Zavrieť

Porady

Zásoby alebo spotreba?

Študujem na VŠ a tam nám povedali, že dlhodobý majetok do 30 000,-- Sk sa účtuje ako zásoby. No na obchodnej akadémii sme sa učili, že takýto majetok ide do spotreby. Čo je pravda?
Usporiadat
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Lalitka Pozri príspevok
Študujem na VŠ a tam nám povedali, že dlhodobý majetok do 30 000,-- Sk sa účtuje ako zásoby. No na obchodnej akadémii sme sa učili, že takýto majetok ide do spotreby. Čo je pravda?
Zásoby sa môžu účtovať tiež do spotreby. Ak účtuješ spôsobom B tak priamo na nákladový účet 501 - Spotreba materiálu
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
Ale ani to čo povedali na VŠ (pokiaľ si to správne poznamenala) nemusí byť pravda - viď §13 postupov účtovania v PU: (6) Hmotný majetok podľa odseku 4 písm. b), ktorého ocenenie sa rovná sume podľa osobitného predpisu9) alebo je nižšie, možno zaradiť do dlhodobého hmotného majetku, ak doba použiteľnosti je dlhšia ako jeden rok....
Teda bude sa odpisovať.
Naposledy upravil Stefan2005 : 26.10.07 at 17:42
0 0
JanaS. JanaS.

JanaS. je offline (nepripojený) JanaS.

na rodičovskej dovolenke a popri robim účtovníctvo ...viac
a keď mam tým spôsobom B majetok (PC) 20 000 SK keď to dám rovno do spotreby 501 treba mi viesť prijemku a potom výdajku? Alebo bez nich?. Viem že spôsobom B pri materiále aj tovare treba robiť príjemky a výdajky, preto som si nie istá ďakujem
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
JanaS. Pozri príspevok
a keď mam tým spôsobom B majetok (PC) 20 000 SK keď to dám rovno do spotreby 501 treba mi viesť prijemku a potom výdajku? Alebo bez nich?. Viem že spôsobom B pri materiále aj tovare treba robiť príjemky a výdajky, preto som si nie istá ďakujem