Zavrieť

Porady

platba kartou v MRP v JU

Prosím Vás ako správne zaúčtovať platbu kartou v jednoduchom účtovníctve
v programe MRP? Na základe bloku z pokladne zaúčtujem ID priebežné položky
a v členení VOZD a na základe výpisu z účtu tiež priebežné položky?
Ale ako docielim cez ID aby mi zapísalo priebežné položky a aj členenie napr.
REŽ a DPH?
Ďakujem.
Usporiadat
Petra29 Petra29

Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

Muška Pozri príspevok
....a pre mňa je platba kartou /ako platba hotovosťou iba peniaze sú v inej "elektronickej" forme

....a takú istú sumu príjmem do pokladne z PP
....a pri dodaní výpisu z účtu vydám peniaze do PP
V každom prípade účtujeme na základe ERP aj BU /či to berieme alebo neberieme ako elektron.peniažky/,
aj podľa starých postupov som účtovala 2-krát na základe 2 dokladov,
tým som chcela povedať, že pripnutie ERP k BU mi nesedelo nikdy.
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Petra29 Pozri príspevok
V každom prípade účtujeme na základe ERP aj BU /či to berieme alebo neberieme ako elektron.peniažky/,
aj podľa starých postupov som účtovala 2-krát na základe 2 dokladov,
tým som chcela povedať, že pripnutie ERP k BU mi nesedelo nikdy.
Peťka,
s tým súhlasím.
Ja to robím od začiatku, tak ako som písala vyššie.
- registračný blok - výdaj z pokladne ako "v hotovosti"
- a zároveň urobím PP - príjem do pokladne
- príde účet - urobím cez PP -výdaj z banky.

....ja viem, že ma tu časť porady "ukameňuje" ....že som nič nevydala z pokladne....a mám si urobiť "interný doklad"....., ale pri tom množstve dokladov cez kartu sa mi to zdá v JU zbytočné papierovanie.
A zvlášť keď nakupujú z kariet - osobná, podnikateľská, karta manželky, frajerky, kamaráta.....atd.
....a myslím, že ide hlavne o to , aby bolo účtovníctvo "prehľadné".
0 0
Petra29 Petra29

Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

Áno Muška, pamätám sa, že som čítala na porade tému ohľadne elektr.peňazí, ktorá podporovala /resp.zdôvodňovala/ takýto spôsob účtovania ako popisuješ.
0 0
ivti ivti

ivti je offline (nepripojený) ivti

A prosím vás takto cez priebežné položky sa musí účtovať aj platba kartou na osobnú spotrebu?
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

ivti Pozri príspevok
A prosím vás takto cez priebežné položky sa musí účtovať aj platba kartou na osobnú spotrebu?
to dávam z BU rovno - osobná spotreba
0 0
Petra29 Petra29

Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

ivti Pozri príspevok
A prosím vás takto cez priebežné položky sa musí účtovať aj platba kartou na osobnú spotrebu?
V tomto prípade som zástanca toho, že podnikateľský účet sa má používať na podnikateľský účel. Výbery kartou, výbery z účtu a výbery z pokladne uznávam ako osobnú spotrebu. Ale ak hradí kartou osobnú spotrebu, tiež by som použila PP.Oprava: Postupy JU to nestanovujú, §12, § 4 ods.6 e), takže rovno do os.spotreby
Naposledy upravil Petra29 : 10.04.08 at 12:44
0 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Muška Pozri príspevok
Peťka,
s tým súhlasím.
Ja to robím od začiatku, tak ako som písala vyššie.
- registračný blok - výdaj z pokladne ako "v hotovosti"
- a zároveň urobím PP - príjem do pokladne
- príde účet - urobím cez PP -výdaj z banky.

