Zavrieť

Porady

Povinne zmluvne poistenie motorovych vozidiel

Dobry den,

potrebujem poradit v tejto situacii:

Uzatvoril som poistnu zmluvu a zaplatil povinne zmluvne poistenie za auto v novej poistovni.
Potom som postou poslal vypoved mojej starej poistovni a ta vypoved im prisla po tom 6 tyzdnovom vypovednom termine, tak sa ozvali naspat ze vypoved je neplatna, lebo im to prislo neskoro. V starej zmluve som sa docital ze poistka zanikne ked sa nebude platit, takze som to povazoval za vybavene, kedze som uz mal druhu. Teraz my vsak doslo zo starej poistovne aby som to zaplatil, pretoze aj ked nazaplatim my sice zanikne s nimi zmluva,ale aj tak si MUSIM uzavriet novu zmluvu s nimi... .
Neviem kto tieto zakony robi, ale ked nieco zanikne tak by to malo aj zaniknut a nie nutit uzaviet novu zmluvu s niekym s kym uz nechcem novu zmluvu...
Co teraz? Ako sa z toho vymotat?

Majte sa
Jozo
Usporiadat
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Výpovedná doba na zmluvu PZP je 6 týždňov pred vypršaním doby poistenia, ak sa nedá výpoveď, zmluva sa považuje za stále platnú, teda trvá poistný vzťah.
Túto poistku budete musieť zaplatiť a pokúsiť sa novú zmluvu rozviazať s poisťovňou, nakoľko už na to MV jedna zmluva bola uzatvorená.

Zrušiť ju môžete až o rok s výpoveďou 6 týždňov vopred. Doporučujem výpoveď podať osobne a kôpiu nechať potvrdiť.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Petra29 Petra29

Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

Ak si posielal výpoveď poštou, predpokladám, že doporučene, mal by si mať doklad z pošty, kde bude dátum poštovej pečiatky, s týmto dokladom a písomnou urgenciou by som žiadala o zrušenie poistky.
0 0
vieroslava vieroslava

vieroslava je offline (nepripojený) vieroslava

blacklight81 Pozri príspevok
Dobry den,

potrebujem poradit v tejto situacii:

Uzatvoril som poistnu zmluvu a zaplatil povinne zmluvne poistenie za auto v novej poistovni.
Potom som postou poslal vypoved mojej starej poistovni a ta vypoved im prisla po tom 6 tyzdnovom vypovednom termine, tak sa ozvali naspat ze vypoved je neplatna, lebo im to prislo neskoro. V starej zmluve som sa docital ze poistka zanikne ked sa nebude platit, takze som to povazoval za vybavene, kedze som uz mal druhu. Teraz my vsak doslo zo starej poistovne aby som to zaplatil, pretoze aj ked nazaplatim my sice zanikne s nimi zmluva,ale aj tak si MUSIM uzavriet novu zmluvu s nimi... .
Neviem kto tieto zakony robi, ale ked nieco zanikne tak by to malo aj zaniknut a nie nutit uzaviet novu zmluvu s niekym s kym uz nechcem novu zmluvu...
Co teraz? Ako sa z toho vymotat?

Majte sa
Jozo
Žiaľ máš pravdu, presne je to tak. Práve som sa to aj ja dozvedela v Allianzi, kde mi navýšili PZP o 5000.- a veľkoryso mi dali 10% zľavu za bezškodový priebeh. Čiže mám platiť cca 13tis. Skoro som odpadla. Samozrejme nový šek poslali tak, že som sa túto novú sumu dozvedela 1 deň po lehote. Tiež ma poučili, že nemôžem uzatvoriť novú poistku niekde inde, len u nich a tiež mi s radosťou oznámili, že som zmeškala 6 týždňovú lehotu na výpoveď. Môžu poisťovne takto nehorázne využívať zákonom dané možnosti????
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

