Ďalšou z oblastí, ktorej sa začína v poslednom čase venovať pozornosť, je
reverzná logistika.
Reverzná logistika je súčasťou širšieho procesu riadenia logistického reťazca nazývaného riadenie reklamácií. Ten zahŕňa všetky
aktivity spojené s tokom reklamácií, reverznou logistikou, efektívnym posúdením a ukončením reklamácií.
Reverzná logistika zahŕňa tradičné logistické aktivity dopravy a riadenia zásob, pričom sa však zameriava na spätný proces, a to získanie produktu od zákazníka. Hoci má
reverzná logistika svoju účasť na nákladoch, môže byť zložité predstaviť si jej dopad na zisk. Je pravdou, že spoločnosti sa častejšie zameriavajú na nákladovú stránku riadenia reklamácií ako na ziskovú. Aby spoločnosť mohla byť úspešná, agresívne treba riadiť aj jej ziskovú stranu. Na pochopenie, ako môže
reverzná logistika vytvárať hodnotu, je nevyhnutné pochopiť oba komponenty tohto procesu – marketing a logistiku. Efektívne spracovanie reklamácií môže zlepšiť vnímanie kvality produktu zákazníkom, minimalizovať nákupné riziká a povesť celej firmy, a práve tomu napomáha vhodný informačný systém.