Zavrieť

Porady

Spotreba paliva na Ford Transit

Zdravím! Kúpili sme do firmy použité nákl.auto FORD Transit s podvozkom, ktoré však v TP nemá uvedenú spotrebu. Nájde sa niekto, kto by mal podobné auto a mal uvedené spotrebu? Potrebovali by sme len kópiu TP. Motor má zdvihový objem valcov 2 402 cm3 a celkovú hmotnosť 35OO kg.
Prosím ozvite sa.Dík
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    truch je offline (nepripojený) truch

    truch
    Našla som ešte aj toto:

    Usmernenie k § 19 ods. 2 písm. l) z. č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov – výdavky na spotrebované pohonné látky

    K ustanoveniu § 19 ods. 2 písm. l) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“) Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica v súlade so stanoviskom MF SR č. 019602/2007-72 zo dňa 26.6.2007 oznamuje nasledovné:
    Podľa § 19 ods. 2 písm. l) zákona o dani z príjmov sa za daňové výdavky uznávajú výdavky (náklady) na spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu, prepočítané podľa spotreby uvedenej v technickom preukaze, alebo ak sa táto spotreba v technickom preukaze neuvádza, alebo ak sa vozidlo alebo zariadenie používa na prevádzku, pri ktorej nie je spotreba pohonných látok uvedená v technickom preukaze, podľa spotreby preukázanej iným preukázateľným dokladom. Za iný preukázateľný doklad možno považovať osvedčenie o spotrebe pohonných látok vydané špecializovanou organizáciou (tzv. prelitrovanie vozidla) alebo vlastný doklad, ktorým je interná smernica.

    Keďže ČSN spotreby pohonných látok pre nákladné automobily a autobusy č. 30 0515 bola zrušená a nebola nahradená inou technickou normou, Oznámenie MF SR č. 8029/2000-72 o spôsobe stanovenia výšky daňového výdavku na spotrebu pohonných látok motorového vozidla určeného na prepravu desať a viac osôb, motorového vozidla určeného na nákladnú dopravu a motorového vozidla určeného na špeciálne použitie, uverejnené vo FS č. 12/2000, ktoré vychádzalo z tejto technickej normy, nie je platné odo dňa jej zrušenia (1.8.2006). Na základe uvedených skutočností, ak v technickom preukaze vozidla nie sú uvedené údaje o spotrebe pohonných látok a vozidlo nie je možné tzv. prelitrovať, za preukázateľný doklad je možné považovať internú smernicu daňovníka. Aj keď je uvedená norma spotreby paliva zrušená, je možné na daňové účely použiť ju podporne pri tvorbe tejto internej smernice.

    Účinnosť: 1.1.2007

    ČSN 30 0515 Spotreba paliva Nákladné automobily a autobusy nájdete TU (http://spotrebaphl.pdf/).




    Vypracovalo: Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica, odbor metodiky daní, júl 2007

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    Čerpané z E-noviny

    Výdavky (náklady) na spotrebované pohonné látky
    7.4.2009
    Už si môžete vybrať jeden z troch spôsobov uplatňovania výdavkov na PHL ...


    Zákonom č. 60/2009 Z.z. bola schválená novela zákona o dani z príjmov, ktorá má za cieľ v čase nepriaznivého hospodárskeho vývoja upraviť niektoré ustanovenia zákona o dani z príjmov (ZDP) a vytvoriť priaznivejšie podmienky na podnikanie. Úpravy sú zamerané hlavne na rozšírenie okruhu daňovo uznaných výdavkov a zjednodušenie ich preukazovania.