vieroslava Pozri príspevok
Môžu poisťovne takto nehorázne využívať zákonom dané možnosti????
Áno, môžu. Keďže je to v zákone, tak to tak platí. Neviem, či viete, prečo to bolo dané do zákona o PZP, či si pamätáte na ten humbuk okolo toho. Myslím, že niektoré poisťovne si to pretlačili, aby to bolo v zákone takto ošetrené. Netvrdím, že je to správne, lebo sa to vymyká obchodným podmienkam iných poistných zmlúv (životné, domácnosti, ...), ale je to tak.
0 0
vieroslava vieroslava

vieroslava je offline (nepripojený) vieroslava

Aj tak mám dojem, že navýšenie sumy za poistku o 50 % oproti predchádzajúcemu roku odporuje dobrým mravom, veď ani inflácia nie je taká vysoká, aby si sami stanovovali sumy za poistku, ako sa im zapáči. Veď myslím si, že keby nechali poistku na minuloročnej úrovni ako prejav uznania za to, že nemením posťovňu by sa mi zdalo ako celkom korektné jednanie. Využiť to, že som poistku nezrušila, tak "rup ho", zvýšime ju jednostranne, veď sme chránení zákonom, tak to sa mi vážne nepáči. A aj podľa toho sa zariadim, keď daná poisťovňa si nepotrebuje držať klientov, zruším u nich všetky poistky. Ja viem, že inde to nebude lepšie, ale aspoň vnútorne budem mať lepší pocit, aj keď mojich cca 8 poistiek je u nich len kvapka v mori.
0 0
ludmilla ludmilla

ludmilla je offline (nepripojený) ludmilla

Prehľad základných zliav a benefitov poisťovní


Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa pri vstupe do poistenia nerozlišuje poistníkov na škodových a bezškodových - zvýhodnenie za bezškodový priebeh je zohľadnené už priamo v sadzbe poistného
  • svojim klientom poskytuje bonus až do výšky 55%
  • klient si môže zvoliť rôzne poistné programy – Basic, Standard a Optimal i rôznu výšku poistného krytia
  • poisťovňa ponúka vernostnú zľavu do výšky 10% i 50% rodinnú zľavu na druhé a ďalšie vozidlá v domácnosti
  • ďalšiu zľavu až do výšky 15% ponúka tým, ktorí sa rozhodnú pre spoluúčasť
  • poistenci VšZP majú navyše zľavu 5%
  • pri uzatvorení poistenia cez internet ponúka poisťovňa zľavu 7%
  • za príplatok poskytuje kvalitné asistenčné služby Mondial Assistance

AXA pojišťovna a.s., organizačná zložka Slovensko

  • nová poisťovňa na trhu prináša bonus za bezškodový priebeh vo výške 50%
  • ponúka vysoké limity krytia
  • základné asistenčné služby pre motoristov sú zadarmo v cene poistenia
  • polročné a štrvťročné splátky poistného sú bez navýšenia
  • členenie vozidel je prehľadné a atraktívne – len podľa výkonu
  • umožňuje aj krátkodobé poistenie už od 1 mesiaca
  • motoristom ponúka výhodné pripoistenia - všetkých skiel, batožiny, právnej asistencie, úrazové, telefonickú službu právnych informácií a administratívno-právnu asistenci
  • klientom umožňuje on-line prístup k ich poistnej zmluve
  • ponúka zľavu za platbu inkasom

Generali Slovensko poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa priznává bonus za bezškodový priebeh až do výšky 60%
  • prináša novinku Istota na 3 – čo je garantovaná cena poistenia na 3 roky
  • ponúka na výber nižšie i vysoké limity plnenia, poistenie na technický i kalendárny rok
  • má akciu 5500 Sk pre vozidlá s objemom 1800-2500 cm3 a akciu 8500 Sk pre vozidlá nad 2500 cm3
  • ďalšiu zľavu až 1 000 Sk (33,19 €) uplatňuje vodičom, ak jazdia len na území SR a ČR
  • zľavu 15% ponúka rodičom dieťaťa do 14 rokov (i starým rodičom, tehotným ženám či ich manželovi)
  • mimoriadnu zľavu priznáva aj vodičom, ktorých vozidlo je staršie ako 15 rokov

