Zavrieť

Porady

Skladová evidencia

Dobrý deň, účtujem v JU a som začiatočník v skladovej evidencii. Bola by som veľmi rada, keby mi niekto poradil, čo robiť v prípade, ak mám na faktúre materiálu, ktorý dávam na príjemku , vyúčtovanú aj dopravu. Ovplyvní to nejako cenu prijatého materiálu? Alebo vôbec nie. Vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dana1 je offline (nepripojený) Dana1

    podľa možnosti vždy pozitívne naladená... :-))) ...viac Dana1
    Ja dopravu rozpočítavam a príjemky robím aj s dopravou. urobila som si na to takú pomôcku (prikladá) keď je na faktúre viacero druhov tovaru s rôznymi cenami. nahodím si jednotkové ceny, kusy, ZD bez prepravy, prepravu a ostatné mi ráta samo. konečná suma spolu sa mi musí rovnať sume ZD na faktúre. vtedy viem , že tam nemám chybu.

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    odpoviem citáciou zo zákona o účtovníctve:

    § 25

    (1) Z jednotlivých zložiek majetku a záväzkov, ak tento zákon neustanovuje inak, sa oceňuje
    a) obstarávacou cenou
    1. hmotný majetok s výnimkou hmotného majetku vytvoreného vlastnou činnosťou,
    2. zásoby s výnimkou zásob vytvorených vlastnou činnosťou,

    a definícia OC:

    5) Na účely tohto zákona sa rozumie
    a) obstarávacou cenou cena, za ktorú sa majetok obstaral, a náklady súvisiace s jeho obstaraním,