Keďže účtujem firmu, ktorá na zľavovom portáli "urobila kšeft", obnovujem túto tému a zaujímam sa o spôsob zaúčtovania príjmu peňazí za predané kupóny ... prosím o Vaše názory, či účtovať prijaté peniaze od zľavového portálu zápisom 221/325 ... prípadne 221/261AU ... alebo ako? Tiež zvažujem, či z prijatej platby (zníženej o sprostredkovateľskú províziu) odviesť štátu DPH a potom náročne odpočítavať už odvedenú DPH z tržieb prijatých cez ERP za poskytnutú S/T? Alebo sa tváriť, že plnenie nenastalo a DPH odvádzať až pri poskytnutí služby konečnému zákazníkovi? Osobne sa prikláňam k názoru, že v takomto prípade prijatá platba od sprostredkovateľa služby nepodlieha DPH na strane dodávateľa T/S, nakoľko v čase prijatia platby nevie príjemca presne špecifikovať, koľko zákazníkov so zakúpenými kupónmu príde do prevádzky po poskytnutie plnenia, ani kedy ... a nie menej zaujímavá je aj skutočnosť, že odberateľom tejto služby nie je firma, ktorá platbu poukázala (DPH nikdy neodpočíta, nakoľko nie je príjemcom T/S), ale xx vopred neznámych konečných odberateľov.
Prosím o diskusiu, akú čo najoptimálnejšiu metodiku účtovania zvoliť pri tomto novom zľavovom fenoméne
Za Vaše názory vopred ďakujem.