....ja viem, že ma tu časť porady "ukameňuje" ....že som nič nevydala z pokladne....a mám si urobiť "interný doklad"....., ale pri tom množstve dokladov cez kartu sa mi to zdá v JU zbytočné papierovanie.
A zvlášť keď nakupujú z kariet - osobná, podnikateľská, karta manželky, frajerky, kamaráta.....atd.
....a myslím, že ide hlavne o to , aby bolo účtovníctvo "prehľadné".
Robím to podobne (účtujem v MRP DOS a ID ani pokladňa sa mi nepáčia), zriadil som si virtuálny BÚ nazvaný "platobné karty" s nulovým stavom a z neho dávam VOZD a príjem z PP dňom platby. V peňažnom denníku sa zobrazuje, čo sa zobrazovať má a zároveň mám presný prehľad, čo a kedy sa kartami platilo.
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

lenkak Pozri príspevok
budeš mať nahraté 2 položky (zápisy)
1 - vozd, napr tovar
2 - pp /42

príde výpis, už účtuješ len jednu položku
3 - pp /41

v denníku máš účtovanie presne ako má byť podľa postupov účt.
Prosím Vás, ako by sa malo v MRP programe správne účtovať platba kartou - prípad rozoberaný v "Metro doklady " (príspevky 10-17)???
Keby som postupovala nasledovne:
Vystavím ID kde naúčtujem len sumu 3000 VOZD - tovar a priebežné položky výdaj.
Platba hotovosťou: VOZD 7000 + 1900 DPH a úbytok peňazí z pokladne
Výpis z banky: úbytok peňazí z účtu a priebežné položky príjem
Priebežné položky sa vyrovnajú a vlastne cez ID sa účtuje len suma uhradená cez ID kartu.
Len si neviem predstaviť ako by sa mi to dostalo do DPH záznamov, aby som si mohla skontrolovať aj DPH-čku.
Prosím Vás ako pri tomto postupujete?
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

Erika-ežka Pozri príspevok
Prosím Vás, ako by sa malo v MRP programe správne účtovať platba kartou - prípad rozoberaný v "Metro doklady " (príspevky 10-17)???
Keby som postupovala nasledovne:
Vystavím ID kde naúčtujem len sumu 3000 VOZD - tovar a priebežné položky výdaj.
Platba hotovosťou: VOZD 7000 + 1900 DPH a úbytok peňazí z pokladne
Výpis z banky: úbytok peňazí z účtu a priebežné položky príjem
Priebežné položky sa vyrovnajú a vlastne cez ID sa účtuje len suma uhradená cez ID kartu.
Len si neviem predstaviť ako by sa mi to dostalo do DPH záznamov, aby som si mohla skontrolovať aj DPH-čku.
Prosím Vás ako pri tomto postupujete?
Prosím Vás vyjadrite sa mi k tomu ako to robíte v MPR programe Win..... posúvam
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Erika-ežka Pozri príspevok
Prosím Vás, ako by sa malo v MRP programe správne účtovať platba kartou - prípad rozoberaný v "Metro doklady " (príspevky 10-17)???
Keby som postupovala nasledovne:
Vystavím ID kde naúčtujem len sumu 3000 VOZD - tovar a priebežné položky výdaj.
Platba hotovosťou: VOZD 7000 + 1900 DPH a úbytok peňazí z pokladne
Výpis z banky: úbytok peňazí z účtu a priebežné položky príjem
Priebežné položky sa vyrovnajú a vlastne cez ID sa účtuje len suma uhradená cez ID kartu.
Len si neviem predstaviť ako by sa mi to dostalo do DPH záznamov, aby som si mohla skontrolovať aj DPH-čku.
Prosím Vás ako pri tomto postupujete?
1. máš dve možnosti, buď ku internému dokladu dáš typ dph 40, základ a dph, a pôjde Ti dph do dph záznamov, alebo to urobíš v pokladni, stačí Ti dať typ dph 40 a rozpísať základ + DPH,
2. Metro faktúru zaeviduješ k prijatým fa a z tade Ti pôjde priamo dph, a potom už cez id a hotovosť budeš uhrádzať fa.
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

