Zavrieť

Porady

zákon č. 136/2010 Z. z. o službách na vnútornom trhu

Informačné povinnosti, ktoré musí podnikateľ zverejniť v zákone ustanovenom rozsahu

Usadený poskytovateľ služby aj cezhraničný poskytovateľ služby (ďalej „poskytovateľ služby“) je pred poskytnutím služby alebo pred podpísaním zmluvy o poskytnutí služby povinný príjemcu služby zrozumiteľne a jednoznačne informovať o
· obchodnom mene, právnej forme, mieste podnikania alebo bydlisku, sídle, telefónnom čísle, faxovom čísle alebo adrese na zasielanie elektronickej pošty,
· označení registra alebo inej úradnej evidencie osôb, ktorým bolo udelené oprávnenie, a čísle, pod ktorým je v tomto registri alebo evidencii zapísaný, ak sa poskytovateľ služby do príslušného registra alebo evidencie zapisuje,
· príslušnom jednotnom kontaktnom mieste alebo o príslušnom orgáne, ktorý rozhodol o udelení oprávnenia, na základe ktorého poskytovateľ poskytuje službu,
· identifikačnom čísle pre DPH, ak mu bolo pridelené, inak o daňovom identifikačnom čísle,
· svojom členstve v profesijnej organizácii, ak ide o poskytovateľa v regulovanom povolaní, udelenom akademickom titule, a tiež v ktorom členskom štáte mu bol tento akademický titul udelený, ak je členom profesijnej organizácie alebo ak mu bol akademický titul udelený,
· všeobecných podmienkach poskytovania služby,
· zmluvných ustanoveniach, ktoré sa týkajú voľby práva alebo voľby súdu, ktoré poskytovateľ služby uplatňuje,
· zodpovednosti za vady, ak ju poskytuje nad rozsah povinnosti ustanovenej zákonom,
· cene služby alebo odmene, ak je cena alebo odmena určená vopred,
· spôsobe výpočtu alebo spôsobe určenia ceny alebo odmeny, ak táto bude stanovená po poskytnutí služby a charakter služby neumožňuje stanoviť cenu alebo odmenu vopred,
· základnom popise služby, ak to nie je zrejmé,
· kontaktných údajoch poisťovateľa, s ktorým uzavrel zmluvu o poistení, rozsahu poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom činnosti a o územnom rozsahu tohto poistenia,
· kontaktných údajoch, kde možno podať sťažnosť alebo reklamáciu na poskytovanú službu alebo získať informácie o poskytovanej službe v Slovenskej republike.

Informačné povinnosti, ktoré musí podnikateľ zverejniť na požiadanie príjemcu

Poskytovateľ služby je povinný na požiadanie príjemcu služby sprístupniť informáciu aj o
· mieste, kde je možné získať profesijné pravidlá, ak poskytovaná služba je regulovaným povolaním,
· kódexe správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať, informácie o tom, kde možno doňho nahliadnuť elektronickými komunikačnými prostriedkami, prípadne v ktorých jazykoch je prístupný,
· možnosti mimosúdneho riešenia sporu, ak to vyplýva z členstva poskytovateľa služby v profesijnom združení alebo z kódexu správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať,
· svojej podnikateľskej činnosti v iných oblastiach a svojich partnerstvách, ktoré priamo ovplyvňujú poskytovanie služby, ako aj o opatreniach, ktoré prijal na zabránenie konfliktu záujmov.


viac

http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=39&etype=1&aid=1029




Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    nooo a nech sa na mňa nikto nehnevá , tak toto človeka vie dožrať .Nemám náhodou uverejniť aj váhu a číslo topánok ?

