Zavrieť

Porady

Materiál alebo réžia

Rada by som sa Vás spýtala, kde teraz od 1.1. účtujete kancelársky materiál (kancelárske potreby) ? Do zásob ako materiál alebo ako prevádzkovú réžiu ? Lebo v prídavku k Poradcovi 2008 sa vo vysvetlení uvádza, že kancelárske potreby sa účtujú do materiálu. Už som to tento rok 3x opravovala. Má na to niekto nejaký overený názor prosím Vás ?
Vopred Vám veľmi pekne ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Kancelárske potreby, t.j. kanc. papier, perá, šanony, a podobné veci účtujem ako PR. Nezaťažujem sa tým, kde sa čo popísalo.
    Ako materiál sa účtujú podľa postupov účtovania:

    2) Ako materiál sa účtujú najmä suroviny, pomocné látky a prevádzkové látky, náhradné dielce, obaly a majetok podľa § 10 ods. 25 do doby jeho uvedenia do používania a majetok podľa § 10 ods. 26, pričom ako
    a) suroviny sa účtujú hmoty, ktoré pri výrobnom procese prechádzajú úplne alebo sčasti do výrobku a tvoria jeho podstatu,
    b) pomocné látky sa účtujú hmoty, ktoré prechádzajú priamo do výrobku, netvoria však jeho podstatu,
    c) prevádzkové látky sa účtujú hmoty, ktoré sú potrebné na prevádzku účtovnej jednotky ako celku, napríklad mazadlá, palivo, čistiace prostriedky,
    d) náhradné dielce sa účtujú predmety určené na uvedenie hmotného majetku do pôvodného stavu alebo prevádzkyschopného stavu,
    e) obaly sa účtujú veci, ktoré slúžia na ochranu a dopravu nakúpeného materiálu, tovaru a vlastných výrobkov; a ak sa nevratné obaly dodávajú zákazníkovi alebo odovzdávajú vo vnútri účtovnej jednotky spolu s dodaným
    obsahom.

    p.s. ktorý "prídavok" PP 2008 to bol?

    alicacka je offline (nepripojený) alicacka

    alicacka
    Poradca - Extra máj 2008 - nové postupy účtovania 2008, Jednoduché účtovníctvo, strana 39 hore -/účtovanie zásob priamo do spotreby 3. riadok/. Nie je to Poradca podnikateľa, ale Poradca.

    Materiál alebo réžia

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.