Zavrieť

Porady

reklamácia 30 dní

Mám problém s predajcom. Kúpil som tovar dokonca s predĺženou zárukou 5 rokov. Tovar som nepoužíval ani 5 MESIACOV !!! a prejavila sa chyba. Reklamoval som a všetko bolo o.k. Teraz uplynulo 30 kalendáranych dní, reklamácia nevybavená tak som požiadal o vrátenie peňazí podľa zákona a predajca ma začína naťahovať s tým, že on má nato 30 PRACOVNÝCH DNÍ, že víkendy a štátne sviatky sa do toho nerátajú bla-bla-bla, ja tvrdím, že sa mýli, alebo sa mýlim ja ?! Dik za rady a porady.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    Predávajúci by mal reklamáciu vybaviť ihneď, v odôvodnených prípadoch maximálne do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

    Pokiaľ reklamácia nebola vybavená v 30 dňovej lehote, tak predávajúci nedodržal zákonnú lehotu a vy máte nárok postupovať tak, ako by sa jednalo o chybu neodstrániteľnú.

    Z toho vyplýva právo na výmenu veci alebo právo požadovať vrátenie peňazí.

    Ak vybavenie reklamácia zo strany predávajúceho presiahne 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia chyby tovaru u predávajúceho, predávajúci porušuje tiež svoje povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa vyplývajúce mu zo zákona.

    Sankcionovať predávajúceho v takom prípade môže Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá môže predávajúcemu uložiť pokutu až do výšky 66.388 eur.
    Naposledy upravil zdenka131 : 24.06.10 at 14:15

    Hlasovalo 8 pouzivatelov

    Užitočné (8)
    rodina1, oriana, terezamaria, Mária27, Mgr.Shrek, Danielle369, vieraaaa, katka50
    8

    12janci12 je offline (nepripojený) 12janci12

    Svet je čím ďalej čudnejší. Vadí mi, že ak rozprávam spisovne, tak mi ľudia nerozumejú, že ja nerozumiem tej spúste angličtiny čo miešajú do slovenčiny, vadí mi reklama na každom kroku. Nerozumiem ľudom čo si myslia že peniaze sa "zarobia" nejakým vkladom do fondu či akcií a nie prácou. Ďakujem ľuďom čo sú ešte stále normálny a bojujú za správne veci. ...viac 12janci12
    V zákone sú kalendárne dni, nie pracovné, máte pravdu Vy a nie predajca.

    paradnicaaa je offline (nepripojený) paradnicaaa

    paradnicaaa
    Ja mam taku otazocku, ja som svoj notebook po 30 dnoch neobdrzala, sice mi napisali ze mi poslu spat peniaze ale az ked dokompletujem výrobok , t.j. dostala som k nemu ako darcek brasnu a mys.
    Dakujem za pomoc
    Takto som to mala na fakture:
    TOSHIBA Satellite A300D-126 AMD TL62/ 2GB/
    250GB/ 15.4''/ BT/ webcam/ Vista Premium+ brašna
    + headset + bezdrátová myš
    (3,0)
    1 557.61 19% 557.61 663.55

    TRUST brašna pro NB + Headset BB-2300p
    (1,0)
    1 0.03 19% 0.03 0.03

    TRUST Wireless Optical Mouse MI-4910D, USB
    (1,0)
    1 0.03 19% 0.03 0.03
    Doprava ZADARMO 1 0.00 19% 0.00 0.00
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Musíš vrátiť. Vzhľadom k tomu, že sa takto zrušila zmluva medzi predajcom a kupujúcim - vrátenie peňazí - musí sa vrátiť kompletný výrobok.
    A nemáš pravdu, že je to darček - je to šikovne v cene - TRUST brašna 1ks 0,03€ + 19%, TRUST Wireless Optical 1ks 0,03€ + 19%. Žiadne zadarmo - za tri centy!
    kopretinka misoft,už je dávno aj po záruke.....
    misoft UPS! A mne to vyhodilo na hlavnej stránke ako nové - ale aj tak - bude ponaučením pre ostatných.....
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.