    Informačné povinnosti, ktoré musí podnikateľ zverejniť na požiadanie príjemcu

    Poskytovateľ služby je povinný na požiadanie príjemcu služby sprístupniť informáciu aj o
    · mieste, kde je možné získať profesijné pravidlá, ak poskytovaná služba je regulovaným povolaním,
    · kódexe správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať, informácie o tom, kde možno doňho nahliadnuť elektronickými komunikačnými prostriedkami, prípadne v ktorých jazykoch je prístupný,
    · možnosti mimosúdneho riešenia sporu, ak to vyplýva z členstva poskytovateľa služby v profesijnom združení alebo z kódexu správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať,
    · svojej podnikateľskej činnosti v iných oblastiach a svojich partnerstvách, ktoré priamo ovplyvňujú poskytovanie služby, ako aj o opatreniach, ktoré prijal na zabránenie konfliktu záujmov.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Ja by som k tomuto pridala nasledovné :

    Otázka č. 7: Čo ďalšie prináša zákon?




    Doteraz sme si hovorili, ako funguje JKM pre účely zápisu oprávnenia na podnikanie do obchodného registra a pre účely získania oprávnenia na podnikanie fyzickou osobou a s tým spojené ohlasovacie a registračné povinnosti. Viete tiež, že JKM je vaším informačným centrom a napríklad otázkou cez e-mail dokážete vyriešiť nejasnosti ohľadne získania potrebných podkladov k živnosti a pod. Samotný zákon však prináša pre vás ako podnikateľské subjekty ešte ďalšie povinnosti, ktoré by ste skôr hľadali v živnostenskom zákone alebo normách, ktoré sa dotýkajú ochrany spotrebiteľov, ako v tomto predpise. Poďme si teda predstaviť, o čo konkrétne ide.

    Ako poskytovateľ služieb ste od 1. júna 2010 povinný informovať
    príjemcu vašej služby
    (osoba, ktorej sú služby určené a ktorá ich aj na základe zmluvy využíva) o skutočnostiach,
    ktoré sú uvedené v § 6 zákona. Ten rozsah je celkom široký, tak si aspoň príkladmi uvedieme, čo všetko musí konečný užívateľ vašich služieb dostať:
    -označenie vášho obchodného mena, právnu formu, miesto podnikania alebo bydlisko, sídlo a kontaktné údaje (telefón, fax a e-mail),
    -IČO a DIČ, ak vám bolo pridelené, sú údaje, ktorý musíte zverejniť konečnému príjemcovi vašej služby,
    -na žiadosť musí každý podnikateľ označiť JKM alebo príslušný orgán, ktorý oprávnenie na podnikanie vydal,
    -vaše členstvo v profesijnej komore, titul, aký vám bol udelený,
    -samozrejmosťou je informovanie o všeobecných podmienkach poskytovania služby,
    -zatajiť nemôžete ani ustanovenia zmluvy, ktoré definujú voľbu práva alebo voľbu súdu,
    -cena služby je základná informácia, ktorá sa zverejňuje.




    Pre naše potreby je zbytočné uvádzať celý výpočet podľa § 6 zákona. Jednotlivé informačné povinnosti nie sú ničím problematické a vašou povinnosťou je ich uviesť všetky. Oveľa dôležitejšie je definovať formy, ako sa tieto informačné povinnosti dostanú ku konečnému príjemcovi služby. Zákonodarca uvádza dva spôsoby, ktoré musíte splniť súčasne, pritom druhý zo spôsobov zverejnenia informácií je v alternatíve.
    Obligatórne ste ako podnikateľ povinný všetky informácie podľa § 6 zákona mať k dispozícii v mieste, kde sa služba poskytuje, alebo v mieste, kde uzatvárate s konečným príjemcom zmluvy (prvý spôsob). Odporúčame preto zrozumiteľným spôsobom vypracovať odpovede na všetky povinné informácie a zverejniť ich na jednom mieste a mať tiež v prípade potreby kópiu pre žiadateľa. Druhá forma zverejnenia je viazaná na informačné dokumenty, ktoré adresujete príjemcom vašej služby (to sú väčšinou letáky a tomu podobná propagácia) (druhý spôsob I.) alebo môžete informácie uverejniť na svojej internetovej stránke, prípadne s použitím iných elektronických komunikačných prostriedkov, ako je napríklad e-mail a pod. (druhý spôsob II.). Teda majte na pamäti, že musíte vždy použiť prvý spôsob a súčasne si vybrať použitie druhého spôsobu, buď alternatívu I. alebo II.
    Ako poskytovateľ služby ste tiež povinný sprístupniť informáciu podľa § 6 ods. 3 až ods. 5, ktoré sa týkajú kódexov správania, mimosúdneho riešenia sporov vrátane ich obsahu a podmienok, ak máte takéto pravidlá upravené vo vlastnom kódexe alebo kódexe organizácie, ktorej ste členom. Opäť vás odkážeme na § 6 ods. 3 až ods. 5 pre bližšiu definíciu vzhľadom na to, že nie je potrebné citovať konkrétne ustanovenia zákona, ktoré nie sú problematické.
    Dôležité je tiež vedieť, že ak sa dopustíte porušenia vyššie uvádzaných povinností, môže vám byť uložená pokuta za správny delikt od 100 € do 1 500 €.