lenkak Pozri príspevok
1. máš dve možnosti, buď ku internému dokladu dáš typ dph 40, základ a dph, a pôjde Ti dph do dph záznamov, alebo to urobíš v pokladni, stačí Ti dať typ dph 40 a rozpísať základ + DPH,
2. Metro faktúru zaeviduješ k prijatým fa a z tade Ti pôjde priamo dph, a potom už cez id a hotovosť budeš uhrádzať fa.
Veď ja to dávam do ostatných záväzkoch a tam je to aj super prehľadné, lebo sa dá evidovať viac úhrad a viem to odkontrolovať aj v zozname dokladov DPH. Čo si neviem veľmi predstaviť v prvom prípade. Lebo originál fa by som musela dať k ID a fotokópiu k VPD a mám pocit, že by bol v tom väčší "humbug". Len v tom prípade porušujem postupy účtovania, lebo platbu cez ID kartu nedávam cez priebežné položky. Tak sa rozhodujem, či to idem prerábať, alebo ..... neviem
A veľmi pekne ďakujem, že si sa ozvala....
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

lenkak Pozri príspevok
1. máš dve možnosti, buď ku internému dokladu dáš typ dph 40, základ a dph, a pôjde Ti dph do dph záznamov, alebo to urobíš v pokladni, stačí Ti dať typ dph 40 a rozpísať základ + DPH,
2. Metro faktúru zaeviduješ k prijatým fa a z tade Ti pôjde priamo dph, a potom už cez id a hotovosť budeš uhrádzať fa.
Asi jediný spôsob, aby to bolo v súlade s postupmi je:
Napr. Metro - doklad 10.000,- SK + DPH 1.900 = 11.900 Sk
úhrada cez ID kartu 3.000,- Sk, v hotovosti 8.900,- Sk
Vystavím Int.doklad na 2521 VOZD + 479 DPH + 42 priebežné položky (spolu 3.000 SK)
Hotovostná úhrada - VPD (fotokópia dokladu) 7479 VOZD + 1421 DPH (výdaj z pokladne) (spolu 8.900,-Sk)
Výpis z banky: 41 priebežné položky a úbytok peňazí na účte.
Osobne si myslím, že by to malo takto byť, aby to bolo cez priebežné položky a aby sa to dostalo aj do Zoznamu DPH dokladov. Aj keď sa mi to zdá príliš zložité. Len keby som išla cez záväzky, tak by som obišla účtovanie platby kartou cez priebežné položky....
Prosím Vás, kto používa tento program, vyjadrite sa mi k tomu. Vopred ďakujem.
0 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

Erika-ežka Pozri príspevok
Veď ja to dávam do ostatných záväzkoch a tam je to aj super prehľadné, lebo sa dá evidovať viac úhrad a viem to odkontrolovať aj v zozname dokladov DPH. Čo si neviem veľmi predstaviť v prvom prípade. Lebo originál fa by som musela dať k ID a fotokópiu k VPD a mám pocit, že by bol v tom väčší "humbug". Len v tom prípade porušujem postupy účtovania, lebo platbu cez ID kartu nedávam cez priebežné položky. Tak sa rozhodujem, či to idem prerábať, alebo ..... neviem
A veľmi pekne ďakujem, že si sa ozvala....
Erika, ja to robím zrejme presne tak, ako to robíš ty. Všetky platby kartou najskôr zaevidujem do ostatných záväzkov. Myslím, že je to správne, lebo nákup bol napr. 5.7.2008, ale z bankového účtu to bude odpísané až 8.7.2008, takže sa skutočne jedná o vznik záväzku a úhradu záväzku. Ďalšia vec, ktorá mi na tomto spôsobe vyhovuje, je tá že mám všetky platby kartou prehľadne očíslované a ľahko sa mi kontroluje aj DPH. Účtujem samozrejme samostatne každý bloček, každý nákup. Do variabilného symbolu zadávam IČO dodávateľa, takže napr. si môžem vytlačiť aj prehľad, za koľko som u konkrétneho dodávateľa nakúpila tovaru alebo PHL. To účtovanie cez priebežné položky sa mi teda vôbec nepáči a zdá sa mi to ako nezmysel, stále neviem, ako by som to v tomto programe zrealizovala aby to bolo podľa postupov účtovania. A ešte sa mi to zdá aj neprehľadné a zbytočne komplikované.
Takže mám bloček o nákupe, nalepím na čistý papier, očíslujem a zaúčtujem ostatný záväzok, zadám aj typ DPH.
Príde mi výpis z účtu, zaúčtujem úhradu záväzku a mám hotovo. Je to prehľadné, zrozumiteľné a to sú predsa zásady uvedené v zákone o účtovníctve.
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