    Od 1.3.2009 bol, okrem iného, upravený aj § 19 ods. 2 písm. l) tak, že od r. 2009 umožňuje daňovníkovi pri preukazovaní výdavkov na spotrebované pohonné látky výber jedného z 3 spôsobov uplatňovania výdavkov na PHL, pričom daňovník sám má možnosť rozhodnúť sa pre jednu z uvedených možností nasledovne:
    1. uplatňovať postup, ktorý zachováva súčasný stav -podľa ktorého daňovník uplatňuje výdavky na spotrebované pohonné látky:
      • spotrebou uvedenou v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze,
      • dokladom – certifikátom vydaným autorizovanou skúšobňou (strediskom, organizáciou), ktorá je oprávnená podľa osobitného predpisu vykonávať takéto činnosti (napr. Výskumný ústav dopravný Žilina, Slovdekra s.r.o. Bratislava, Exakta s.r.o. Košice),
      • doplňujúcimi údajmi výrobcu, ktoré preukazujú inú spotrebu PHL (t.j. môže sa použiť aj postup podľa § 7 ods. 6 zákona o cestovných náhradách, na základe ktorého, ak technický preukaz cestného motorového vozidla údaje o spotrebe neobsahuje, pre výpočet sa použije spotreba podľa technického preukazu cestného motorového vozidla rovnakého typu, s rovnakým objemom valcov motora a s rovnakým druhom pohonnej látky).
      Prípadná skutočná vyššia spotreba oproti spotrebe vypočítanej podľa údajov uvedených v technickom preukaze, resp. údajov uvádzaných výrobcom alebo certifikovanou skúšobňou, nie je uznaná za daňový výdavok,
    2. preukazovať spotrebu PHL na základe dokladov o ich nákupe a systéme satelitného sledovania prevádzky vozidiel - od 1.3.2009 ide o novú možnosť preukazovania spotreby PHL výhodnú najmä pre väčšie spoločnosti – daňové subjekty s rozsiahlym vozovým parkom, založenú na presnom sledovaní evidencie jázdv členení na súkromné a služobné účely vrátane zdokumentovania spotreby PHLna základe vybavenia vozidla zariadením satelitného sledovania pohybu vozidla, evidencie jázd a spotreby PHL. Pri existencii takéhoto zariadenia všetky výdavky na spotrebované pohonné látky pri cestách na služobné účely sú v plnej výške (vrátane zdokumentovanej nadspotreby) uznaným daňovým výdavkom. Daňovník nie je povinný od r. 2009 vykonávať zložitý prepočet podľa predchádzajúceho ustanovenia a prepočítavať spotrebu na základe údajov uvedených v technickom preukaze, resp. v doklade – certifikáte vydanom štátnou skúšobňou alebo údajov výrobcu,
    3. používať paušál do výšky 80 % z celkového preukázateľného nákupu pohonných látok za príslušné zdaňovacie obdobie primeraného počtu najazdených kilometrov podľa stavu tachometra na začiatku a na konci príslušného zdaňovacieho obdobia pre každé motorové vozidlo samostatne. Táto možnosť spočíva v zavedení preukazovania spotreby PHL paušálom, pričom daňovník je povinný vychádzať z počtu najazdených kilometrov, ktoré zistí zo stavu tachometra na začiatku a na konci príslušného zdaňovacieho obdobia pre každé motorové vozidlo samostatne. Pri tomto spôsobe preukazovania spotreby PHL ide o podstatné zjednodušenie preukazovania týchto výdavkov na účely zákona o dani z príjmov smerované hlavne na fyzické osoby – podnikateľov a menšie obchodné spoločnosti. Pri tomto spôsobe preukazovania výdavkov na spotrebu PHL nie je potrebné viesť knihu jázd a tým ani vykonávať zložitý prepočet spotreby PHL podľa údajov uvádzaných v technickom preukaze.

    Daňovník, právnická osoba alebo fyzická osoba si môže sám určiť, ako bude uplatňovať preukázateľne vynaložené daňové výdavky na spotrebované PHL, t.j. vyberie si jeden z možných spôsobov ustanovených v prvom až treťom bode.
    V tejto súvislosti upozorňujeme, že postup zistenia spotreby podľa „Oznámenia MF SR č. 8029/2000-72 o spôsobe stanovenia výšky daňového výdavku na spotrebu pohonných látok motorového vozidla určeného na prepravu 10 a viac osôb, motorového vozidla určeného na nákladnú dopravu a motorového vozidla určeného na špeciálne použitie“, ktoré bolo uverejnené vo FS č. 12/2000, ostáva naďalej zachovaný.

    Podľa tohto oznámenia je možné postupovať pri určení spotreby PHL u tohto okruhu motorových vozidiel:
    • motorové vozidlá určené na prepravu 10 a viac osôb (kód KP 34.10.3),
    • motorové vozidlá určené na nákladnú dopravu (kód KP 34.10.4),
    • motorové vozidlá určené na špeciálne použitie (kód KP 34.10.5), ktoré nemajú v technickom preukaze uvedenú spotrebu pohonných látok, s výnimkou nákladných terénnych vozidiel.
    Záznamy o spotrebe pohonných látok, tankovaných množstvách a čase, podmienkach prevádzky vozidla musí daňovník viesť tak, aby boli súhrne spracované za vykazované zdaňovacie obdobie, resp. 12 po sebe nasledujúcich mesiacov.



    http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6BF2...p_01_03_06.xls

    http://www.ieforum.sk/PausVydaPHL_DR

    http://www.enoviny.sk/?sekcia=3&urov...a=52&cid=30729
    Naposledy upravil Melnick : 20.02.10 at 23:37 Dôvod: Vkladanie liniek

    Laco-monter je offline (nepripojený) Laco-monter

    Vylúčený člen Laco-monter
    Predovšetkým treba povedať,že Ford Transit v žiadnom prípade nepatrí medzi nákladne auta, je to DODÁVKA. Nákladné autá sú až nad 3,5 tony.
    Je to podstatné pripomenuť,lebo na vedenie vozidiel nad 3,5 t je potrebné vodičské opravnenie sk "C", kým pre vedenie vozidla do 3,5 tony postačuje vodičské opravnenie sk."B"
    Pri prevádzke sa treba riadiť údajom v TP,koľko osob sa može vo vozidle prepravovať, ak je vozidlo schválene na prevažanie 2+1 osob, v žiadnom pripade sa nemožu na ložnú plochu montovať dodatočné sedadla na prepravu ďalších osob.
    Ak je vozidlo schválene ako 9-miestne,opačný postup,je možný, vybrať sedadlá a vo vozidle prepravovať náklad.