    Druhou povinnosťou, ktorá je iba potvrdením už existujúcej právnej úpravy, je zákaz diskriminácie príjemcov služieb. Táto povinnosť vychádza zo zákazu diskriminácie, ktorá by mala pôvod v štátnej príslušnosti, mieste trvalého pobytu alebo sídle príjemcu vašej služby. Samozrejme, zákonodarca použil zákaz diskriminácie, čo sa však pod tým konkrétne rozumie, je otázka na výklad v danom prípade, kedy sa bude konečný príjemca služby domáhať ochrany podľa § 7 zákona a následkom môže byť uloženie pokuty pre vás ako podnikateľa, ktorý službu poskytuje za diskriminačných podmienok, a to vo výške od 100 € do 3 000 €.
    Napríklad, pokiaľ máte v platnosti všeobecné obchodné podmienky, ktoré umožňujú predaj vašich výrobkov iba zákazníkom, ktorí majú bydlisko alebo sídlo v Slovenskej republike (a to bez ohľadu na dôvod), máte diskriminujúcu podmienku, ktorá bráni nákupu napríklad spotrebiteľovi z Poľska. Ani dôvody, ktoré sú bežné a spočívajú v platobných podmienkach,

    doprave a pod., už neobstoja. Odporúčame preto dobre si upraviť najmä dodacie podmienky, aby ste nemuseli riešiť problém, že si tovar objedná napríklad už spomínaná osoba z Poľska a vaše obchodné podmienky umožňujú platbu po dodaní (na dobierku), no nie do iného členského štátu. Pokiaľ už umožňujete zasielanie tovaru na dobierku v rámci Slovenska a slovenským zákazníkom, je nutné dať túto možnosť aj konečným príjemcom vašich služieb v rámci ostatných členských krajín.
    Orgány dozoru majú aj vďaka Smernici možnosti prepojenia a vzájomnej spolupráce, preto sa nedá spoliehať na fakt, že zahraničný zákazník nedokáže uplatniť svoje práva v inom členskom štáte. Spomínaný poľský orgán dozoru môže osloviť slovenského partnera a ten bude voči vám postupovať v rámci správneho konania, kde výsledkom môže byť až zastavenie prevádzky (v závislosti od hroziacej škody, resp. záujmu, ktorý ste ohrozili). Pre Slovenskú republiku je orgánom dozoru Slovenská obchodná inšpekcia.

    Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

    Kvaka
    Z dôvodovej správy k informačným povinnostiam poskytovateľa služby:

    K §6 - Ustanovenie upravuje rozsah informačnej povinnosti poskytovateľa služby vo vzťahu k príjemcovi služby. Návrh zákona rozlišuje medzi povinnými informáciami a inými informáciami, ktoré poskytovateľ služby poskytne na základe žiadosti príjemcu služby.
    Poskytovateľ služby je povinný zabezpečiť sprístupnenie týchto informácií v mieste poskytovania služby, včas na viditeľnom mieste a tiež v informačných dokumentoch. Poskytovateľ služby môže tieto informácie poskytovať aj elektronicky.
    V prípade porušenia informačných povinností poskytovateľom služby, zákon stanovuje možnosť uloženia pokuty podľa § 18 ods. 1 písm. a).

