cloe ...a má zarobené !!! (podotýkam, že nie malú sumičku) !!!
Nechcem sa zastávať spôsobu účtovania pani účtovníčky /tiež som sa s tým ešte nestretla/, ale chcela by som ešte reagovať na túto vetu /aj keď výška jej odmeny nie je predmetom tejto témy/, lebo zaúčtovať cca 1500 vystavených fa mesačne predstavuje /ak by počítala 20,-- Sk/1 fa/ sumu 30 000,-- len za vydané faktúry, nehovoriac o ďaľšom účtovaní. To akú by mala mať potom sumičku? Skôr sa divím, že ešte nemajú internú účtovníčku.
... ďakujem srdečne za Vaše ohlasy, rozprúdila sa tu celkom pekná a zaujímavá debata...
Nedá mi nezareagovať na príspevok od cloe, i keď je
. ... áno, odmena tejto účtovníčky sa pohybuje v čiastke nad 30.000,-. Mrzí ma, ak z mojej poznámky niekto nadobudol dojem, že jej tie prachy závidím ... skutočne ani trochu... viem, že tej práce s účtovaním v takejto firme má dosť ... teda aspoň mala by mať... a tiež si myslím, že firma jednoznačne potrebuje internú účtovníčku !!!
Čo ma ale na celej veci poburuje je to, že tá súčasná nemá snahu o žiadnu spätnú kontrolu svojho účtovania, príp. o porovnávanie účt. evidencie so skutočnosťou: nežiada zoznamy neuhradených pohľadávok (nakoľko ich sama vôbec neeviduje), t.j. nezdržuje sa zisťovaním, či jej súhlasí zostatok 311 s knihou pohľadávok, inventarizácia pokladníc sa doteraz nerobila nikdy, ak jej spoločnosť odovzdá nejaké doklady platené v hotovosti krátko pred termínom DPH, takéto doklady vráti späť, že o nich už účtovať nebude, pretože to má uzavreté - pýtam sa, ako jej potom môže súhlasiť zostatok na účte 211 s fyz. stavom hotvosti v pokladni??? ... nemusí, pretože to ani nekontroluje !!! Mrzí ma, že vďaka takémuto účtovaniu majiteľ vôbec netuší, na čom je, že skoro každý zamestnanec si tam môže robiť čo chce, pretože takmer nič nie je účtovne podchytené a evidované. Ďalší problém, na ktorý som narazila bol ten, že napr. tržba za predaj prijatá formou stravovacích poukážok vôbec nebola evidovaná cez ERP (ani žiadnym iným spôsobom)...takáto skutočnosť by jej ako účtovníkovi podľa mňa uniknúť nemala (a nezistila to doteraz, že sa vo firme nejaké stravovacie poukážky vôbec nachádzajú)... no za tých pár hodín, čo som tam strávila, som zistila nedostatkov až, až.
Takže mňa irituje hlavne ten laxný prístup a úplný nezáujem o firmu a jej existenciu a som presvedčená o tom, že niekto iný, komu by bolo umožnené účtovať firmu takéhoto rozsahu externe, by prejavil určite väčší interes o život a chod firmy a snažil by sa aspoň trochu o dodržiavanie "obvyklých" účtovných zásad a postupov... myslím, že by sa tým mohlo zabrániť aj možnému "odlivu" z majetku spoločnosti.
... možno z mojich príspevkov medzi riadkami "vyčítať" zaujatosť voči tejto osôbke, ale skutočne som presvedčená o tom, že ak za niečo niekto zoberie "nie malú sumičku", mala by tomu zodpovedať aj "KVALITA" dodávanej služby obsahujúca aspoň štandardne vedené účtovníctvo so všetkým, čo k tomu patrí.
A ešte moja posledná myšlienka: pri takomto množstve dokladov a takejto odmene za vedenie účtovníctva chápem tú čiastku ako určitý dohodnutý paušál, ktorý vyhovuje obidvom stranám, takže nie je relevantné prepočítavať to na položky á 15,- alebo 20,- Sk, pretože za takéhoto predpokladu by sa suma iba za zaúčtovanie vystavených faktúr musela vyšplhať rádovo na cca 80.000 - 100.000 Sk (beriem do úvahy fakt, že zaúčt. 1 VFA obsahuje 3 zápisy v denníku, takže 3x á 20,- x 1500 VFA = 90.000,-) a som názoru, že i v prípade internej účtovníčky, ktorá by sa nevyhla spracovávaniu takého istého množstva dokladov by jej máloktorá spoločnosť bola ochotná a schopná vyplatiť mesačne btto mzdu cca 200.000,-.