KOMUNÁLNA poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa uplatňuje 60% bonus (poistenie na technický rok) alebo 50% bonus (na kalendárny rok)
  • motoristi si môžu zvoliť nižšie a vyššie poistné krytie
  • automaticky v cene zákonného poistenia je poistenie úrazu vodiča a členov posádky na 100 000 Sk
  • v poistení je automaticky krytie škôd v dôsledku živelnej udalosti na vozidle
  • poisťovňa poskytuje 10% zľavu za iné poistenie a zľavu 3%, ak platíte ročne
  • poskytuje zľavu 50% dôchodcom nad 70 rokov

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa uplatňuje 60% bonus (poistenie na technický rok) alebo 50% bonus (na kalendárny rok)
  • motoristi si môžu zvoliť nižšie a vyššie poistné krytie
  • automaticky v cene zákonného poistenia je poistenie úrazu vodiča a členov posádky na 100 000 Sk
  • v poistení je automaticky krytie škôd v dôsledku živelnej udalosti na vozidle
  • poisťovňa poskytuje 10% zľavu za iné poistenie a zľavu 3%, ak platíte ročne
  • poskytuje zľavu 50% dôchodcom nad 70 rokov

OTP Garancia poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa ponúka bonus za bezškodový priebeh až do výšky 50%
  • vodič, ktorý má aj iné poistenie v poisťovni alebo produkt v OTP Banke, získava zľavu 10%
  • dôchodcom nad 70 rokov a osobám so zdravotným postihnutím udeľuje zľavu 50%
  • motoristi, ktorí si uzatvoria poistenie cez internet získajú dodatočnú 15% zľavu

UNIQA poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa priznáva 50% bonus za bezškodový priebeh poistenia
  • zľavu až 25% udeľuje vodičom nad 27 rokov a pre firmy (i živnostníkov)
  • poskytuje zľavu pre dôchodcov nad 70 rokov vo výške 20%

Wüstenrot poisťovňa, a.s.

  • poisťovňa ponúka nový parameter - bonus nie za bezškodový priebeh, ale za beznehodovosť
  • vodičom starších vozidiel Škoda prináša špeciálnu zvýhodnenú sadzbu
  • členenie vozidiel je jednoduché a prehľadné – len podľa výkonu
  • ponúka k PZP výhodné pripoistenia: úrazové, individuálne zdravotné a poistenie právnej ochrany
  • motoristom sú k dispozícii kvalitné a široké asistenčné služby
Zdroj: http://www.netfinancie.sk/pzp/

na stránke je aj kalkulačka výpočet ceny poistenia jednotlivých poisťovní

0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

vieroslava Pozri príspevok
Žiaľ máš pravdu, presne je to tak. Práve som sa to aj ja dozvedela v Allianzi, kde mi navýšili PZP o 5000.- a veľkoryso mi dali 10% zľavu za bezškodový priebeh. Čiže mám platiť cca 13tis. Skoro som odpadla. Samozrejme nový šek poslali tak, že som sa túto novú sumu dozvedela 1 deň po lehote. Tiež ma poučili, že nemôžem uzatvoriť novú poistku niekde inde, len u nich a tiež mi s radosťou oznámili, že som zmeškala 6 týždňovú lehotu na výpoveď. Môžu poisťovne takto nehorázne využívať zákonom dané možnosti????
Ano, poistovne to robia bezne, k "starym" zakaznikom sa spravaju ako vypalnici. Allianz je v tom uplny expert. Ja som s nimi pred 2 rokmi zrusil 3 zmluvy PZP po tom, co mi neboli ochotni pred terminom na vypoved oznamit novu cenu poistneho (zamerne samozrejme). Ono to hrozi v principe od kazdej poistovne, preto treba vzdy automaticky podat vypoved z kazdej zmluvy PZp vcas (najlepsie hned spolu s poistenim - vypoved moze byt podana aj rok vopred).