    AdrianaA je offline (nepripojený) AdrianaA

    AdrianaA
    Dnes som zaregistrovala v DUPP 10/2010 túto informáciu. Ako to budete riešiť ? Ja som rozmýšľala, že tieto informácie vypíšem na A4 podľa toho § 6 zákona o službách a vyvesím vedľa reklamačného poriadku.

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    hmm, nejdeme rozobrať, čo všetko vlastne treba zabezpečiť?

    ak by niekto chcel študovať dôvodovú správu http://www.zervan.sk/load/downloads/ds136.pdf
    Naposledy upravil Dáša_ : 23.06.10 at 14:14

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    136
    ZÁKON
    z 3. marca 2010
    o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov


    § 6
    Informačné povinnosti poskytovateľov služieb

    (1) Usadený poskytovateľ služby a cezhraničný poskytovateľ
    služby (ďalej len „poskytovateľ služby“) je
    pred poskytnutím služby alebo pred podpísaním zmluvy
    o poskytnutí služby povinný príjemcu služby zrozumiteľne
    a jednoznačne informovať o

    a) obchodnom mene, právnej forme, mieste podnikania
    alebo bydlisku, sídle, telefónnom čísle, faxovom
    čísle alebo adrese na zasielanie elektronickej pošty,
    b) označení registra alebo inej úradnej evidencie osôb,
    ktorým bolo udelené oprávnenie, a čísle, pod ktorým
    je v tomto registri alebo evidencii zapísaný, ak sa
    poskytovateľ služby do príslušného registra alebo
    evidencie zapisuje,
    c) príslušnom jednotnom kontaktnom mieste alebo
    o príslušnom orgáne, ktorý rozhodol o udelení
    oprávnenia, na základe ktorého poskytovateľ poskytuje
    službu,
    d) identifikačnom čísle pre daň z pridanej hodnoty, ak
    mu bolo pridelené, inak o daňovom identifikačnom
    čísle,
    e) svojom členstve v profesijnej organizácii, ak ide
    o poskytovateľa v regulovanom povolaní, udelenom
    akademickom titule, a tiež v ktorom členskom štáte
    mu bol tento akademický titul udelený, ak je členom
    profesijnej organizácie alebo ak mu bol akademický
    titul udelený,f) všeobecných podmienkach poskytovania služby,
    g) zmluvných ustanoveniach, ktoré sa týkajú voľby
    práva alebo voľby súdu, ktoré poskytovateľ služby
    uplatňuje,
    h) zodpovednosti za vady, ak ju poskytuje nad rozsah
    povinnosti ustanovenej zákonom,
    i) cene služby alebo odmene, ak je cena alebo odmena
    určená vopred,
    j) spôsobe výpočtu alebo spôsobe určenia ceny alebo
    odmeny, ak táto bude stanovená po poskytnutí služby a charakter služby neumožňuje stanoviť cenu
    alebo odmenu vopred,
    k) základnom popise služby, ak to nie je zrejmé,
    l) kontaktných údajoch poisťovateľa, s ktorým uzavrel
    zmluvu o poistení, rozsahu poistenia zodpovednosti
    za škodu spôsobenú výkonom činnosti a o územnom
    rozsahu tohto poistenia,
    m) kontaktných údajoch, kde možno podať sťažnosť
    alebo reklamáciu na poskytovanú službu alebo získať
    informácie o poskytovanej službe v Slovenskej
    republike.


    (2) Poskytovateľ služby je povinný sprístupniť údaje
    podľa odseku 1 prostredníctvom
    a) informácií dostupných v mieste, kde je služba poskytovaná,
    alebo kde sa uzatvára zmluva o poskytovaní
    služieb,
    b) informačných dokumentov určených príjemcovi
    služby, ktoré obsahujú podrobný popis poskytovanej
    služby, alebo
    c) elektronických komunikačných prostriedkov, najmä
    uvedením údajov na internetovej stránke poskytovateľa
    služby.

