiež zaujímalo, ak mám napr. šanón INTERNÉ DOKLADY, musi byť ku každému ID priložený aj nejaký iný doklad, na základe ktorého sa ID-om účtovalo? Mám na mysli napr. pri založení sro-čky tie prvé postupy, ktoré účtujem cez ID.
    Treba mať k ID priloženú napr. aj kópiu zakladateľskej listiny, prípadne pri vklade podnikateľa kópiu zmluvy o pôžičke?

    Alebo tieto zmluvy - originály stačí ak budem mať zvlásť v šanóne ZMLUVY a keď daňováci budú chcieť doklady k ID, potom ich len vyhľadám a ukážem? Alebo je lepšie mať kópie zmlúv priložené k patriacim ID-om?

    Ako to je teda správne? prosííím poraďte

    ďakujem pekne
    zabu tak tato otazka je stara, ale zaujimala by ma odpoved

    prakticka rada-ukladanie uctovnych dokladov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.