    Ford Tranzit,je veĺmi dobrá voĺba, nakoľko je to vozidlo jednoduchej konštrukcie,nekazí sa a nie je náročné na údržbu.

    Viem,že sa pýtaš na udaj o spotrebe z dovodu vykazovania prepr.nákladov .
    Ja však mám s týmto vozidlom osobné skúsenosti,mali sme Ford Tranzit vo firme, kde som pracoval a každý deň sme sa v ňom prepravovali 70 km tam a večer 70 km späť, 7-8 osob + náradie a nejaký drobný material,teda vozidlo bolo stale vyťažené skoro na maximum a spotreba nikdy nepresiahla 7,5 l nafty /100 km, a to sme jazdili sposobom 80 km/h obec, a 130 km/h mimo obce.

    Neviem či moj prispevok má dostatočnú výpovednú hodnotu pre Teba, ale aspoň teraz máš v tomto nejaký prehĺad, ja myslím,že aspoń trochu.

    m.aj.a je offline (nepripojený) m.aj.a

    m.aj.a
    Ďakujem za Tvoj príspevok, no takto mi to nepomôže, pretože k vykazovaniu spotreby PHM potrebujem práve ten údaj o spotrebe paliva. Bohužiaľ stretla som sa už aj v iných prípadoch, dokonca u toho istého druhu vozidla, že to tam nie je uvedené. Vo výklade v Poradcovi som sa dočítala, že ak sa v TP nenachádza, môže sa použiť z iného TP auta rovnakého typu a s rovnakým objemom valcov (ak to vôbec niekto má. Možnože to neudáva výrobca, a preto ani na polícii to tam nevedia zapísať). V našom TP je uvedené, že je to nákladný automobil, karoséria je valníková a počet miest na sedenie má 6, nie je nijako upravovaný.

    Laco-monter je offline (nepripojený) Laco-monter

    Vylúčený člen Laco-monter
    spotreba paliva

    skus tam drbnúť len tak by očko hocijake číslo približujúce sa realite spotreby viacerých podobných áut

    samozrejme trocha nadsadené aby sa niečo nafty aj ušetrilo pri jazdení

    Napr. 12,6 litra a bude to O.K.

    Alebo platíš tu naftu Ty osobne ?

    ---------------------------------------------------------------------

    Schopnosť improvizovať je nevyhnutnou podmienkou prežitia, kým perfekcionizmus paralyzuje!

    truch je offline (nepripojený) truch

    truch
    Účtovná jednotka si pri aute v TP ktorého nie je uvedená spotreba stanoví spotrebu sama. Ja som to riešila v internej smernici, stanovila som spotrebu a tú používam klasicky ako pri autách, ktoré ju majú uvedenú.
    Máme IVECO Daily a spotrebu 9,5l/100 km
    Je to §19, odstavec 1 zákona o dani z príjmov

    m.aj.a je offline (nepripojený) m.aj.a

    m.aj.a
    Ďakujem všetkým, síce som "náš"typ ( WAG/FNBYD2FAPA/1 )s rovnakými parametrami ( 2402 m3/66 kW ) nenašla, myslím, že ak budem postupovať podľa prísp.6, môžem konečne svoje márne hľadanie ukončiť. Viem o tej možnosti, len som dakde čítala, že sa to musí sledovať nejaké dlhšie obdobie ( asi 1 rok ) a podľa toho tú spotrebu stanoviť. Neviem si to dosť dobre predstaviť, veď ak bude auto jazdiť 1 rok, tiež sa musí na neho predsa účtovať spotreba PHM. Takže ak si dáme do smernice spotrebu napr. z Fordu s rovnakým objemom valcov, ale nie presne ten istý typ, tak to bude v pohode? Dík, ešte raz!
    potvrdenie ti vydá aj importér Fordu na Zlatých pieskoch v BA oddelenie Homologizácie. tel. 02/33526200

    btt12 je offline (nepripojený) btt12

    btt12
    truch Pozri príspevok
    Účtovná jednotka si pri aute v TP ktorého nie je uvedená spotreba stanoví spotrebu sama. Ja som to riešila v internej smernici, stanovila som spotrebu a tú používam klasicky ako pri autách, ktoré ju majú uvedenú.
    Máme IVECO Daily a spotrebu 9,5l/100 km
    Je to §19, odstavec 1 zákona o dani z príjmov
    Dobry den, mam podobny problem, kupili sme do fimy nakladne vozidlo FORD Transit Furgon so skrinou (objem valcov 2496) a v TP nie je uvedena spotreba. Ak mate niekto rovnake auto, nemohli by ste mi prosim poslat kopiu TP? Pripadne aspon vzor smernice? Dakujem!

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.