    (3) Poskytovateľ služby je povinný na požiadanie príjemcu
    služby sprístupniť informáciu aj o
    a) mieste, kde je možné získať profesijné pravidlá, ak
    poskytovaná služba je regulovaným povolaním,20)
    b) kódexe správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal
    dodržiavať, informácie o tom, kde možno
    doňho nahliadnuť elektronickými komunikačnými
    prostriedkami, prípadne v ktorých jazykoch je prístupný,
    c) možnosti mimosúdneho riešenia sporu, ak to vyplýva
    z členstva poskytovateľa služby v profesijnom
    združení alebo z kódexu správania, ktorý sa poskytovateľ
    služby zaviazal dodržiavať,
    d) svojej podnikateľskej činnosti v iných oblastiach
    a svojich partnerstvách, ktoré priamo ovplyvňujú
    poskytovanie služby, ako aj o opatreniach, ktoré prijal
    na zabránenie konfliktu záujmov.

    (4) Ak je poskytovateľ služby členom profesijného
    združenia alebo sa zaviazal dodržiavať kódex správania,
    z ktorého vyplýva možnosť mimosúdneho riešenia
    sporov, poskytovateľ služby je povinný o tom informovať
    príjemcu služby a uvádzať to v každom dokumente,
    ktorý obsahuje popis služby vrátane informácie o obsahu
    a podmienkach využitia mimosúdneho riešenia
    sporov.
    (5) Ak pre poskytovateľa služby povinnosť poskytnúť
    informácie vyplýva z osobitného predpisu,21) povinnosť
    poskytnúť informácie podľa odsekov 1 až 4 má iba
    v rozsahu, ktorý presahuje jeho povinnosť podľa osobitného
    predpisu.
    Naposledy upravil Zita5 : 25.06.10 at 11:02

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Nerozumiem cene v súlade s § 6 odst. 1 písm.i) a j)

    i) cene služby alebo odmene, ak je cena alebo odmena
    určená vopred,

    j) spôsobe výpočtu alebo spôsobe určenia ceny alebo
    odmeny, ak táto bude stanovená po poskytnutí služby
    a charakter služby neumožňuje stanoviť cenu, alebo odmenu vopred

    Čo tým zákonodarcovia mali na mysli ? Inak ja som už znechutená neustálym sankcionovaním. Zasa nám hrozí pokuta za niečo .

    Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

    Kvaka
    Zita5 Pozri príspevok
    Nerozumiem cene v súlade s § 6 odst. 1 písm.i) a j)

    i) cene služby alebo odmene, ak je cena alebo odmena
    určená vopred,

    j) spôsobe výpočtu alebo spôsobe určenia ceny alebo
    odmeny, ak táto bude stanovená po poskytnutí služby
    a charakter služby neumožňuje stanoviť cenu, alebo odmenu vopred

    Čo tým zákonodarcovia mali na mysli ? Inak ja som už znechutená neustálym sankcionovaním. Zasa nám hrozí pokuta za niečo .
    Ja tomu rozumiem, tak, že napr. podnikateľ, ktorý poskytuje niekomu službu, či už PO alebo FO, musí pred poskytnutím tejto služby alebo (ak si o poskytnutí služby spíšu zmluvu) pred podpísaním zmluvy jednoznačne informovať odberateľa služby,
    - za koľko mu danú službu vykoná, to znamená, že ho bude informovať o cene alebo odmene za službu, ak sa dohodnú na presnej sume vopred,
    - alebo ho musí informovať, ako mu bude počítať cenu alebo odmenu za vykonanú službu až po vykonaní služby, teda ho musí informovať o jednotkovej cene, prípadne o navýšení ceny za podmienok tých a tých. Napr. objednávateľ ešte nevie dopredu konkrétne údaje, potrebné pre určenie ceny vopred, napr. m2, alebo počet strán, alebo počet spracúvaných dokladov, teda charakter služby neumožňuje stanoviť cenu alebo odmenu vopred.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Kvaka Pozri príspevok
    Ja tomu rozumiem, tak, že napr. podnikateľ, ktorý poskytuje niekomu službu, či už PO alebo FO, musí pred poskytnutím tejto služby alebo (ak si o poskytnutí služby spíšu zmluvu) pred podpísaním zmluvy jednoznačne informovať odberateľa služby,
    - za koľko mu danú službu vykoná, to znamená, že ho bude informovať o cene alebo odmene za službu, ak sa dohodnú na presnej sume vopred,
    - alebo ho musí informovať, ako mu bude počítať cenu alebo odmenu za vykonanú službu až po vykonaní služby, teda ho musí informovať o jednotkovej cene, prípadne o navýšení ceny za podmienok tých a tých. Napr. objednávateľ ešte nevie dopredu konkrétne údaje, potrebné pre určenie ceny vopred, napr. m2, alebo počet strán, alebo počet spracúvaných dokladov, teda charakter služby neumožňuje stanoviť cenu alebo odmenu vopred.
    To mi je jasné, však to sme robili aj doposiaľ , len nie je mi jasné to uverejnenie . Máme cenník , tak čo a kde ešte treba uverejňovať .

    Ďakujem za Tvoju reakciu .

    Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

    Kvaka
    Ak mu zo zákona vyplýva povinnosť zrozumiteľne a jednoznačne informovať o cene a odmene tak, ako sa to uvádza v § 6 ods. 1, spôsob, akým informuje je uvedený v § 6 ods. 2:
    Poskytovateľ služby je povinný sprístupniť údaje
    podľa odseku 1 prostredníctvom
    a) informácií dostupných v mieste, kde je služba poskytovaná,alebo kde sa uzatvára zmluva o poskytovaní služieb,
    b) informačných dokumentov určených príjemcovi služby, ktoré obsahujú podrobný popis poskytovanej služby, alebo
    c) elektronických komunikačných prostriedkov, najmä uvedením údajov na internetovej stránke poskytovateľa služby.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Ja si myslím , že to nič nové nie je , nakoľko ceny sa dohodnú vždy vopred , resp. sa spraví cenová ponuka a ak zákazník súhlasí s cenou tak sa obchod alebo služba uzavrie.

    Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

    Kvaka
    Zita5 Pozri príspevok
    To mi je jasné, však to sme robili aj doposiaľ , len nie je mi jasné to uverejnenie . Máme cenník , tak čo a kde ešte treba uverejňovať .

    Ďakujem za Tvoju reakciu .
    To zverejnenie povinných informácií je predsa zrozumiteľne vysvetlené práve v tvojom príspevku 4, citujem z neho:

    Jednotlivé informačné povinnosti nie sú ničím problematické a vašou povinnosťou je ich uviesť všetky. Oveľa dôležitejšie je definovať formy, ako sa tieto informačné povinnosti dostanú ku konečnému príjemcovi služby. Zákonodarca uvádza dva spôsoby, ktoré musíte splniť súčasne, pritom druhý zo spôsobov zverejnenia informácií je v alternatíve.
    Obligatórne ste ako podnikateľ povinný všetky informácie podľa § 6 zákona mať k dispozícii v mieste, kde sa služba poskytuje, alebo v mieste, kde uzatvárate s konečným príjemcom zmluvy (prvý spôsob). Odporúčame preto zrozumiteľným spôsobom vypracovať odpovede na všetky povinné informácie a zverejniť ich na jednom mieste a mať tiež v prípade potreby kópiu pre žiadateľa. Druhá forma zverejnenia je viazaná na informačné dokumenty, ktoré adresujete príjemcom vašej služby (to sú väčšinou letáky a tomu podobná propagácia) (druhý spôsob I.) alebo môžete informácie uverejniť na svojej internetovej stránke, prípadne s použitím iných elektronických komunikačných prostriedkov, ako je napríklad e-mail a pod. (druhý spôsob II.). Teda majte na pamäti, že musíte vždy použiť prvý spôsob a súčasne si vybrať použitie druhého spôsobu, buď alternatívu I. alebo II. Koniec citátu.
    Podľa všetkého bol použitý nasledovný výklad zákona: V § 6 ods. 2 je za písmenom a) iba čiarka a slovo "alebo" je až za písmenom b). Takže je to tak, ako je uvedené v citáte príspevku 4. Platí a+b alebo a+c.
    Môže sa však nájsť právnik, ktorý dá iný výklad, alebo to môže ešte usmerniť samotné ministerstvo.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Kvaka Pozri príspevok
    To zverejnenie povinných informácií je predsa zrozumiteľne vysvetlené práve v tvojom príspevku 4, citujem z neho:

    Jednotlivé informačné povinnosti nie sú ničím problematické a vašou povinnosťou je ich uviesť všetky. Oveľa dôležitejšie je definovať formy, ako sa tieto informačné povinnosti dostanú ku konečnému príjemcovi služby. Zákonodarca uvádza dva spôsoby, ktoré musíte splniť súčasne, pritom druhý zo spôsobov zverejnenia informácií je v alternatíve.
    Obligatórne ste ako podnikateľ povinný všetky informácie podľa § 6 zákona mať k dispozícii v mieste, kde sa služba poskytuje, alebo v mieste, kde uzatvárate s konečným príjemcom zmluvy (prvý spôsob). Odporúčame preto zrozumiteľným spôsobom vypracovať odpovede na všetky povinné informácie a zverejniť ich na jednom mieste a mať tiež v prípade potreby kópiu pre žiadateľa. Druhá forma zverejnenia je viazaná na informačné dokumenty, ktoré adresujete príjemcom vašej služby (to sú väčšinou letáky a tomu podobná propagácia) (druhý spôsob I.) alebo môžete informácie uverejniť na svojej internetovej stránke, prípadne s použitím iných elektronických komunikačných prostriedkov, ako je napríklad e-mail a pod. (druhý spôsob II.). Teda majte na pamäti, že musíte vždy použiť prvý spôsob a súčasne si vybrať použitie druhého spôsobu, buď alternatívu I. alebo II. Koniec citátu.
    Podľa všetkého bol použitý nasledovný výklad zákona: V § 6 ods. 2 je za písmenom a) iba čiarka a slovo "alebo" je až za písmenom b). Takže je to tak, ako je uvedené v citáte príspevku 4. Platí a+b alebo a+c.
    Môže sa však nájsť právnik, ktorý dá iný výklad, alebo to môže ešte usmerniť samotné ministerstvo.
    Nevravím, že to tam nie je zrozumiteľne napísané , ale ešte by som k tomu zákonu prijala nejaké zrozumiteľnejšie usmernenie aj so vzorom

    Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

    Kvaka
    Zita5 Pozri príspevok
    nooo a nech sa na mňa nikto nehnevá , tak toto človeka vie dožrať .Nemám náhodou uverejniť aj váhu a číslo topánok ?

    Informačné povinnosti, ktoré musí podnikateľ zverejniť na požiadanie príjemcu

    Poskytovateľ služby je povinný na požiadanie príjemcu služby sprístupniť informáciu aj o
    · mieste, kde je možné získať profesijné pravidlá, ak poskytovaná služba je regulovaným povolaním,
    · kódexe správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať, informácie o tom, kde možno doňho nahliadnuť elektronickými komunikačnými prostriedkami, prípadne v ktorých jazykoch je prístupný,
    · možnosti mimosúdneho riešenia sporu, ak to vyplýva z členstva poskytovateľa služby v profesijnom združení alebo z kódexu správania, ktorý sa poskytovateľ služby zaviazal dodržiavať,
    · svojej podnikateľskej činnosti v iných oblastiach a svojich partnerstvách, ktoré priamo ovplyvňujú poskytovanie služby, ako aj o opatreniach, ktoré prijal na zabránenie konfliktu záujmov.
    Tie informácie, ktoré nie sú v § 6 ods.1 vymenované, si myslím, nie je podnikateľ povinný na požiadanie zverejniť, ale len poskytnúť.

    AdrianaA je offline (nepripojený) AdrianaA

    AdrianaA
    Naša spoločnosť sa zaoberá stavebnou činnosťou. Neviem si predstaviť ako uvediem cenu za službu. U nás sa robia kalkulácie cez program a následne sa vyhotoví cenová ponuka. A už vôbec nie, že by som tieto info uvádzala v napr.inzeráte.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.