Zavrieť

Porady

Citrusy - ako ich vypestovať

Prosím o radu. V pestovaní citrusov som laik preto by som potreboval poradiť. Mám asi 1 ročné výhonky z citrónových jadierok. Chcel by som si sám vypestovať citróny. Je to vôbec možné v našich končinách (konkrétne Nové Mesto n.V.)? Je možné ich zasadiť von alebo ich treba mať v interiéry s nejakou teplotou? Po koľkých rokoch začnú rodiť? Treba výhonky zaštepiť? Ďakujem
Naposledy upravil arizona : 11.01.12 at 13:46
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    milo43 je offline (nepripojený) milo43

    milo43
    Ja mám s pestovaním citrónovníkov takéto skúsenosti.
    Aby citrusy rodili je potrebné ich zaštepiť,alebo zaočkovať.Ja používam očkovanie. Semenáč vypestovaný zo semena citrusového plodu musí mať hrúbku ceruzky aby sa dal očkovať. Robím to v auguste, použijem očko z rodiaceho citrónovníka. Ak čapík očka(stopka listu nad očkom) odpadne, očko sa ujalo a vyraší do budúcej jari. V lete je dôležité držať citrusy v polotieni. Prezimovanie je zložitejšie. Zásada je, veľa svetla, málo tepla. Najidealnejšia je nevykurovaná veranda, kde ale teplota nesmie klesnuť pod nulu.

    beba13 je offline (nepripojený) beba13

    beba13
    Poradte ako sa mám postarať o tieto malé citroniky, aby mi neopadli všetky, lebo mám obavu že sa všetky neudržia je ich asi 9
    P8081977.jpg  
    P8081978.jpg  
    1/1