Zavrieť

Porady

študent nad 25 rokov

Dobrý deň. Som študent denného studia 1. ročníka inžinierskeho štúdia a začiatkom novembra dovŕšim 25 rokov. Nemám žiaden hnuteľný ani nehnuteľný majetok. 10 mesiacov z posledných 12 mesiacov som brigádoval a zarábal priemerne 300€/mesiac. Momentálne už mesiac nepracujem a teda nemám absolútne žiaden príjem a vzhľadom na vyťaženosť školou ani nebudem mať. Žijem v podnájme bez rodičov. Chcem sa spýtať či mám alebo budem mať nárok na dávky v hmotnej núdzi alebo iné príspevky od štátu na živobytie. Poprípade kedy budem spĺňať tieto podmienky (vzhľadom na zárobky z brigády).Za jednoduchú a zrozumiteľnú odpoveď vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    lumpik Pozri príspevok
    ttoto som cital ale vela veciam som neporozumel...byvam uz samostatne takze sa do toho nejako rataju rodicia?ci som zatial zaopatrene alebo nezaopatrene dieťa a po 25 roku je to ako? a tiez ci musim cakat kym mi priemerny plat za poslednych 12 mesiacov klesne pod 1,2 minimalnej mzdy?
    pre účely dávky v hmotnej núdzi sa posudzuješ samostatne. Vôbec sa neberie do úvahy príjem rodičov. Podrobnejšie informácie ti poskytnú na UPSVaR - odd.dávok v hmotnej núdzi, ale v mieste tvojho bydliska, nie sídla školy.