Mnohi na to uz prisli a robia PZP turistiku - kazdy rok v inej poistovni, aj ja to tak uz robim. Je to smutne, ale je to tak. Nova poistovna ti obycajne da tretinovu cenu ako ta sucasna, ktorej si uz dala zarobit a ktora by si ta mala ofukovat ako staleho zakaznika.
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

Doknca sa oplatí zrušiť ... a hneď uzavrieť novú zmluvu v tej istej poisťovni
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
ale už sme trocha po funuse (aspoň väčšina)
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

ekopo Pozri príspevok
ale už sme trocha po funuse (aspoň väčšina)

Ale vobec nie. Jednak ma dnes uz coraz viac ludi zmluvu s inym datumom ako k 1.1. a potom oplati sa vypovedat hned teraz aj ak mas platnost ku koncu roka 2009, pretoze potom na to zabudnes a zasa to presvihnes.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
možno banálna otázka: v prípade predaja auta a prepisu na nového držiteľa, čo s PZP? Vráti sa alikvótna časť pôvodnému majiteľovi? Je povinný nový majiteľ / držiteľ uzavrieť nové PZP?
0 0
paťuška paťuška

paťuška je offline (nepripojený) paťuška

Pri predaji auta nahlásiš zmenu poisťovni a alikvotnú časť ti vrátia. Nový majiteľ musí mať PZP uzatvorené ešte predtým ako auto ide prihlásiť na dopravný inšpektorát. Inak mu ho neprihlásia.
0 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

Myslim, ze sa to hodi k tejto teme:
V nemenovanej poistovni XXXXX, po rade podobnej tym v tejto diskusii vyssie, som zrusil zmluvu v dostatocnom predstihu (viacej ako 6 tyzdnov)pred skoncenim roka a teda lehotou platnosti starej zmluvy. Uzatvorili so mnou novu zmluvu (ako dochodca hladam vsetky moznosti ako usporit kazde Euro) s nizsou platbou ako bola v starej zmluve. Zaplatil som poistne na cely rok a za prejavenu doveru sa mi podakovali 4.1. a zaslali aj potvrdenu zmluvu i zelenu a bielu kartu. Dna 5.1. vsak poistovna mi odosiela doporucene oznamenie, ze tuto zmluvu so mnou rusi. Po mojom "vysetrovani" viacerych stycnych miest poistovne so zakaznikom vysvitlo, ze dovod zrusenia zmluvy bol moj udajny pokus o podvod pri hlaseni skodovej udalosti v minulom roku. Moje hlasenie sa tykalo obtretia sa do ineho vozidla na ulici pred domom, v konkretnej nasledovnej forme: "Pri cuvani som sa obtrel mojou lavou stranou lemom blatnika do vozidla B - jeho prava strana - zadne dvere." Co mi nadiktovali (pomohli naformulovat)panie v poistovni, ktorym som popisal tuto skodovu udalost a odovzdal Oznamenie o skodovej udalosti. Vozidlo B stalo. Neviem co napisal do oznamenia skodovej udalosti majitel vozidla B, ale po niekolkych dnoch ma volal obhliadaci technik, ze dostal pokyn na rekonstrukciu udalosti. Tato sa uskutocnila, ale o jej konkretnych zaveroch som nedostal ziadnu podrobnejsiu informaciu, ani pisomnu ani ustnu. Po nejakom case mi vsak bolo pisomne oznamene, ze plnenie pre poskodene vozidlo B sa neuskutocnilo, pretoze technik zistil, ze k nemu nemohlo dojst popisovanym sposobom. Nikdy som nevidel co napisal do Oznamenia skodovej udalosti poskodeny majitel vozidla B. Usudil som vsak, ze zrejme nieco co neodpovedalo malemu poskodeniu na leme blatnika mojho vozidla a zrejme preto sa mu poistovna rozhodla skodu z mojho PZP neuhradit. Tym som to pustil z hlavy. Avsak teraz mam s tym problem, od prevzatia zrusenia zmluvy mi vraj zmluva plati iba 8 dni podla vseobecnych poistovacich podmienok . Som dlhorocny zakaznik tejto poistovne, mam tam poistene aj ine vozidlo a pomer celkovych mojich platieb poistneho pocas minulych rokov do tejto poistovne vysoko a spolahlivo pokryl doterajsie plnenie poistovnou (uskutocnilo sa jedine plnenie). Byrokraticky pristup poistovne spociva v odlisovani poistenia auta pod ICO (zivnost) a v drzani vozidla(auto na splatky, ktorych splacanie trva). Aj ked v mojom pripade ide o jednu a tu istu osobu zivnostnika a drzitela vozidla, ktory platil 4 poistky (aj 2 havarijne), poistovna tuto skutocnost vlastne ignoruje. Akoby kazde vozidlo patrilo inej osobe, neregistruje, ze jej doveruje niekolkonasobne ta ista osoba, aj ked sa pri obnovovani kazdej zmluvy za to formalne pisomnou formou dakuje.
Po tejto skusenosti som sa snazil malinko analyzovat (aj tu z tychto diskusii i konzultacii v poistovni) ako funguju dnesne poistovne. Dospel som k tymto nazorom:

-poistovnictvo je v krize ako celosvetova ekonomika,

-vytvorena konkurencia viacerych poistovni neplni svoj ucel, tzn. trh, na nom zakon ponuky a dopytu a honba za ziskom su pre poistovnictvo znicujuce, povodny ciel poistovania - vytvarat solidarne zdroje pre pomoc v nestasti, nehodach - sa destruoval, zmaril, vytratil,

-poistovne su prebyrokratizovane, v riadeni sa straca integrita i konzistetnost, jednotlive utvary su nekoordinovane, na poistencov klientov sa hladi iba ako na zdroj prijmov pre neustale pozadovane navysovanie ziskov poistovni.


Co poradite? Pranierovat postup tejto poistovne tym, ze na uvedeny pripad si pozvat nejaku TV? Ci radsie najprv oslovit pisomne vrcholove vedenie poistovne?
0 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

Iba posuvam do pozornosti.
0 0
zuzumojko zuzumojko

zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

Poradaci,prosim mám takú otázku..ak je poistné vystavené na predpise za obdobie od 01.01.2011-31.01.2011..a dalsi rok potom je 01.01.2012-01.01.2013...tu je to napr 367 dní...je to ok?...rozlíšiť to takto časovo?
0 0
sybila3 sybila3

sybila3 je offline (nepripojený) sybila3

na firemný účet sro prislo nespotrebované poistné pri zrušení poistky, ale to bolo poistné za súkromné auto konateľa, ako by sa to malo zaúčtovať? dík
0 0
sybila3 sybila3

sybila3 je offline (nepripojený) sybila3

asi nie 568/379 a 221//379? prosím o radu, dík
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

sybila3 Pozri príspevok
na firemný účet sro prislo nespotrebované poistné pri zrušení poistky, ale to bolo poistné za súkromné auto konateľa, ako by sa to malo zaúčtovať? dík
A prečo je poistné v účtovníctve?
0 0
sybila3 sybila3

sybila3 je offline (nepripojený) sybila3

no to mal konateľ nejaké flotilové poistenie kde v poisťovni dávali všetky autá na jeho meno na jednu poistku, to som vyčleňovala na nedaňové a daňové ale toto neviem ako riešiť lebo platbu poslali automaticky na firemný účet z ktorého platíme poistky. dík
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

sybila3 Pozri príspevok
no to mal konateľ nejaké flotilové poistenie kde v poisťovni dávali všetky autá na jeho meno na jednu poistku, to som vyčleňovala na nedaňové a daňové ale toto neviem ako riešiť lebo platbu poslali automaticky na firemný účet z ktorého platíme poistky. dík
AK si vzčlenila poistku na nedaňovú, tak aj príjem bude nedaňový. PS to on súkromne má takú flotilu, že sa na jeho meno oplatilo viac, ako na sro?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať