Obraciam sa na Vás s prosbou o radu nakoľko som sa dostal do patovej situácie. Na konci decembra 2005 som si cez jeden e-shop objednal HP notebook (NB), ktorý som ihneď uhradil prevodom v plnej výške, pričom som predajcovi zároveň telefonicky oznámil, že sa v NB úplne nevyznám a že keby som sa dodatočne rozhodol pre iný, či by nenamietal. Predajca súhlasil. Poslal mi faktúru e-poštou. Nakoniec som sa pre iný NB rozhodol. Zaujímal som sa postupne o niekoľko NB z ponuky, ktorú uvádzala jeho webstránka, ale predajca pri každom deklaroval, že nie je dostupný, zároveň mi dával nevýhodné ponuky. Po dlhom a únavnom dohadovaní sa cez telefón a e-mail sme sa 7.2.2006 nakoniec na jednom dohodli. Na predajcov návrh som si ho išiel vyzdvihnúť na adresu uvedenú na stránke, bol z toho obytný 12. poschodový panelový dom. Predajca mi NB predviedol, na moje prekvapenie mal francúzsku klávesnicu a francúzsky operačný systém. Už z predchádzajúceho jednania vo mne vzrástla nedôvera k nemu (všetky detaily som neuviedol) a preto som od neho žiadal možnosť vrátiť tovar do 7 dní bez udania dôvodu. (Chcel som ho dať overiť kompetentným). Odmietol. Informoval ma, že tovar má medzinárodnú záruku HP a poslal ma preč s tým, že si to mám overiť priamo v HP a dať mu vedieť do týždňa. Bol agresívny. Dal som mu vedieť za dva dni, s tým, že chcem vymeniť klávesnicu i OP (má to v ponuke) pričom na sedemdňovej lehote som už netrval. Predajca sa odmlčal. Na moje telefonáty reagoval tak, že mi pošle oficiálnu odpoveď, keď bude mať čas. Prišla 21.2.2006 s tým, že kvôli mojim nereálnym požiadavkam už NB predal, a že pokiaľ budem chcieť faktúru stornovať bude si účtovať "oprávnené náklady". Prosím Vás poraďte mi, ako mám teraz postupovať pri žiadosti vrátenia peňazí v plnej výške? Ako túto žiadosť resp. zrušenie zmluvy správne formulovať? Aké sú moje povinnosti? Je nutnosťou požiadavka dodania pôvodne vyfakturovaného NB? Má predávajúci právo rozhodnúť sa nevrátiť peniaze z dôvodu, ktorý uvádza? Ako je to s platnosťou 7 dňovej lehoty vrátenia tovaru platnej pre obchody s dobierkou?
Ďakujem všetkým vopred.
Naposledy upravil huginko : 04.04.06 at 12:13