Zavrieť

Porady

Trvalý pobyt

Ahoj,chcem sa spýtať Moji starí rodičia mi navrhli,aby som sa k ním nasťahovala.Mama poberá dávku v hmotnej núdzi na seba,mňa a mojich súrodencov.Keď si zmením trvalý pobyt,čo z toho vyplynie pre ňu,pre mňa /mám 18 a študujem/ a pre starých rodičov.Obaja sú na dôchodku /starká na invalidnom-ale bola by už inak na starobnom/.Starký poberá na ňu príspevok na osobnú asistenciu.Prišli by o tento príspevok?Mohla by som ja niečo poberať?Cez týždeň som v internáte.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Ve.ronika Pozri príspevok
    No ak ale bude výživné na mňa nízke /mama predsa len minimálne výživné by mi mohla platiť a otec má určené platiť na mňa 85 eur.A čo s prídavkami?Môžem sama na seba poberať?A zarátava sa to do príjmu?
    Ty na seba asi nebudeš môcť poberať detské prídavky. Podľa zákona oprávnenou osobou je:

    § 2
    Oprávnená osoba


    (1) Oprávnená osoba na uplatnenie nároku na prídavok je

    a) rodič nezaopatreného dieťaťa,
    b) osoba, ktorej je nezaopatrené dieťa zverené do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe právoplatného rozhodnutia príslušného orgánu, 1)
    c) plnoleté2) nezaopatrené dieťa, ak niet osoby uvedenej v písmene a) alebo ak toto dieťa má upravenú vyživovaciu povinnosť od rodičov,