Zavrieť

Porady

Ako urobit betonové potery čo najrovnejšie?

Ahojte.
Chcem si robit betonove potery do novostavby svojpomocne. Nie som uplny laik, ale poradte ako dosiahnut co najrovnejsi poter a dodrzat aj pozadovane vysky poteru? Mam si robit betonove "pätky", alebo len stahovat velkou vodovahou? Alebo nejaky iny lepsi postup?

Dakujem.

Na prizemi mi to vychadza hrubka cca 7cm a v podkrovi 5cm.
(Ak mate prehlad kolko asi beru murari len za vyrovnanie poteru za m2, tak napiste).
Usporiadat
anonym222 anonym222

anonym222 je offline (nepripojený) anonym222

Robenie poterov je jedna z najnáročnejších murárských činností, a nie každý murár ich robí dobré. Svojpomocne som si robil už skoro všetky stavebné činnosti, ale na potery som si zatiaľ netrúfal. Pokiaľ viem, musí sa použiť správne hustý betón. Murári si urobia najskôr úzke pásy betónu do vodováhy a potom prikladajú a sťahujú dlhou doskou prebytočný betón podľa týchto pásov. Netreba zabúdať ani na penetračný náter.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Presný postup: naniesť výšku poteru tzv. lágris, zhotoviť presné pätky, do pätiek rovnou vodováhou zrovnať betónové pásy.do pásov stiahnúť betónový poter.
Nič v zlom ale chcem vás upozorniť, že sa jedná asi o jednu z najťažších a najproblematyckejších murárskych činností. Laik nemá absolútne žiadnu šancu, aj keď to nevypadá moc zložito. Narobíte si len zbytočnú škodu.Vyrovnanie krivých poterov je väčšinou niekoľkonásobne drahšie ako samotný poter.
0 0
AndrejG AndrejG

AndrejG je offline (nepripojený) AndrejG