AnnaK Pozri príspevok
Erika, ja to robím zrejme presne tak, ako to robíš ty. Všetky platby kartou najskôr zaevidujem do ostatných záväzkov. Myslím, že je to správne, lebo nákup bol napr. 5.7.2008, ale z bankového účtu to bude odpísané až 8.7.2008, takže sa skutočne jedná o vznik záväzku a úhradu záväzku. Ďalšia vec, ktorá mi na tomto spôsobe vyhovuje, je tá že mám všetky platby kartou prehľadne očíslované a ľahko sa mi kontroluje aj DPH. Účtujem samozrejme samostatne každý bloček, každý nákup. Do variabilného symbolu zadávam IČO dodávateľa, takže napr. si môžem vytlačiť aj prehľad, za koľko som u konkrétneho dodávateľa nakúpila tovaru alebo PHL. To účtovanie cez priebežné položky sa mi teda vôbec nepáči a zdá sa mi to ako nezmysel, stále neviem, ako by som to v tomto programe zrealizovala aby to bolo podľa postupov účtovania. A ešte sa mi to zdá aj neprehľadné a zbytočne komplikované.
Takže mám bloček o nákupe, nalepím na čistý papier, očíslujem a zaúčtujem ostatný záväzok, zadám aj typ DPH.
Príde mi výpis z účtu, zaúčtujem úhradu záväzku a mám hotovo. Je to prehľadné, zrozumiteľné a to sú predsa zásady uvedené v zákone o účtovníctve.
No mne to cez ostatné záväzky úúúúúúúúúúplne vyhovuje, hlavne si môžem vytlačiť aj jednotlivé platby. Lenže porušujem postupy účt. v JÚ od 1.1.08 viď:
§ 12 Zákon o účt.

(5) Pri platbe platobnou kartou sa v peňažnom
denníku odberateľa účtuje priebežná položka
na strane výdavku v sume uhradenej platby
a v členení podľa § 4 ods. 6 písm. e). Na základe
výpisu z banky sa účtuje v deň zúčtovania
platby výdavok z účtu v banke a priebežná položka
na strane príjmu.

Kukni si " Metro doklady ". Bola som ohľadom toho aj na DÚ, lenže oni ešte toto nekontrolujú (kontrolujú ešte staršie roky), ale povedali mi len toľko, že musím dodržiavať nové postupy a že v blízkej budúcnosti sa budú kontroly zameriavať práve na dodržiavanie postupov.
Keď je len platba ID kartou na celú sumu, to si viem predstaviť cez priebežné položky a inter. doklad, ale keď platí pár korún v hotovosti a ostatok cez ID kartu- potom je to v praxi horšie a hlavne sa to nedá nejak prehľadne urobiť. Preto chcem vedieť ako to v praxi robia ostatní, len dáko odpovede nepríchádzajú .
Naposledy upravil Erika-ežka : 12.07.08 at 08:48
0 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

V tvojom prípade si myslím, že sa jednoznačne jedná o vznik záväzku a úhradu záväzku časť v hotovosti a časť kartou z bankového účtu.
Teoreticky sa tie postupy účtovania zdajú byť v poriadku a vyzerá to úžasne jednoducho, ale prakticky to realizovať inak ako viacerými zápismi nejde, a tým sa to stáva neprehľadné, krkolomné a zložité.
Určite je jednoduchšie dať pokutu za nedodržiavanie postupov účtovania ako nájsť výdavky, ktoré sú v rozpore napr. so zákonom o DzP. Ale nie je zákon o účtovníctve nadradený postupom účtovania? A najmä ak sú dodržané základné zásady účtovníctva a je zrejmé, že účtovníctvo sa vedie priebežne a zrozumiteľne.
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

AnnaK Pozri príspevok
V tvojom prípade si myslím, že sa jednoznačne jedná o vznik záväzku a úhradu záväzku časť v hotovosti a časť kartou z bankového účtu.
Teoreticky sa tie postupy účtovania zdajú byť v poriadku a vyzerá to úžasne jednoducho, ale prakticky to realizovať inak ako viacerými zápismi nejde, a tým sa to stáva neprehľadné, krkolomné a zložité.
Určite je jednoduchšie dať pokutu za nedodržiavanie postupov účtovania ako nájsť výdavky, ktoré sú v rozpore napr. so zákonom o DzP. Ale nie je zákon o účtovníctve nadradený postupom účtovania? A najmä ak sú dodržané základné zásady účtovníctva a je zrejmé, že účtovníctvo sa vedie priebežne a zrozumiteľne.
Veď práve. Je jednoduché povedať: "musíte ísť v súlade s postupmi účtovania" ako nájsť v praxi správne riešenie. Aj tie doklady z Metra - sa volajú síce Faktúra (takže by som obhajovala, že je to záväzok) ale má to aj číslo DKP - takže neviem či sa to potom neberia ako doklad z RP. Určite tu mnoho účtovníkov má takýto prípad a pravdepodobne to robia tak ako im to vyhovuje, len v konečnom dôsledku veeeeľmi záleží "kto" príde na kontrolu.
Ale bola by som rada, kto účtuje takéto doklady, aby sa k tomu vyjadrili. díky
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Má doklad z Metra DKP - daňový kód pokladnice? Ak áno, nejedná sa pri pokladni o úhradu záväzku.
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

Jana Acsová Pozri príspevok
Má doklad z Metra DKP - daňový kód pokladnice? Ak áno, nejedná sa pri pokladni o úhradu záväzku.
Má názov aj Faktúra, ale má aj DKP - takže sa pokladá ako doklad z RP?
Ja by som len rada vedela ako to robia ostatní účtovníci v MRP programe v tom prípade, keď je uhradený tento doklad - časť v hotovosti a časť cez ID kartu. Asi jediný spôsob je ten, ktorý som popísala v príspevku č. 33, len je to dosť zložité a vlastne doklad sa rozdeľuje akoby na dve časti.
Bola by som veľmi rada, aby sa vyjadrili aj ostatní, ktorí účtujú v tomto programe.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Erika-ežka Pozri príspevok
Má názov aj Faktúra, ale má aj DKP - takže sa pokladá ako doklad z RP?
§ 71 ods. 5 zákona o DPH:
(5) Ak cena tovaru alebo služby vrátane dane nie je viac ako 50 000 Sk, za faktúru sa považuje aj doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, ktorý musí obsahovať údaje podľa odseku 2 s výnimkou údaja podľa odseku 2 písm. b) a s výnimkou jednotkovej ceny podľa odseku 2 písm. g).
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Erika-ežka Pozri príspevok
Má názov aj Faktúra, ale má aj DKP - takže sa pokladá ako doklad z RP?
On sa nepokladá, on ňou je vyhotovený. Však je to zrejme z podmienok predaja fungujúcich v Metre. Pojem faktúra ako taký je definovaný, resp. má predpísané náležitosti v súvislosti s daňou z pridanej hodnoty. V prípade, že je vyhotovená registračnou pokladnicou, táto sa používa v súvislosti s hotovostnými úhradami. Zároveň hotovostná faktúra musí obsahovať predpísané náležitosti v závislosti od výšky nákupu.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať